Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 500 příspěvků vloženo, 1246 editováno a 805 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia B-634

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia B-634 Avia B-634
    Originální název:
    Original Name:
    Avia B-634
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    09.07.1936
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1595 kg 3516 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    19101) kg 4211 1) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,40 m 30ft 10,07in
    Délka:
    Length:
    8,201) m 26ft 10,82in 1)
    Výška:
    Height:
    3,10 m 10ft 2,04in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Avia HS 12Ycrs o výkonu 625 kW/850 k
    dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule Letov Hd-43
    Avia HS 12Ycrs, power 838 hp
    wo-bladed metal propeller Letov Hd-43
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    410 km/h v 100 m 254.8 mph in 328 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    16 m/s 3149.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,67 min do 5000 m 5,67 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9500 m 31168 ft
    Dolet:
    Range:
    500 km 310.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,92mm kulomet vz.30 v přídi
    1x 20mm kanon Hispano 402 střílející dutou hřídelí vrtule
    2x 7,92 mm vz.30 machine gun in the nose
    1x engine-mounted 20 mm Hispano 402 cannon
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) po přestavbě délka 8,35 m, vzletová hmotnost 2200 kg 1) after modification, length 27ft 4,75in, take-off weight 4850 lb
    Zdroje:
    Sources:
    Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
    Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
    Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
    Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.
    http://www.aviastar.org/air/czech/avia_b-634.php

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/128290#433281Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Již v roce 1934 vystavovala Avia na pařížském aerosalonu maketu aerodynamicky zdokonalené B-534. Prvky na této maketě uvedené byly pak použity na prototypu B-634, který poprvé vzlétl v červenci 1936. Navzdory tvarové blízkosti s B-534 šlo v podstatě o nový letoun. Křídla třeba měla stejné rozpětí, horní křídlo ale bylo posazeno níž a mělo podstatně větší hloubku, dolní mělo menší hloubku, změněn byl i tvar koncových oblouků, a podvozek byl nahrazen samonosným, s kapotovanými nízkotlakými pneumatikami. Kabina byla otevřená, hřbet byl ale proti raným verzím B-534 vyšší. Rozdílná byla i výzbroj - v trupu byly ponechány dva kulomety, byly ale přesunuty nad motor, a zástavba motoru HS 12Ycrs umožnila použít kanon Hispano, střílející dutou hřídelí.


    Zklamání přišlo v podobě výkonů, které sice byly lepší, ale ne o tolik, aby se vyplatilo zasahovat do již rozjeté výroby. Na vině byla především zvýšená hmotnost, která vyvažovala lepší aerodynamiku stroje. Později byl prototyp přestavěn, dostal krytou kabinu odpovídající B-534.IV, převzal z ní také podvozková kola a ostruhu. Avia se již v té době orientovala spíše na vývoj vlastního jednoplošného stíhače, budoucího B-35, a tento stroj tak dosloužil k testům kanonové výzbroje pro Bk-534.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/128290#433325Verze : 1
    MOD