Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 321 příspěvků vloženo, 1580 editováno a 294 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-6F Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-6F Hawk Curtiss XP-6F Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-6F Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1933-DD.03.1933 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.03.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze z XP-6E
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1933
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1428 kg 3149 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1743 kg 3842 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    6.88 m 23ft 2in
    Výška:
    Height:
    2.72 m 8ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-55 s turbokompresorem, o výkonu 727 kW
    třílistá kovová vrtule
    supercharged Curtiss V-1570-55, power 675 hp
    three-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l
    208 l pomocná nádrž
    50 US gal
    55 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    362.1 km/h v 4572 m 225 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s 1400 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m 6.1 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    321.9 km 200 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine guns
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    www.americancombatplanes.com
    http://www.aero-web.org/specs/curtiss/xp-6f.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125691#426547Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1933 byl prototyp P-6E, 39-374, vrácen do Buffala k dalším úpravám. První z nich představovala zástavba motoru V-1570F s turbokompresorem F-2F umístěným na pravé straně přídě, druhou bylo nahrazení otevřeného kokpitu uzavřenou kabinou. V této podobě byl 39-374 přejmenován na XP-6F, továrním označením Model 35C (a přidal si tak další jméno do ne zrovna krátkého seznamu - předtím byl pojmenován P-11, YP-20 a XP-6E). Armádě byl vrácen v březnu 1933. Kvůli zvýšené hmotnosti klesla jeho maximální rychlosti u země na 312,2 km/h, stoupla ale na 362.1 km/h v 4572 m a možná by mohla být i vyšší, kvůli problémům s chlazením motoru ale testy ve větších výškách neproběhly, takže není znám ani dostup, a nakonec vedly k ukončení testů. Poté měl XP-6F dostat standardní 578kW V-1570-55 bez turbokompresoru a přeznačen na P-6F.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125691#426556Verze : 0
    MOD