Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 356 příspěvků vloženo, 1507 editováno a 342 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-22 Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-22 Curtiss XP-22
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-22
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1931
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1178 kg 2597 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1521 kg 3354 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.19 m 23ft 7in
    Výška:
    Height:
    2.67 m 8ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-23 o výkonu 522 kW
    třílistá kovová vrtule
    Curtiss V-1570-23, power 700 hp
    three-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l 50 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    325.7 km/h v 0 m 202.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    276.8 km/h v ? m 172 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12.2 m/s 2400 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.2 min do 3048 m 5.2 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8077 m 26500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p22.html
    www.nationalmuseum.af.mil


    První podoba, s chladičem oleje v prstenci na přídi a původním podvozkem. Později se do zvětšeného prstence přesunul i hlavní chladič a podvozek byl nahrazen novým.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125548#426084Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V listopadu 1930 armádní letectvo sepsalo požadavky na nová stíhací letadla, odpovídající nové době plné podstatně rychlejších bombardérů - klasický stíhač, výškový stíhač (sem spadal XP-23), dvoumístný stíhač (podle nich vznikl Detroit XP-24) a stíhač s vysokou manévrovatelností. Jako prototyp pro novou variantu Hawku podle prvního z požadavků měl posloužit XP-20, protože ale nebyly dokončeny všechny testy, byl místo něj vyčleněn třetí postavený P-6A (29-262). Zachoval si původní motor, chladič byl ale přemístěn dozadu mezi podvozkové nohy, byla zvětšena plocha směrovky a na příď byl umístěn prstenec obsahující olejový chladič. Jak bylo v této době zvykem, stroj dostal úplně nové označení, XP-22. Později XP-22 dostal také nový samonosný podvozek, s malými aerodynamickými kapotami, a prstenec na přídi byl mírně zvětšen (a byl nyní kruhový místo oválného) a byl do něho vtěsnán i hlavní chladič. Ani tato podoba se plně neosvědčila, a oba chladiče byly vráceny mezi podvozkové nohy, zatímco motor dostal nový těsný kryt. Přemístěny byly i kulomety, místo nad válci motoru byly nyní v bocích přídě, pod válci. A směrovka dostala zpět svou původní velikost.


    V červnu 1931 proběhly porovnávací testy mezi standardním P-6, Boeingem P-12, YP-20 a XP-22. XP-22 svou maximální rychlostí všechny převyšoval, a vysloužil si objednávku na 45 sériových strojů pro provozní testy, pojmenovaných Y1P-22. Protože ale poměry v kongresu nepřály objednávání nových konstrukcí, i na základě mnoha shodných součástí bylo označení sériových strojů změněno na P-6C (čímž se z nich stala formálně jen nová verze vyzkoušené konstrukce) a posléze na P-6E. Po dokončení testů byl XP-22 navrácen do původní podoby a vrácen do služby jako P-6A.

    Konečná podoba - v podstatě stejný jako P-6E, ponechal si ale původní vypouklé břicho P-6A.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125548#426088Verze : 0
    MOD