Curtiss F6C-2 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss F6C-2 Hawk Curtiss F6C-2 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss F6C-2 Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.10.1925 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.10.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 (A6973/6976)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
964 kg 2125 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1301 kg 2868 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
6.91 m 22ft 7.875in
Výška:
Height:
3.23 m 10ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss D-12 o výkonu 298 kW
dvoulistá vrtule
Curtiss D-12, power 400 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
378 l 100 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
255.9 km/h v ? m 159 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6919 m 22700 ft
Dolet:
Range:
582.6 km 362 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.aero-web.org/specs/curtiss/f6c-2.htm

Curtiss F6C-2 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-2-Hawk-t125743#426775 Verze : 0
Podle požadavku námořnictva byly poslední čtyři stroje z devíti objednaných F6C-1 pozdrženy v továrně a dokončeny v podobě F6C-2 (továrním označením Model 34D). Tyto stroje byly dodatečně vyztuženy, aby snesly přistávání na palubě lodi, dostaly masivnější podvozek i ostruhu. Na společnou osu podvozkových kol přibyla rozpěra s háky, určenými k zachycení podélných lan na palubě letadlové lodi (sloužily k udržení letadla ve směru, ne k jeho zastavení), a za kabinu byl umístěn hasící přístroj. Byly také vybaveny závěsníky pro lehké bomby.


Tři F6C-2, dokončené v listopadu 1925, byly předány k stíhací letce VF-2 v San Diegu, kde sloužily společně s F6C-1 a čtyřmi FB-1. Zbývající stroj byl přidělen letadlové lodi USS Langley (CV-1) - přímo lodi, proto nesl na bocích nápis USS LANGLEY - 6. A6974 se později stal strojem velitele VF-2 Lt.Cdr. F. D. Wagnera. V říjnu 1936 se VF-2 účastnila manévrů Pacifické floty, a flota byla varována, že na ni může VF-2 podniknout cvičný útok. Flota, ačkoli znala i čas, kdy k náletu dojde, byla naprosto překvapena střemhlavým útokem, a její admirál musel uznat neměl jedinou šanci na obranu. F6C-2 létaly u VF-2 do roku 1928, kdy byly také přesunuty k námořní pěchotě. Poslední z nich byl vyřazen v červenci 1931 po 345 nalétaných hodinách.
Curtiss F6C-2 Hawk - Druhý F6C-2, ve zbarvení VF-2. Trup byl stříbrný, se žlutým horním křídlem. Ocas a pruh na trupu byly červené, před kabinou je původní znak letky, štít nad skříženými kanóny. V roce 1927 byl nahrazen insignií Chief Petty Officera poté, co letka přijala jméno Flying Chiefs.

Druhý F6C-2, ve zbarvení VF-2. Trup byl stříbrný, se žlutým horním křídlem. Ocas a pruh na trupu byly červené, před kabinou je původní znak letky, štít nad skříženými kanóny. V roce 1927 byl nahrazen insignií Chief Petty Officera poté, co letka přijala jméno Flying Chiefs.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-F6C-2-Hawk-t125743#426786 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více