Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 391 příspěvků vloženo, 1575 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikulin M-17

Микулин M-17

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikulin M-17 Mikulin M-17
    Originální název:
    Original Name:
    Микулин M-17
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Továreň č. 26, Rybinsk; Továreň č. 24 Moskva
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    viac ako 27 000, z toho viac ako 19 000 bolo leteckých motorov.
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1930
    Použití:
    Use:
    Lietadlá:
    Berijev MBR-2
    Gorkij PS-89
    Polikarpov I-3
    Polikarpov R-5
    Tupolev PS-9
    Tupolev R-6
    Tupolev R-7
    Tupolev TB-1
    Tupolev TB-3
    CKB I-7

    Tanky:
    BT-7
    T-28
    T-35
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    540 kg 1190 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1810 mm 5ft 11,26in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    859 mm 2ft 9,82in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1103 mm 3ft 7,43in
    Vrtání:
    Bore:
    160 mm 6,3in
    Zdvih:
    Stroke:
    190 mm 7,48in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    45,84 l 2797.33 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    Benzín s minimálním oktanovým číslem 87 min. 87 octane gasoline
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    Karburátor Zenith 60DCJ alebo DCL, K-17 one Zenith 60DCJ or DCL carburetor.
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6,0:1 alebo 7,3:1 6,0:1 alebo 7,3:1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    atmosférické atmospheric
    Chlazení:
    Cooling:
    Kvapalinou chladený Liquid-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    510 kW při ? ot/min 683.9 bhp at ? rpm
    Poznámka:
    Note:
    Motor M-17 bol licenčne vyrábaný radový, kvapalinou chladený dvanásťvalcový motor BMW VI o výkone 480 kW (680 k). Motor poháňal okrem iného stíhačku I-7 (licenčne vyrábaný Heinkel HD-37c).
    V Moskovskej továrni bolo vyrobených iba 30 ks motorov a potom bola výroba v nej zastavená v prospech motora M-15.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Šnajdr, Miroslav: Dvouplošné stíhačky Heinkel v SSSR; Military Revue č. 2012 / 02


    www.wikipedia.org



    Verzie motora:


    M-17
    M-17 s importovaným zapaľovaním a karburátorom Zenith 60DCJ alebo DCL. Bol konštruovaný v dvoch verziách:
    - M-17E 6.0 s kompresným pomerom 6.0:1, plochými hlavami piestov a maximálnym výkonom 680 koní (510 kW).
    - M-17E 7.3 s kompresným pomerom 7.3:1, klenutými piestnymi hlavami a výkonom 730 k (540 kW).


    M-17B
    Vychádza z typu BMW VIb, verzia s posilneným kľukovým mechanizmom, nové ventilové sedlá, a menšími výfukovými ventilmi. Výroba začala v júni 1931. Motor sa staval v dvoch kompresných pomeroch.


    M-17F
    M-17F bola čisto sovietska konštrukcia, vychádzajúca z motora BMW VI so zdvihom 199 mm (7.8 v), s klznými ložiskami pod kolíkmi na ojniciach, ventily skopírované z motora M-5, kópie amerického motora Liberty, karburátora K-17, sovietskej elektrickej výbavy a od roku 1935 aj generátora. Model bol optimalizovaný pre malé výšky a bol postavený iba v jednej verzii s výkonom 715 k (533 kW), a hmotnosťou 550 kg (1,200 lb).


    M-17T
    Verzia bola upravená pre použitie v sovietskych tankoch. Úprava spočívala v znížení otáčok motora a v použití karburátora K-17T. Jeho chladiaci systém bol vylepšený a pneumatický štartér bol nahradený elektrickým štartérom. Motor mal výkon 500 k (370 kW) a kompresný pomer 6.0:1.Táto verzia M-17T bol upravený pre použitie v tanku T-35.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125734#426751Verze : 0
    MOD