AMC 34

     
Název:
Name:
Renault AMC 34 Renault AMC 34
Originální název:
Original Name:
Automitrailleuse de Combat Renault modèle 34 YR
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Société Anonyme des Usines Renault, Boulogne-Billancourt /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
12.10.1933
Osádka:
Crew:
2 (veža FT 17 a APX 1) - 3 (veža APX 2)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11000 kg 24251 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
3890 mm 12 ft 9 ⅛ in
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
2150 mm 7 ft ⅝ in
Celková výška:
Overall Height:
2300 mm 7 ft 6 ½ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,078 MPa 11.31 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo, boky, zadok - 20 mm
strop - 10 mm
dno - 5 mm


Veža:
čelo, boky, zadok - 25 mm
strop - 10 mm
Hull:
front, sides, rear - 20 mm
top - 10 mm
belly - 5 mm


Turret:
front, sides, rear - 25 mm
top - 10 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Renault (Nerva Stella) (vodou chladený zážihový 8-valec objemu 7125 cm3) Renault (Nerva Stella) (8 cyl., water cooled, gasoline, 7125 ccm)
Výkon:
Power:
88,3 kW při 2500 ot/min 118.4 bhp at 2500 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
45 km/h 28 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200 km 124 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,2 m 47 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 24 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
Veža z Renault FT 17: 37 mm kanón Puteaux SA 18
Veža APX 1 z Renault D 2: 47 mm kanón SA 34
Veža APX 2: 25 mm protitankový kanón (veža APX 2) (niektoré stroje boli prezbrojené 47 mm kanónom ?)
Renault FT 17 turret: 37 mm cannon Puteaux SA 18
Renault D 2 (APX 1) turret: 47 mm cannon SA 34
APX 2 turret: 25 mm anit-tank cannon (some machines were rearmed 47 mm cannon ?)
Vedlejší:
Secondary:
1x guľomet modèle 1931 ráže 7,5 mm 1x machine gun model 1931 cal. 7,5 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Georges E. Mazy - "Les Autos Blindés Lourds du Corps de Cavalerie Belge 1940", Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no. 84, ISSN: 1956-2497
Ivo Pejčoch – Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
https://en.wikipedia.org/wiki/AMC_34
URL : https://www.valka.cz/AMC-34-t12501#539551 Verze : 1
Požiadavka na nový ľahký podporný tank triedy AMC (Automitrailleuse de Combat) vznikla v roku 1931. Špecifikácie sa neustále upravovali, definitívne požiadavky boli schválené k 9.12.1932. Vznikol stroj podobný AMR 33 no vo väčšom prevedení. Prototyp bol predstavený skúšobnej komisi vo Vincennes dňa 12.10.1933. Stroj bol po najazdení takmer 800 kilometrov v réžii Section Technique de la Cavalerie podrobený kritike. Spĺňal, v niektorých prípadoch i prekračoval zadané požiadavky, no vyskytli sa i výhrady voči hlučnosti a vysokej spotrebe paliva. Prototyp bol podrobený rekonštrukcii a po ďalších testoch bol tento typ odobrený k sériovej výrobe. Tá prebehla v roku 1935 a dala celkovo 12 ks vyrobených AMC 34. Stroj niesol vežu APX 2 (APX = Ateliers de Puteaux), v ktorej bol lafetovaný 25 mm protitankový kanón (existujú i informácie o prezbrojení 47 mm kanónom).
Prvý stroj bol dokončený 17.10.1935. Prvé stroje sa dostali do jednotky 4.Cuirasssiers, kde sa otestovalo namontovanie starej veže z tanku Renault FT 17, na ďalšom zasa veža APX 1 (z tanku Renault D2). Podľa Pejčocha sa skúšala i veža APX 5 s 25 mm kanónom z tanku AMR 35, resp. AMR ZT II.
Stroje prešli v roku 1937 modenizáciou namontovaním veží APX 2. Tanky boli nalodené a odoslané k 1.RCA (Régiment Chasseurs d´Afrique) v Maroku. Stroje k jednotke dorazili 15.12.1937, no vo vežiach bol pre nedostatok 25 mm protitankových kanónov lafetovaný len jeden guľomet ráže 7,5 mm. Tanky boli kanónmi vybavené až o niekoľko mesiacov neskôr. Udáva sa, že tanky boli dovybavené rádiostanicami ER 28. Tanky AMC 34 boli v roku 1939 nahradené tankami Hotchkiss 39. Tri stroje boli odoslané k 5.RCA, kde slúžili k výcviku. V čase prímeria s Nemeckom tieto stroje už v stavoch jednotiek nefigurovali. Je možné, že v tom čase už boli na vrakoviskách, resp. existovala možnosť, že boli ukryté pred očami nemeckých vojenských kontrolórov.
Stroj AMC 34 bol ďalej vyvíjaný a nahradil ho AMC 35.

Ivo Pejčoch – Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
Pierre Touzin - Les Véhicules Blindés Francais 1900-1944, vydavateľstvo E.P.A., rok vydania 1979, ISBN : 2-85120-094-1
https://en.wikipedia.org/wiki/AMC_34
ww2photo.mimerswell.com

AMC 34 - Prototyp bez veže.

Prototyp bez veže.
AMC 34 - Stroj s vežou z FT-17

Stroj s vežou z FT-17
AMC 34 - Stroj s vežou APX-1.

Stroj s vežou APX-1.
URL : https://www.valka.cz/AMC-34-t12501#288519 Verze : 10
Stroj s vežou APX-2.
AMC 34 -


URL : https://www.valka.cz/AMC-34-t12501#41814 Verze : 0
https://atf40.forumculture.net/

AMC 34 - Stroj s vežou z Renault FT 17 vyzbrojenou 37 mm kanónom Puteaux SA 18.

Stroj s vežou z Renault FT 17 vyzbrojenou 37 mm kanónom Puteaux SA 18.
AMC 34 - Stroj s vežou APX 1 vyzbrojenou 47 mm kanónom.

Stroj s vežou APX 1 vyzbrojenou 47 mm kanónom.
URL : https://www.valka.cz/AMC-34-t12501#539552 Verze : 2
Foto stroja s vežou APX-1.
AMC 34 -


URL : https://www.valka.cz/AMC-34-t12501#41810 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více