Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 294 příspěvků vloženo, 1320 editováno a 266 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Micubiši Ki 21-Ia [Sally]

Mitsubishi Ki-21-Ia / 三菱 キ21-I中 九七式重型爆击机

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši Ki-21-Ia Kou Mitsubishi Ki 21-Ia Ko (Army Type 97 Heavy Bomber, Model IA)
    Originální název:
    Original Name:
    三菱 キ21-I中
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.03.1938-DD.MM.1939 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
    DD.08.1938-DD.MM.1939 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1938-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    143 Mitsubishi a neznámý počet Nakajima
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1937
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4691 kg 10342 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7492 kg 16517 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7916 kg 17452 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,500 m 73ft 9,83in
    Délka:
    Length:
    16,000 m 52ft 5,91in
    Výška:
    Height:
    4,350 m 14ft 3,25in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    69,60 m2 749.17 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    107,64 kg/m2 22.05 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m
    trojlisté stavitelné vrtule
    Nakajima Ha 5 KAI fourteen-cylinder twin-row air-cooled radial engine rated 937 hp at take-off and 1,065 hp at 13,123 ft
    driving a three-blade variable-pitch metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2 635 l 580 UK galons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    431 km/h v 4000 m 267.8 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v 5000 m 236.1 mph in 16404 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    13,9 min do 5000 m 13,9 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8600 m 28215 ft
    Dolet:
    Range:
    1500 km 932.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2703.7 km 1680 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm (přední střeliště, hřbetní střeliště a výstřelná štěrbina pod trup letadla)
    Pumový náklad: 1 000 kg
    Three 0,303 in Type 89 Model 1 flexibly machine guns:
    One trainable forward-firing in the nose position,
    one trainable in the dorsal turret and one trainable rearward-firing in the ventral position.
    Bomb load: 1,100 - 2,205 lb of bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    九七式重型爆击机 / Kjúnana šiki džú bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A
    Spojenecké kódové jméno: Sally
    97九七式重型爆击机 / 97-Kyūnana-shiki jūbakugekiki / Army Heavy Bomber Type 97 Model 1A
    Allied codename: "Sally"
    First production model.
    Zdroje:
    Sources:
    TTD doplnil a upravil moderátor Vláďa za pomoci těchto zdrojů:
    - původní Schlangeho příspěvek
    - vlastní poznámky
    Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13-978-0870213137
    Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13-978-1557505637 avia.russian.ee
    http://www.answers.com/topic/mitsubishi-ki-21
    http://www.cofe.ru/avia/M/M-148.htm
    koapp.narod.ru
    www.awiacja.republika.pl
    www.pacific-storm.net
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#5133Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi Ki 21-Ia Ko
    - / - / Sally
    九七式重型爆击机 / Kyūnana-shiki jūbakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A


    Historie:
    Vývoj letounu Mitsubishi Ki-21 začíná v roce 1936 kdy byly vydány nové specifikace na bombardovací letoun. V prosinci byly dokončeny dva prototypy, které se od sebe lišily hřbetním střelištěm (viz náčrtek 1. a 2.). V listopadu 1937 je zahájena sériová výroba motory jsou nyní Ha-5 Kai s vyšším výkonem (965/1095 koní). Verze Ki-21-Ib Otsú měla ve výzbroji 5x pohyblivý kulomet 7,7 mm - jeden byl na konci trupu v dálkově ovládaném střelišti. této varianty bylo vyrobeno 120 ks a měla také samosvorné palivové nádrže. Poslední "jedničkovou" verzí byl Ki-21-Ic, kerá měla ještě další boční kulomet, v pumovnici 500 litrovou přídavnou nádrž a externí závěsníky pro 4x 50 kg pumy. Vyráběla se do konce roku 1940.
    Operační nasazení: již první letadla Ki-21-I šla do výzbroje Sentaií v Číně jednou z nich byla 60.Sentai, která je dostala jako první. Zpočátku na tomto bojišti neměla konkurenci a k dobrým prvkům pasivní bezpečnosti patřila i vysoká rychlost. Na tomto bojišti také brzy vytlačily Fiaty BR 20, které japonským pilotům vyloženě nesedly.



    ______________________________________________________________
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#103330Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek Mitcubishi Ki-21-Ia - střeliště se "přestěhovalo" dopředu, motory jsou Ha-5 KAI, změnila se příď, a zmizelo prosazení.
    Výzbroj zůstává jako u prototypů co do počtu, rozmístnění a typů shodná.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#103344Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek Ki-21-Ib Otsú - pro zvýšení obranyschopnosti jsou doplněny další dva kulomety vz.89 ráže 7,7 mm. Rozmístnění:
    1. příď
    2. na konci skleníku
    3. v prosklení pod trupem
    4. v trupu v bočním okénku za úrovní odtokové hrany křídla
    5. dálkově ovládané střeliště na konci trupu (ovládal střelec ze skleníku) střeliště jsem viděl na fotografiích vždy zakryté a utěsněné, nevím kolik nábojů měl zadní kulomet. (viz popis kulometu)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#103345Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie verze Mitsubishi Ki-21-Ia


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#134156Verze : 0
    MOD
    Avatar
    zdroj:
    http://www.ww2incolor.com/japan/aJapPlaneSa.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#546806Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled z boku


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1288#98414Verze : 0
    MOD