Morris Commercial C8 FAT

     
Název:
Name:
Morris Commercial C8 FAT Morris Commercial C8 FAT
Originální název:
Original Name:
Morris Commercial C8 FAT
Výrobce:
Producer:
Morris Commercial Cars Ltd., Birmingham
(+ licenční výrobci / + license manufacturers)
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1940 C8 FAT Mk I
DD.MM.1940-DD.MM.1941 C8 FAT Mk II
DD.MM.1941-DD.MM.1945 C8 FAT Mk III
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
C8 FAT Mk I: 200
C8 FAT Mk II: ~4000
C8 FAT Mk III: ~6000
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.193R
Osádka:
Crew:
1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
3402 kg 7500 lb
Celková délka:
Overall Length:
4496 mm 14ft 8.75in
Celková šířka:
Overall Width:
2210 mm 7ft 3in
Celková výška:
Overall Height:
2261 mm 7ft 5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Morris EH
- benzínový, kapalinou chlazený
- počet válců: 4
- zdvihový objem: 3519 cm3
Morris EH
- gasoline, liquid cooled
- number of cylinders: 4
- swept volume: 214 cu in
Výkon:
Power:
52.2 kW při 3000 ot/min 70 bhp at 3000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
- manuální převodovka
- počet stupňů: 5+1
- manual gearbox
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
81 km/h 50 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
483 km 300 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0.38 m 15in
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
5 osob


Ordnance QF 18-pounder
Ordnance QF 25-pounder
Ordnance QF 4.5-inch howitzer
Ordnance QF 6-pounder
Ordnance QF 17-pounder
5 troops


Ordnance QF 18-pounder
Ordnance QF 25-pounder
Ordnance QF 4.5-inch howitzer
Ordnance QF 6-pounder
Ordnance QF 17-pounder
Uživatelské státy:
User States:





...





...
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#45663 Verze : 0
Vozidlo vzniklo na základě požadavku z roku 1937 který vypisoval soutěž na tahač pro dělostřelectvo britské armády (RA - Royal Artillery) k tažení polních děl. Požadavek zněl na tažné vozidlo které zároveň poveze obsluhu děla a zásobu nábojů. Soutěž vyhrála firma Guy Motors s úpravou svého vozu Ant, ale protože nestačila na požadované objemy dodávek, byl osloven i Morris a jeho typ byl potom vyráběn celou válku. Celkem bylo vyrobeno více než 10 000 kusů těchto tahačů, ve třech variantách, nejrozšířenější byla poslední Mk III. Pozdní verze karoserie již neměly zešikmenou zadní část. Vůz je postaven s použitím podvozku vozu Morris Commercial C8 (quad), tedy v konfiguraci 4x4, a díky solidní konstrukci sloužil ještě dlouho po válce - ve vojskách Commonwealthu byly vyřazovány až v počátku šedesátých let. Vozidlo sloužilo i v dalších spojeneckých armádách (během 2. světové války třeba i v naší Československé samostatné obrněné brigádě).
URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#74167 Verze : 0
Dělostřelecké tahače C8 FAT z výzbroje britské armády táhnoucí děla QF 25-pounder na cvičení ve Skotsku, březen 1941.
Morris Commercial C8 FAT - © IWM (H 8241)

© IWM (H 8241)
Morris Commercial C8 FAT - © IWM (H 7697)

© IWM (H 7697)
URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#47675 Verze : 0
Morris Commercial C8 FAT (H4899796) v kamufláži Československé samostatné obrněné brigády; vozidlo patří do sbírek Vojenského technického muzea. Na fotkách je dobře vidět typická kamufláž, zvaná Mickey mousovy uši, podle tvaru černých skvrn. Vozidlo včetně muničního vozíku Limber a kanónové houfnice Ordnance QF 25-pounder bylo do sbírek muzea získáno v roce 2003 nákupem z Velké Británie.
Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#45664 Verze : 0
Detail motorového prostoru.
Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#47656 Verze : 0
Detail zavěšení přední nápravy
Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#47660 Verze : 0
Detail zadního závěsu
Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#47667 Verze : 0
Interiér: přístrojová deska a prostor pro přepravu obsluhy děla.
Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#47671 Verze : 0
Přidávám snímky zrestaurovaného tahače, který byl k vidění v kempu v Tilly-sur-Seulles; Normandie, ve dnech 5. - 7. 6. 2009.
Stroj na snímcích nese marking divizního dělostřelectva ze sestavy 50th (Northumbrian) Infantry Division. Zajímavá je aplikace kamufláže i na vnitřní straně dveří.
Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#324626 Verze : 0

Diskuse

Pánové, máte někdo vědomosti o tom, jak vypadá převodovka z vozu Morris Commercial ??
Mám v jednom traktůrku tuto převodovku - sbírám totiž hodně staré traktory domácí výroby a občas se v nich najdou zajímavé díly.
Ta převodovka míá na sobě kompresorek.
Podle nápisů na odlitku - firma slévarny jsem na Britském webu našel, že by to mohlo být z toho Morrisu.
Morris Commercial C8 FAT -


Morris Commercial C8 FAT -


URL : https://www.valka.cz/Morris-Commercial-C8-FAT-t13019#232739 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více