Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 474 příspěvků vloženo, 1193 editováno a 745 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XPW-8A

Curtiss XPW-8B

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XPW-8A Curtiss XPW-8A
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XPW-8A
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (23-1203)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    910 kg 2007 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1279 1) kg 28191) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.14 1) m 30ft2)
    Délka:
    Length:
    6.86 m 22ft 6in3)
    Výška:
    Height:
    2.44 m 8ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.69 m2 2554) ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss D-12 o výkonu 313 kW
    dvoulistá vrtule
    Curtiss D-12, power 420 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    200 l 53 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    286.5 5) km/h v 0 m 1785) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.916) min do 3048 m 6.916) min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6858 m 22500 ft
    Dolet:
    Range:
    547.2 km 340 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    XPW-8B:
    1) 1271 kg
    2) 9,60 m
    3) 6,76 m
    4) 23.23 m2
    5) 268,8 km/h
    6) 7,3 min
    XPW-8B:
    1) 2802 lb
    2) 31ft 6in
    3) 22ft 2in
    4) 250 sq ft
    5) 167 mph
    6) 7.3 min
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    www.americancombatplanes.com
    www.shu-aero.com
    http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_pw-8.php
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p1.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124393#423726Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Třatí prototyp XPW-8 (23-1203) si ponechali v továrně kvůli instalaci nových jednopříhradových křídel. Ta měla těžší nosník, takže byla dostatečně pevná i jen s jednou sadou vzpěr. Od předchozích prototypů se také lišila novým chladičem, tentokrát klasickým a zabodovaným naplocho do středu horního křídla, a směrovkou bez vyvážení. V této podobě dostal firemní označení Model 34 a armádní označení XPW-8A, a byl armádním letectvem převzat v září 1934. 4. října 1924 byl nasazen do závodu o Pulitzerův pohár, předtím byl ale stále ještě problematický chladič v křídle nahrazen novým, tunelovým umístěným pod přídí, po vzoru konkurenčního XPW-9. Takto upravený XPW-8A pilotovaný poručíkem Stonerem dosáhl třetího místa a rychlosti 270 km/h.


    Během října 1924 pak proběhlo další kolo testů na McCook Field, kde byl nasazen XPW-8A proti XPW-9. Oba stroje při nich dosahovaly víceméně stejných rychlostí, rychlosti stoupání i střemhlavého letu, Boeing ovšem stále vedl co se týče obratnosti a ovladatelnosti, což přesvědčilo armádu k přiobjednání dalších sériových PW-9, a dokonce v prosinci navrhla Curtissu, aby zvážil úpravu svého stroje zástavbou lichoběžníkových křídel po vzoru Boeingu. Curtiss souhlasil, a XPW-8A tak dostal opět nová křídla o nestejném rozpětí, tentokrát s profilem Clark Y a půdorysem okopírovaným z fotografií Boeingova stroje, a dalšími menšími úpravami. Upravený stroj, nyní s označením XPW-8B, byl letectvem převzat v březnu následujícího roku.


    S novou podobou již bylo letectvo dostatečně spokojeno, a 7. března 1925 byla od Curtissu objednána sériová výroba tohoto typu. V květnu 1924 se letectvo rozhodlo opustit komplikovaný a v praxi nefunkční systém sedmi stíhacích kategorií, a sériová verze XPW-8B se tak stala prvním typem, označeným podle nového schématu - P-1.

    Závěrečná podoba XPW-8A, s tunelovým chladičem pod motorem. Brzy poté dostal i nová křídla a byl přejmenován na XPW-8B.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124393#423729Verze : 0
    MOD