Curtiss P-40N-20CU Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.IV
     
Název:
Name:
Curtiss P-40N-20CU Warhawk Curtiss P-40N-20CU Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40N-20CU Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.09.1943-DD.03.1944 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1943-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1523 (z celkem 5 219 P-40N) (42-106406 -106428 a 43-22752 - 24251)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2815 kg 6206 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3791 kg 8358 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5176 kg 11411 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 4in
Délka:
Length:
10,160 m 33ft 4in
Výška:
Height:
3,760 m 12ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 236 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
172,947 kg/m2 35.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-99 (F26R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 895 kW, 839 kW v h= 5 274 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-99 (F26R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off and 1,125 hp at 17,410 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
612 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 134.6 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
563.3 km/h v 4999 m 350 mph in 16400 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
466.7 km/h v 4999 m 290 mph in 16400 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10.8 m/s 2126 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,3 min do 4572 m 7,3 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9455 m 31020 ft
Dolet:
Range:
547 1) km 340 1) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4988 km 3100 mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-295 nábojů na hlaveň).
Pumový náklad: do hmotnosti 681 kg (1x 227 kg nebo 3x 227 kg).
Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 201-295 rpg.
Bomb load: Op to 1,500 lb (One 500 lb bomb under fuselage or three 500 lb bombs under fuselage and wings).
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
1) s pumou o hmotnosti 227 kg
Tovární označení Hawk 87W
Letouny označené P-40N-20-CU byly poháněny motory Allison V-1710-99 s automatickou regulací přeplňování a vnitřní palivové nádrže byly nekovové.
1) with bomb a weight of 500 lb
The P-40N-20-CU introduced the V-1710-99 engine, which was simply an -81 powerplant with an automatic engine control unit and in having non-metal self sealing fuel tanks.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
Letectví a kosmonautika č. 25/1979, Václav Němeček, Letadla 39-45, Curtiss P-40N Warhawk.
www.historyofwar.org
www.joebaugher.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40n.html
www.pilotfriend.com
archiv autora

Curtiss P-40N-20CU Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40N-20CU-Warhawk-t126147#428064 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více