Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 294 příspěvků vloženo, 1320 editováno a 266 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-6D Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-6D Hawk Curtiss P-6D Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-6D Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1932-DD.08.1932 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1932-DD.08.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    12 konverzí
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1931 XP-6D
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1224 kg 2698 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1580 kg 3483 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.19 m 23ft 7in
    Výška:
    Height:
    2.62 m 8ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21.55 m2 232 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-23 s turbokompresorem, o výkonu 447 kW
    třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    supercharged Curtiss V-1570-23, power 600 hp
    Hamilton Standard three-blade variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l 50 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    317 km/h v 4572 m 197 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8.7 m/s 1720 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8.7 min do 4572 m 8.7 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9754 m 32000 ft
    Dolet:
    Range:
    828.8 km 515 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    www.americancombatplanes.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125599#426228Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V dubnu 1931 byl Curtiss P-6A 29/260 na Wright Field vybaven motorem V-1570-23 s turbokompresorem General Electric F-2E, umístěným na pravé straně přídě. Na opačné straně přídě pak byl velký olejový chladič. Hlavní chladič zůstal etylenglykolový. Tento stroj dostal označení XP-6D, a po dokončení testů byla objednána přestavba i dalších strojů. Stejně jako u P-5 se výkony v malé výšce zhoršily, rychlost na úrovni moře klesla na 276,8 km/h, ve výšce 3048 m se ale zvýšila 305,8. XP-6D byl přestavěn zpět na P-6A, a pro přestavbu na P-6D bylo vybráno devět P-6 a tři P-6A, konverze proběhly mezi únorem a srpnem 1932. Tyto stroje se od prototypu lišily z velké části jen třílistou stavitelnou vrtulí.


    Po provozních testech u 37. stíhací letky na Langley Field byla většina P-6D nasazena jako výškové stíhače u 1. stíhací skupiny na Selfridge Field. Turbokompresory nebyly příliš spolehlivé, nebyly tedy objednány žádné další stroje, nové ani přestavěné. P-6D byly vyřazeny v průběhu roku 1937, poslední v dubnu 1938.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125599#426229Verze : 0
    MOD