Micubiši Ki 67-Ib Hirjú [Peggy]

Mitsubishi Ki-67-Ib Hiryū / 三菱 キ67-I乙 「飛龍」(四式重爆击机“飞龙”)
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-67-Ib Mitsubishi Ki-67-Ib
Originální název:
Original Name:
三菱 キ-67-I乙
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Obu-machi /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Kumamoto /
DD.12.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Japan International Air Industries, Ltd., Uji /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.03.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
248 (z celkem 698 vyrobených)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1942
Osádka:
Crew:
6-8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8670 kg 19114 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13798 kg - lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
18,700 m 61ft 4,22in
Výška:
Height:
7,700 m 25ft 3,14in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,85 m2 708.8 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
209,54 kg/m2 42.92 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 096 m.
Vrtule kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm.
Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) eighteen-cylinder two-row air-cooled radial engine,
rated at 1,874 hp at take-off, 1,785 hp at 7,220 ft, 1,588 hp at 20,015 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller of 11ft 9.75in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 886 l + 1 230 l ve dvou přídavných nádržích v pumovnici 855 UK gallons and 270.5 UK gallons in auxiliary fuel tank.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
537,5 km/h v 6090 m 334 mph in 19980 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 8000 m 248.5 mph in 26247 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s 1476.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,5 min do 6000 m 14,5 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9470 m 31070 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1739.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3800 km 2361.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Ho-5 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti se zásobou 300 granátů
5x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm na těchto pozicích:
1x v předním střelišti se zásobou 500 nábojů
1x v obou bočních střelištích se zásobou 400 nábojů pro každý
1x v ocasním střelišti se zásobou 750 nábojů
Pumový náklad: v pumovnici 500 kg normálně, 800 kg maximálně nebo 1x torpédo o hmotnosti 800 - 1 070 kg na závěsech pod trupem.
Např.:15x 50 kg, 8x 100 kg, 3x 250 kg, 1x 500 kg, 1x 800 kg
One 0.79 inch Ho-5 cannon in dorsal turret with 300 rpg.
Four flexible 0,50 inch Ho-103 machine guns
One machine gun in each of the nose with 500 rpg
One machine gun in port and starboard beam with 400 rpg each
One twin flexible 0.5 in Ho-103 machine-guns in the tail turret.
Bomb-load: Normal 1,102lb; Maximum 1,764lb in internal bay; torpedo attack one 1,764lb or 2,359lb torpedo
Eight 220 lb. bombs, three 551 lb. bombs, or a single 1,102 lb. bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
飛龍 / Hiryū = Létající drak (jap.)/ Peggy
四式重爆撃機 / 4 Šiki Džú Bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 4 model 1B
- Továrna Micubiši plánovala zavést od 451. letounu změny, které by umožnily navýšit pumový náklad až na 1 250 kg. Podle plánu mělo být takto upraveno dalších 300 letadel, plán nebylo možno realizovat, protože výrobní kapacita byla značně omezena spojeneckým bombardováním a v prosinci 1944 také zemětřesením, které poškodilo továrnu na výrobu motorů. Výroba byla ukončena postavením 698. letounu.
飛龍 / Hiryū = Flying Dragon (japan)/ Peggy
四式重爆撃機 / Shiki Ju Bakugekiki / Army Type 4 Model 1B Heavy Bomber
- The 451st Mitsubishi-built machine, and the intended increase in bomb-load to 1,250 kg (2,765 lb), planned for the 751st and following aircraft. However, production was seriously impaired by Allied bombing and by the earthquake of December 1944 which particularly affected engine production and only 698 Ki-67s had been built when the war ended.
Zdroje:
Sources:
Dne 26.04.2010 upravil a doplnil moderátor Vláďa s použitím těchto pramenů:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano.
MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.ijaafpics.com/jbwki671.htm
www.century-of-flight.net
forum.axishistory.com
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#5141 Verze : 0
Mitsubishi Ki-67 Hiryu
Micubiši Ki 67-Ib Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#24552 Verze : 0
Tradiční rivalitu námořního a armádního letectva částečně prolomilo nasazení bombardérů Mitsubishi Ki-67 Peggy od 98.Sentai v rámci 762.Kokutai. Dle různých pramenů bylo toto nasazení armádních bombardérů velmi účinné a námořnictvo požadovalo jejich opětovné operační nasazení. Ki-67 dostal při tomto nasazení "námořní" jméno Yasukuni.
Micubiši Ki 67-Ib Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#158830 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více