Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Nakadžima Ki 115a Curudži

Nakajima Ki-115a Tsurugi / キ115特殊攻击机「剑」

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Nakadžima Ki-115a (Ko) Nakajima Ki-115a (Kou)
    Originální název:
    Original Name:
    キ115甲 特殊攻击机“剑″
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.RR.1945 Mitaka Research Institute, Mitaka /
    DD.MM.1945-DD.RR.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
    DD.MM.1945-DD.RR.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Shirakawa /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.08.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    105:
    1 Mitaka
    82 Ota
    22 Shirakawa
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.03.1945
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    odhazovací jettisonable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1640 kg 3616 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2580 kg 5688 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2880 kg 6349 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,600 m 28ft 2,57in
    Délka:
    Length:
    8,550 m 28ft 0,61in
    Výška:
    Height:
    3,300 m 10ft 9,91in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    12,40 m2 133.47 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    208,06 kg/m2 42.61 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Ha-115-II (Ha-35-23) o vzletovém výkonu 831 kW (1130 k), 721 kW (980 k) v h= 6 000 m.
    Vrtule trojlistá kovová vrtulové listy s pevným úhlem náběhu.
    Nakajima Ha-115-II (Ha-35-23), fourteen-cylinder air-cooled radial engine, rated at 1,115 hp for take-off and 967 hp at 19,685 ft,
    driving three-blade fixed-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    550 km/h v 2800 m 341.8 mph in 9186 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    300 km/h v ? m 186.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6500 m 21325 ft
    Dolet:
    Range:
    1200 km 745.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Pumový náklad: 1x puma od 250 do 800 kg upevněná v trupu. Bomb load: One 551 lb, 1,102 lb or 1,764 lb bomb, semi-recessed under the fuselage.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    剑 / Tsurugi = Šavle (jap.)
    - Sebevražedný letoun.
    - Motorové lože umožňovalo snadnou montáž různých typů hvězdicových motorů
    剑 / Tsurugi = Sabre
    - Single-seat suicide attack aircraft
    - It was to be powered by virtually any air-cooled radial engine with a power rating of from 800 to 1,200 horsepower.
    Zdroje:
    Sources:
    Tadeusz Januszewski, Lotnicy śmierci i ich samoloty, Lampart, Warszawa, 1993. ISBN 83-901273-4-2
    AirMagazine No.36, Paris; únor/březen 2007
    www.aviastar.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#377115Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jen maličkost k motoru, tento letounek byl navržen do výroby tak, aby bylo možno použít jakýkoliv motor bez nutnosti konstrukčních úprav. Konstruktéři počítali s motory s výkonem od 800 do 1 300 koní, max. rychlost se měla recipročně pohybovat v intervalu 340 - 550 km/h.


    Puma byla pevně připojena do závěsníků (nedala se odhodit). Pod trup bylo možno zavěsit tyto pumy (vždy pouze jednu):
    BU-25 o hmotnosti 250 kg
    BU-50 o hmotnosti 500 kg
    BU-80 o hmotnosti 800 kg


    Podvozek by měl být automaticky odhazovatelný ihned po vzletu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#99332Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Foto tohoto sebevražedného letounu pro ilustraci, jedno dokonce vzácné barevné Wink




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#46072Verze : 0
    Avatar
    připojím ještě dvě fotografie. Na první jsou rozestavěné Ki-115 a na spodní je záběr z letiště.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#126728Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Doplním ješte fotografii "čtvrtkového" modelu od fy Eduard, na kterém je dobře vidět jednouchá klapka na křídle.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#161639Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Připojuji ještě trojpohledový náčrtek.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#102990Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Použité zdroje:
    Rene J.Francillion Ph.D.:"Japanese Aircraft of the Pacific War"; Naval Institute Press; rok 1987; ISBN-10: 087021313X
    David Donald: "The Complete Encyclopedia of World Aircraft"; Barnes & Nobles Books rok 1997; ISBN-10: 0760705925
    Václav Němeček:"Vojenská letadla 3 díl" Naše Vojsko, Praha 1992; ISBN 80-206-0117-1
    AirMagazine No.36, Paris; únor/březen 2007.
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1301#249619Verze : 0
    MOD