Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 387 příspěvků vloženo, 1562 editováno a 324 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss YP-37

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss YP-37 Curtiss YP-37
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss Hawk 74?
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1939-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    13
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1939
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2596 kg 5723 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3125 kg 6889 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,6in
    Délka:
    Length:
    10,010 m 32ft 10in
    Výška:
    Height:
    2,890 m 9ft 5,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    142,564 kg/m2 29.2 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 857,5 kW.
    Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
    Allison V-1710-21 twelvee-cylinder liquid-cooled vee turbosupercharged engine, rated at 1,150 hp for take-off,
    driving a three-blade constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    533 km/h v 6096 m 331.2 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    491 km/h v ? m 305.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,5 min do 6096 m 8,5 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10363 m 33999 ft
    Dolet:
    Range:
    917 km 569.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1400 km 869.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
    1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
    One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and
    one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA United States
    Poznámka:
    Note:
    Letoun byl byl poháněn oproti nepovedenému prototypu XP-37 poháněn mírně výkonnější verzí motoru Allison, tento motor byl přeplňován také jiným typem turbokompresoru. Na výkonech se to, bohužel, nijak neprojevilo.

    Konstruktéři se snažili zlepšit výhled z kabiny, ta byla mírně posunuta vpřed a trup byl, z důvodu vyvážení, prodloužen v ocasní části o více než 0,5 m. Celkem bylo vyrobeno 13 předsériových letounů YP-37. které byly testovány armádním letectvem v Ohiu, přednost ale nakonec dostal Curtiss P-40, který byl poháněn spolehlivou verzí motoru Allison bez turbokompresoru a byl tak mnohem spolehlivější a letoun poskytoval lepší výhled než "dlouhonosý" YP-37.
    After the disappointment with the prototype XP-37, the design team went to a series of modifications and was hoped that some improvement would be offered by the 13 service-test YP-37 airframes which were 0.56m longer and had the V-1710-21 engine.

    The YP-37 aircraft went through rigorous tests at Wright Field, Ohio, including gunnery tests, but the visibility problem was not resolved and the YP-37s were not as stable as Army pilots wanted. Serious consideration was given to further development, but at the time Curtiss was also about to come forth with the P-40 which offered an inline powerplant without the drawbacks. Though they contributed to knowledge gained by fighter designers and tacticians, the YP-37s never reached operational service as other types.
    Zdroje:
    Sources:
    Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England.
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html
    www.csd.uwo.ca
    http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html
    archiv autora





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/125983#427504Verze : 0
    MOD