CZK/POL - OT-64 SKOT

Přehled variant
Obrněný transportér OT-64


OT-64 SKOT byl v době svého vzniku pokrokový obrněný transportér projektovaný československým a polským průmyslem. Projekt vznikl založen v roce 1959. Naše strana zodpovídala za podvozek a pohonné agregáty a převodovky, partner za nástavbu a pancéřování. První prototyp pod názvem SKOT (střední kolový obrněný transportér) byl zkonstruován v roce 1959, v roce 1961 byla vyrobena první zkušební série a uzavřena smlouva mezi Československem a Polskem o společné výrobě. Do výzbroje obou armád byl OT-64 zaveden v polovině šedesátých let.
Vyznačoval se (na svoji dobu) velmi dobrou konstrukcí, bojovými a jízdními vlastnostmi, např. pohonem všech osmi kol, uzávěrkou diferenciálu předních a zadních náprav, dvěma řiditelnými předními nápravami, centrálním huštěním pneumatik (CHP - umožňuje dohušťování jednotlivých kol i za jízdy), planetovou převodovkou Praga Wilson, plavbou a další. V té době nebylo v tak velké míře v žádné armádě zavedeno obdobné vozidlo.
Pohon vozidla je uskutečňován dieselovým, vzduchem chlazeným motorem Tatra, který zabezpečuje bezproblémovou jízdu v terénu i po komunikacích. Na komunikaci je vozidlo schopno dosáhnout rychlosti kolem 100 km/h.
Přepravované mechanizované družstvo je chráněno před střelami malých ráží a střepinami granátů. Vozidlo je celé pancéřované.
Původně je OT-64A vyzbrojen 14,5mm kulometem KPVT a spřaženým 7,62mm kulometem SGMT, který byl posupně nahrazen 7,62mm tankovým kulometem PKT. U některých nových verzí OT-64A je místo KPVT použit 12,7mm protiletadlový kulomet NSV. K ochraně osádky přispívá i filtroventilační zařízení s rozvodem po celém interiéru vozidla. OT-64 ve zdravotnické variantě zůstaly ve výzbroji české armády až do 21. století.


Uživatelé: Alžírsko, ČR, Kambodža, Indie, Irák, Libye, Maroko, Polsko, Sierra Leone, Slovensko, Súdan, Sýrie, Uganda, Uruguay



Verze používané v Československu a ČR
OT-64 - obrněný transportér bez výzbroje
OT-64A - obrněný transportér s výzbrojí
OT-93 - obrněný transportér s výzbrojí


OT-64/R2 - velitelské stanoviště
OT-64/R2M - velitelské stanoviště
OT-64/R3MT - velitelské stanoviště
OT-64/R4MT - velitelské stanoviště


DTP-64 / DTP-64/M2 - dílna technické pomoci
OT-64 zdrav - zdravotní verze


Verze používané v Polsku
SKOT-1 - obrněný transportér bez výzbroje
SKOT-1A - obrněný transportér bez výzbroje
SKOT-2 - obrněný transportér s výzbrojí
SKOT-2A - obrněný transportér s výzbrojí
SKOT-2AM - obrněný transportér s výzbrojí a protitankovými řízenými střelami 9M14M
SKOT-2AP - obrněný transportér s výzbrojí


SKOT ART - obrněný transportér
SKOT INŻ - ženijní obrněný transportér
SKOT WPT - dílna technické pomoci
SKOT REA - prostředek pro vedení psychologické války


SKOT R-2 - velitelské stanoviště taktického stupně (prapor - pluk)
SKOT R-2A - velitelské stanoviště dělostřelectva
SKOT R-2M - velitelské stanoviště taktického stupně (prapor - pluk)
SKOT R-2AM - velitelské stanoviště dělostřelectva
SKOT R-3 - velitelské stanoviště taktického stupně (pluk - divize)
SKOT R-3A - velitelské stanoviště a mobilní pracoviště řízení palby dělostřelectva
SKOT R-3Z - velitelské stanoviště operačně-taktického stupně (divize - armáda)
SKOT R-3M - velitelské stanoviště operačně-taktického stupně (divize - armáda)
SKOT R-4 - velitelské stanoviště náčelníka průzkumu divize a velitele průzkumného praporu
SKOT R-6 - velitelské stanoviště a mobilní pracoviště řízení palby dělostřelectva


Články
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#42615 Verze : 10
OT - 64


Všeobecné údaje


Pohotovostní hmotnost 12 300 kg
Nosnost 2 000 kg
Přípojná hmotnost 3 000 kg
Rozměry
- délka 7,4 m
- šířka 2,50 m
- výška 2,06 m
Rozvor 1,30 + 2,15 + 1,30 m
Rozchod 1,86 m
Světlá výška 0,40 m
Ložná plocha 4,00 x 1,36 x 1,19 m


Technické údaje


Pohon 8 x 8
Motor
- typ T - 928
- počet válců 8 do V
- palivo nafta
- výkon 132,5 kW (180 k při 2000 ot/min)
- chlazení vzduchové


Spojka suchá, jednolamelová
Převodovka planetová 5+1
Přídavná převodovka 2°
Nápravy výkyvné, nezávislé
Pérování vinuté pružiny
Řízení šnek s kladkou
Brzdová soustava vzduchotlaká dvouokruhová


Pneumatiky
- rozměr 13,00-18
- huštění centrální
- předepsaný tlak 0,078-0,343 MPa (8,0-3,5 kp/mc2)


Elektrické příslušenství 24 V
Korba
- provedení samonosná, pancéřová, vzduchotěsná a vodotěsná
- počet míst 2 + 18


Náplně
- palivová nádrž 330 l
- olej - v motoru 28 l
- v převodovce 13,25 l
- v přídavné převodovce 3 l
- v rotvodovce 8 l


Technické údaje


Maximální rychlost 95 km/h
Stoupavost 70 %
Brodivost plovoucí
Rychlost plavby 9 km/h
Boční náklon 43 °
Překročivost 2 m
Nájezdová úhel vpředu/vzadu 46°/49°
Poloměr zatáčení 11,6 m
Norma spotřeby paliva na 100 km jízdy
- letní 67 l
- zimní 92 l
- 1 Mh 35 l


Výzbroj
- 14,5 mm tankový kulomet KPVT
- 7,65 mm tankový kulomet vz. 43/66


ZDROJ: Hlavní takticko - technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#195011 Verze : 0
Vývoz obrněných transportérů OT-64 SKOT (1992 - 2007)

     
Rok uzavření kontraktuDodavatelská zeměZemě příjemcePrůběh dodávekPočet kusůPoznámka
?
ČR
Haiti
2007
8

?
Velká Británie
Irák
2006
4

?
ČR
Německo
2006
1

?
ČR
Velká Británie
2004
1
Pro sběratelské účely
?
ČR
USA
2003
1

?
ČR
Velká Británie
2001
< 4
Pro sběratelské účely
?
ČR
SR
2000
2

1999 ?
ČR
Uruguay
1999
30
12 transportérů pocházelo ze Slovenska
1994 ?
ČR
Uruguay
1995
60

1994
ČR
Kambodža
1994
26

1993 ?
SR
Alžírsko
1994-1995
150 (151 ?)
Dodány prostřednictvím slovenských firem, vozidla původně pocházela z ČR; 75 kusů OT-64 + 75 kusů OT-64A (+ 1 vozidlo dodáno v roce 1995 přímo ze Slovenska ?)
1993 ?
SR
Angola
1994
9

1993 ?
SR
Sierra Leone
1994
10
Verze OT-64A ?
1993 ?
SR
OSN
1993
67
Dodány OSN pro misi UNPROFOR v Bosně a Hercegovině
1993 ?
SR
Pákistán
1993
6

?
ČR
SR
1993
1


Poznámka
V letech 1993, 1994, 1998 a 2000 mělo být z ČR do SR dovezeno celkem 253 transportérů řady OT-64 (většina pak byla prodána do dalších zemí)


Zdroje:
1) Korba, M.: Nezávislá správa o exporte zbraní zo Slovenska, Bratislava, nedatováno
2) www.deagel.com
3) http://disarmament.un.org
4) http://www.transparency.cz/index.php?lan=cz&id=757
5) http://zbrane.ecn.cz/cz/monitoring2.html
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#275061 Verze : 2
SKOTy alžírské armády.
CZK/POL - OT-64 SKOT - (http://membres.lycos.fr/algaf/)

(http://membres.lycos.fr/algaf/)
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#83918 Verze : 0
SKOT irácké armády "vykouřený" během první války v Perském zálivu 1980 - 1988
CZK/POL - OT-64 SKOT - (Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)

(Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#89192 Verze : 0
nakres
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#100892 Verze : 0
Na přiložené fotce terénní schopnosti SKOTA prezentované na srazu techniky asi před 10 lety.Řidič (starší pán)velice nekompromisně dokazoval schopnosti vozu i s osobami na pancíři. Ten Skot z toho srázu byl skutečně úplně kolmo.Ale nic se jim nestalo kupodivu. Shocked


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#101422 Verze : 0
Tehle rok nějak více jezdíme a údržba o víkendech začíná převažovat Shocked
Kromě nětěsnosti olejové vany motoru (tam je tak d....í přístup) se nám poruchy vyhýbají a Skot jezdí lépe a lépe.


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#113940 Verze : 0
Pár fotek Skota z působení mise v Kosovu
CZK/POL - OT-64 SKOT - Varianty OT-64 v KFOR

Varianty OT-64 v KFOR
CZK/POL - OT-64 SKOT - Na hlídce

Na hlídce
CZK/POL - OT-64 SKOT - Munice

Munice
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#117001 Verze : 0
Velitel vozu na své pozici.Fungující interkom je pro bezpečnost provozu nezbytný.


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#135547 Verze : 0
Pár snímků ze zkoušek OT-64 s pomocnýmy motory SRP-1. A následek nábrání vody, jak psal Beeter v OT-64 zdrav.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Rozpálený přídavný motor po výjezdu z vody.

Rozpálený přídavný motor po výjezdu z vody.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Spuštění přídavného motoru před břehem, gejzíry vody byly několik metrů vysoké.

Spuštění přídavného motoru před břehem, gejzíry vody byly několik metrů vysoké.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Detail uchycení přídavného motoru, který byl na obou stranách vozidla.

Detail uchycení přídavného motoru, který byl na obou stranách vozidla.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Následek průsaku vody do vozidla. Potopení jde velice rychle a nechtěl bych být v kůži posádky.

Následek průsaku vody do vozidla. Potopení jde velice rychle a nechtěl bych být v kůži posádky.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#144769 Verze : 0
Dobový manuál k údržbě OT64.
Instruktážní film je opět z roku 1963.



Zdroj : Dolin archiv (p.Konvalina via Dolin)
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#249541 Verze : 0
Dobový manuál k OT64. Teorie pro střelecká družstva
Instruktážní film je opět z roku 1963.



Zdroj : Dolin archiv (p.Konvalina via Dolin)
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#249542 Verze : 0
Zdroj:Archiv autora
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT - OT-64 mise UNPROFOR únor 1995 základna Jezerce.

OT-64 mise UNPROFOR únor 1995 základna Jezerce.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#303277 Verze : 0
OT-64 vybavené PTRK 9K11 Maljutka. Vojenská prehliadka 09.05.1970 Praha


Zdroj : Archív Vojenského historického ústavu Bratislava
CZK/POL - OT-64 SKOT - OT-64 vybavené PTRK 9K11 Maljutka. Vojenská prehliadka 9.máj 1970 Praha.

OT-64 vybavené PTRK 9K11 Maljutka. Vojenská prehliadka 9.máj 1970 Praha.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#307170 Verze : 0
OT-64 pohled do prostoru řidiče.


Vlastní foto
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#315781 Verze : 0
Vážení,
v roce 1966 řešilo ženijní výzkumné středisko ČSLA ochranu osádky OT-64 před chemickými zbraněmi. Výsledkem byl návrh centrálního filtroventilačního zařízení (FVZ), které mělo za běžných provozních podmínek zajistit mírný přetlak v prostorech obrněného transportéru. V případě poškození trupu, toto zařízení zajišťovalo i nouzový rozvod vzduchu.


Základní údaje FZV
- objem kabiny řidiče: 2,3 m3
- objem prostoru pro výsadek: 7,7 m3
- individuální rozvod FZV navržen pro 20 osob
- celkový výkon FZV: 100 m3 za hodinu


Poznámky
Výzkumné a zkušební středisko 040 sídlilo v Praze v letech 1960-1977.
Fotografie a náčrtek, byly převzaty z níže uvedeného dokumentu.


Zdroj
PA Avia, karton: 44, složka: Protokol B-364 o informačních zkouškách konstrukčních úprav na OT-64 č. 567, datovaný: 14.11.1966
http://www.vojenstvi.cz/vasedotazy_99.htm
CZK/POL - OT-64 SKOT - Schéma rozvodu filtrovaného vzduchu v OT-64.

Schéma rozvodu filtrovaného vzduchu v OT-64.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#355332 Verze : 0
Detaily z kabíny vodiča OT-64.



Zdroj : http://www.mortarinvestments.eu/vehicle.php?id=107
CZK/POL - OT-64 SKOT - Ovládacvie prvky.

Ovládacvie prvky.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Sedadlo vodiča.

Sedadlo vodiča.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#373375 Verze : 0
OT-64 uruguayské armády. Vozidla ve zbarvení jednotek OSN jsou z uruguayského kontingentu na Haiti.


Fotografie:
uruguaymilitaria.com

CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#376659 Verze : 1
OT-64 boli nasadené r. 2000-2001 v mierovej misii UNMEE Eritrea-Ethiopia zaradené u ženijnej roty Slovenského kontingentu. Boli na túto misiu pripravované vo VOP 027 Trenčín. Napriek tomu že vo VOP dostali naviac olejový náporový chladič oleja bola to dosť katastrofa vo vysokej nadmorskej výške presahujúcej 2000m. Na otečkach sa veľmi prehrievali motory a prevodovky. Po dodaní Tatrapanov boli tieto OT lízingované Keňským kontingentom dislokovaným v prístavnom meste Asseb, čo už bolo na rovine a tam sa prehrievanie dalo ustrážiť kľudnou jazdou tak max. do 50km/h, ale otečka dostali nový záhul v podobe Keňancov. Výcvik a aj servis keňanských polo-nevodičov zabezpečovali inštruktori s VOP 027 Trenčín a tí pri nich siveli a šaleli. Keňanci odpisovali jeden kráľovský hriadeľ, motor a prevodovku za druhým. Jedna perlička: bola nahlásená porucha OT na patrole v obedňajších hodinách chlapi sa najedli a v kľude sadli do servisného auta (Pajero) a do dvoch hodín jazdy bolo na mieste a tu opustené OT-reve už asi cca 2-2,5 hod. na plné gule, kopa dymu a vyplašený Keňanci poukrývaný v ostatných otečkach v patričnej vzdialenosti. Závada bola na vstrekovacom čerpadle. Keňanci sa zľakli že motor exploduje, preto utiekli a otečko nechali napospas osudu. Motor to už nerozchodil.Naspäť na Slovensko sa už tuším nevrátili.


Zdroj: vlastné spomienky
Fotografie: slovenské OT-64 v kenských službách (vlastné foto)

CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#376762 Verze : 1
Stredný obojživelný kolesový obrnený transportér OT-64 je obojživelné bojové vozidlo, určené pre prepravu 20 osôb ( vrátane vodiča a spolujazdca) alebo k preprave 2000 kg materiálu na ceste, v teréne i na vode.

Môže byť použitý ako:

- bojové vozidlo motostreleckej jednotky - BOT,
- špeciálne bojové vozidlo - SOT,
- dielenské vozidlo,
- dopravné vozidlo - DOT.

Je to štvornápravové vozidlo s celopancierovou korbou ktorá poskytuje osádke ochranu proti strelám z ručných zbraní, krepinám granátov a mín a proti vnikaniu radioaktívneho prachu. Koncepcia vozidla umožňuje viesť bojovú činnosť za pohybu a udržovať trvalú súčinnosť s tankovými jednotkami.

Pre zvýšenie priechodnosti v menej únosnom teréne ( bažinatom, piesčitom alebo zasneženom) je vozidlo vybavené ústredným hustením a podhusťovaním pneuamtík počas jazdy.

K prekonávaniu vodných prekážok sú na zadnej časti vozidla v podbehoch kolies umiestnené dve lodné skrutky. Vozidlo je pri plavbe riadené dvoma dvojlistými smerovými kormidlami.

Korba

Typ : samonosná, zvarená z pancierových kalených plátov, vzduchotesná, vodostesná
Tvar : pontónová, vo vode s funckciou lodného trupu,
Materiál. kalené, pancierová plechy hrúbky 6,8,12 a 15 mm

Hmotnosť : 4400 kg

Zloženie :

- vodičský priestor,
- motorový a prevodový priestor,
- bojový priestor.

Periskop : MK 4-D

Strelecká veža

V streleckej veži sa nachádza výzbroj :

- 14,5 mm tankový guľomet KPVT + 500 nábojov,
- 7,62 mm tankový guľomet vz.43/66 + 2000 nábojov,
- 22 ks 40 mm osvetľovacích rakiet.

Rozsah odmeru : 360°
Rozsah námeru : od - 5° do + 30°
Zameriavač : PP-61A

Vonkajší priemer : 1424 mm
Výška : 365 mm

Hmotnosť : 385 kg


Strelecká veža je určená k upevneniu oboch guľometov, ich ovládačov a zameriavača. Súčasne chráni obsluhu proti paľby z ručných zbraní, proti čerpinám ručných granátov a mín.
Obsluha : strelec + nabíjač
Při presune mimo boj môže byť strelecká veža otočená hlavami guľometov vpred alebo vzad.


Navijak : je namontovaný iba vo vozidlách staršieho typu.

Hlavné technické údaje :

Typové označenie vozidla : OT-64
Druh vozidla : stredné kolesové

Motor : TATRA 928-14 8 V - štvortaktný - naftový s priamym vstrekovaním - vzduchom chladený

Objem : 11762 cm&sup3;
Hmotnosť : 700 kg
Výkon : 180 k při 2000 ot./min.

Max. rýchlosť : 94,4 km / hod.
Max.rýchlosť plavby : 9 km/hod.

Priemerná spotreba v l/100 km :

- komunikácia : 45,
- terén : 60 - 70
- plavba : 21

Palivové nádrže : pôvodný typ ( kovová) 180 / Nový typ ( pryžová ) 330 l + 5 prenosných baniek á 20 l

Rozmery v mm:

Dĺžka : 7440
Šírka : 2500
Výška : 2060 ( do roviny stropu korby ) / 2320 ( cez kopulu vodiča)

Svetlá výška : 400

Počet náprav : 4
Rozvor náprav : 1300 / 2150 / 1300

Rozchod kolies : 1860

Rozmery ložnej plochy :

Dĺžka : 4000
Šírka : 1360 ( medzi podbehmi )
Výška : 1190 ( v pozdĺžne osy vozidla )

Hmotnosť v kg :

Nosnosť vozidla : 2000
Pohotovostná hmotnosť : 12300
Celková : 14300
Prípojná : 3000

Pneumatiky : 13,00-18" T



Zdroj : Tank-26-4 Stredný obojživelný kolesový obrnený transportér OT-64 Popis a prevádzka - predpis ČSĽA, Praha, 1971
CZK/POL - OT-64 SKOT - Bojový priestor- popis.

Bojový priestor- popis.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Priestor vodiča- pois.

Priestor vodiča- pois.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Zadná prepážka v priestore vodiča - popis.

Zadná prepážka v priestore vodiča - popis.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Chassis - pois.

Chassis - pois.
CZK/POL - OT-64 SKOT - KOrba OT-64 - popis.

KOrba OT-64 - popis.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Strelecká veža - popis.

Strelecká veža - popis.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#379809 Verze : 0
Vyřazený policejní OT-64, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 1.9.2012.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#458501 Verze : 0
2 x OT-64A SKOT
letiště Ruzyně, pravděpodobně rok 1980
Zdroj: vlastní archív
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#531974 Verze : 2
Ďalšie dve fotografie povstaleckého OT-64 zabaveného vládnymi silami pri Jordánskych hraniciach.



Demontovaná veža bola použitá na MT-LB
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#603343 Verze : 1
Vážení,
při hledání původu "žlutých" OT-64, jsem narazil na dvě fotografie datované 11.07.2018. Podle doprovodného textu se jednalo o vozidla předaná během kapitulace velitelství 17. pěší divize FSA.


Zdroj
twitter.com
https://www.valka.cz/topic/view/136334#603162
https://www.valka.cz/topic/view/136334#603595
CZK/POL - OT-64 SKOT - Odvoz exponátů na výstavu: Svobodná Sýrie, která se konala v moskevském Parku Patriot.

Odvoz exponátů na výstavu: Svobodná Sýrie, která se konala v moskevském Parku Patriot.
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#619170 Verze : 0
Zajímavá konverze OT-64 SKOT, který užívala během mosulské operace v roce 2017 Popular Mobilization Forces (PMF/PMU, tedy pro-íránské milice, dnes součást Iráckých ozbrojených sil). Stroj má upravené nástavby, zvláště je patrné, že nemá původní podvozek kdy má 6 namísto 8 náprav, kterou jsou navíc větších rozměrů. Dále upravená střílna, opancéřované krytí kol a zvednuta je i zadní část nástavby.
CZK/POL - OT-64 SKOT - Zdroj:
https://www.facebook.com/VojenskeVozidlaVychod/photos/a.407391432687535/4505540746205896/

Zdroj:
www.facebook.com

CZK/POL - OT-64 SKOT - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4414069381962931&set=p.4414069381962931&type=3

Zdroj:
www.facebook.com

CZK/POL - OT-64 SKOT - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4414069878629548&set=p.4414069878629548&type=3

Zdroj:
www.facebook.com

CZK/POL - OT-64 SKOT - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4414068825296320&set=p.4414068825296320&type=3

Zdroj:
www.facebook.com

CZK/POL - OT-64 SKOT - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4414068001963069&set=p.4414068001963069&type=3

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#682063 Verze : 3
Prototyp obrněného transportéru OT-64 s mostní nástavbou vyfotografovaný v areálu firmy Watson Norie Ltd ve městě Newcastle upon Tyne (Watson Norie Ltd zřejmě nebyla majitelem tohoto vozidla), vyfoceno přibližně v roce 2010.


www.facebook.com



Poznámka:
Doplňující text vložil Martin Smíšek.
JRT

CZK/POL - OT-64 SKOT -


CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#719177 Verze : 4

Diskuse

Jsem přesvědčený, že se slovenskou Kobrou má zrovna tahle "šedesátčtyřka" společný strojový spodek...
Tahle modifikace bez věže se objevila poprvé v době, kdy se tehdejší (ještě) Československo angažovalo poprvé v mírových operacích v Jugoslávii (snad IFOR) - důvodem "modifikace" vozidla odstraněním věže (původně KPVT 14,5mm a SGMT/PKT 7,62mm) a montáží otočného nabíječova příklopu z T-54/55 (12,7mm NSV-T) údajně byla snaha nezastrašovat civilní obyvatelstvo v prostoru činnosti.
Tato teze je naprosto pomýlená, zvláště pokud se život takových "civilních obyvatel" odehrává/odehrával ve dvou, vpodstatě pravidelně se střídajících periodách: "rakija shooting" a "peacekeepers shooting"...
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#75076 Verze : 0
Ta druhá fotka OT-64 v koloně nemá chybu...O zkušenostech se Skotama v Kosově se toho ví dost málo - nepřispěje někdo nějakýma zážitkama z bojového nasazení ??Asi ten Skot nebude ještě tak k ničemu v AČR ,když zvládá Balkán.(bohužel jiné auto na to nemaj Shocked )


Beteer
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#117262 Verze : 0
Někteří čtenáří tohoto fóra se mne dotazovali na rozdělení verzí OT-64 Skot. Informace z různých zdrojů si někdy protiřečí.
V katalogu náhradních dílů OT-64 SKOT jsem včera našel stránku, kde je rozdělení verzí stručné a jasné. Aktuální k roku 1970. Další verze s M nebo MT přišly v osmedesátých letech při generálních opravách a změně radio výzbroje a výstroje.


Beteer
CZK/POL - OT-64 SKOT -


URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#140775 Verze : 0
Pozdravujem všetkých priaznivcov OT 64. Som bývalí vodič OT 64 r. 1985-87 v Prahe "Podbabe" útvar 85-85. Po nájdením týchto stránok na "nete" som milo prekvapený koľkých priaznivcov si "otéčko" našlo. Dnešný večer strávim prehľadávaním týchto stránok.
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#328417 Verze : 0
Jak je tam pohled na kabiny OT a je to OT Červené (hasičské) to bývalo naše Smile teďka máme druhé ještě lepší když by někdo chtěl foto email KKRRYYSSAA66@seznam.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-POL-OT-64-SKOT-t12597#342151 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více