Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 364 příspěvků vloženo, 1510 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-10

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-10 Curtiss XP-10
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-10
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1930-DD.04.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.04.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1930
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1379 kg 3040 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1678 kg 3700 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1803 kg 3975 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.06 m 33ft
    Délka:
    Length:
    7.47 m 24ft 6in
    Výška:
    Height:
    2.64 m 8ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.08 m2 270 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-15 Conqueror o výkonu 447 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1570-15 Conqueror, power 600 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    307.4 km/h v 0 m 191 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    246.2 km/h v ? m 153 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8.4 m/s 1650 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8077 m 26500 ft
    Dolet:
    Range:
    741.9 km 461 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p10.html
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    www.shu-aero.com





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125694#426563Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss XP-10 byl navržen a postaven na základě kontraktu z 18. června 1928, který požadoval nový stíhací letoun s dobrou manévrovatelností a zároveň vysokou rychlostí ve velkých výškách. Základní tvary XP-10 odpovídaly závodnímu XP-6A, který byl objednán asi rok předtím, a se kterým nový stíhač sdílel řadu rysů. XP-10 měl ale horní křídlo zalomené do trupu tak, aby měl pilot volnější zorné pole. Ještě jednou, a pokud nepočítáme zhruba ve stejné době přestavovaný závodní XF6C-6 i naposled, se Curtiss rozhodl použít povrchové chlazení z mosazných plechů na horním křídle. K pohonu sloužil motor Conqueror, v podstatě stejné přídi, jaká byla použita u XP-6A. Konstrukce trupu byla svařena z ocelových trubek a potažena plátnem, konstrukce křídel byla dřevěná a potažená překližkou.


    XP-10 (28-387) převzala armáda na McCook Field v dubnu 1930 a poprvé vzlétl o měsíc později. Jak bylo očekáváno, pilot měl výborný výhled, výkony ale byly zklamáním, protože byly jen nepatrně lepší než soudobé Hawky. To v kombinaci s opět nespolehlivými a netěsnícími povrchovými chladiči (navíc v době, kdy již konečně byly k dispozici etylenglykolové chladiče) vedlo k zamítnutí typu již po deseti nalétaných hodinách. XP-10 byl armádou vyřazen v srpnu 1931 a dožil jako nelétající pomůcka ve škole pro mechaniky.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125694#426570Verze : 0
    MOD