Název: Name: | Micubiši Ki-67-Ib | Mitsubishi Ki-67-Ib |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ-67-I乙 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Obu-machi DD.MM.194R-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Kumamoto DD.12.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara DD.MM.194R-DD.MM.194R Japan International Air Industries, Ltd., Uji | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.03.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 248 (z celkem 698 vyrobených) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.12.1942 | |
Osádka: Crew: | 6-8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8670 kg | 19114 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13798 kg | - lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | 73ft 9,83in |
Délka: Length: | 18,700 m | 61ft 4,22in |
Výška: Height: | 7,700 m | 25ft 3,14in |
Plocha křídla: Wing Area: | 65,85 m2 | 708.8 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 209,54 kg/m2 | 42.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 096 m. Vrtule kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm. | Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) eighteen-cylinder two-row air-cooled radial engine, rated at 1,874 hp at take-off, 1,785 hp at 7,220 ft, 1,588 hp at 20,015 ft, driving a four-blade constant-speed propeller of 11ft 9.75in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 886 l + 1 230 l ve dvou přídavných nádržích v pumovnici | 855 UK gallons and 270.5 UK gallons in auxiliary fuel tank. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 537,5 km/h v 6090 m | 334 mph in 19980 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 8000 m | 248.5 mph in 26247 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,5 m/s | 1476.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,5 min do 6000 m | 14,5 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9470 m | 31070 ft |
Dolet: Range: | 2800 km | 1739.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3800 km | 2361.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kanón Ho-5 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti se zásobou 300 granátů 5x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm na těchto pozicích: 1x v předním střelišti se zásobou 500 nábojů 1x v obou bočních střelištích se zásobou 400 nábojů pro každý 1x v ocasním střelišti se zásobou 750 nábojů Pumový náklad: v pumovnici 500 kg normálně, 800 kg maximálně nebo 1x torpédo o hmotnosti 800 - 1 070 kg na závěsech pod trupem. Např.:15x 50 kg, 8x 100 kg, 3x 250 kg, 1x 500 kg, 1x 800 kg | One 0.79 inch Ho-5 cannon in dorsal turret with 300 rpg. Four flexible 0,50 inch Ho-103 machine guns One machine gun in each of the nose with 500 rpg One machine gun in port and starboard beam with 400 rpg each One twin flexible 0.5 in Ho-103 machine-guns in the tail turret. Bomb-load: Normal 1,102lb; Maximum 1,764lb in internal bay; torpedo attack one 1,764lb or 2,359lb torpedo Eight 220 lb. bombs, three 551 lb. bombs, or a single 1,102 lb. bomb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 飛龍 / Hiryū = Létající drak (jap.)/ Peggy 四式重爆撃機 / 4 Šiki Džú Bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 4 model 1B - Továrna Micubiši plánovala zavést od 451. letounu změny, které by umožnily navýšit pumový náklad až na 1 250 kg. Podle plánu mělo být takto upraveno dalších 300 letadel, plán nebylo možno realizovat, protože výrobní kapacita byla značně omezena spojeneckým bombardováním a v prosinci 1944 také zemětřesením, které poškodilo továrnu na výrobu motorů. Výroba byla ukončena postavením 698. letounu. | 飛龍 / Hiryū = Flying Dragon (japan)/ Peggy 四式重爆撃機 / Shiki Ju Bakugekiki / Army Type 4 Model 1B Heavy Bomber - The 451st Mitsubishi-built machine, and the intended increase in bomb-load to 1,250 kg (2,765 lb), planned for the 751st and following aircraft. However, production was seriously impaired by Allied bombing and by the earthquake of December 1944 which particularly affected engine production and only 698 Ki-67s had been built when the war ended. |
Zdroje: Sources: | Dne 26.04.2010 upravil a doplnil moderátor Vláďa s použitím těchto pramenů: Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano. MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://www.ijaafpics.com/jbwki671.htm www.century-of-flight.net forum.axishistory.com www.aviastar.org archiv autora |