Název: Name: | Fiat BR.20 Cicogna | Fiat BR.20 Cicogna |
Originální název: Original Name: | Fiat BR.20 Cicogna | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.02.1940 SA Aeronautica d’Italia, Torino | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1936-DD.02.1940 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 233 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.02.1936 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6500 kg | 14330 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10100 kg | 22267 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10450 kg | 23038 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,560 m | 70ft 8,82in |
Délka: Length: | 16,173 m | 53ft 0,73in |
Výška: Height: | 4,750 m | 15ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 74,07 m2 | 797.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 134,93 kg/m2 | 27.64 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Fiat A.80 RC.41 o výkonu 767,85 kW, 746 kW v h= 4 100 m při 2 100 ot/min. Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton s konstantními otáčkami o průměru 3 531 mm. | Fiat A.80 RC.41 eighteen-cylinder air-cooled, double row radial, rated at 1,030 hp for take-off and 1,000 hp at 13,450 ft at 2,100 r.p.m., driving three-blade Fiat-Hamilton constant speed metal propellers of 11ft 7in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 6 320 l | 796.3 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 430 km/h v 4000 m | 267.2 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 500 m | 217.5 mph in 1640 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,75 m/s | 935 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 17,93 min do 5000 m | 17,93 min to 16400 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | 23622 ft |
Dolet: Range: | 865 km | 537.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Breda DR, 500 nábojů pro každý 1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm v přední věži Breda-H, 500 nábojů 1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm ve výklopném střelišti pod trupem, 500 nábojů. Pumový náklad do 1 600 kg, obvykle 2x 800 kg nebo 2x 500 kg nebo 4x 250 kg pumy. | One 0.303 inch Breda-SAFAT gun trainable forward-firing in nose turret, 500 rounds and two 0.303 inch Breda-SAFAT trainable rearward-firing in dorsal turret, 500 rpg and one 0.303 inch Breda-SAFAT trainable rearward-firing in ventral hatch position, 500 rounds. Bomb load: Up to 3,527 lb of disposable stores carried in a lower-fuselage weapons bay. Normal load: two 1,764 lb bombs, or two 1,102 lb bombs, or four 551 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 5,5 h při rychlosti 350 km/h ve výšce 5 000 m. | Endurance at 16,400 ft, and 217 m.p.h. - 5 hours and 30 minutes |
Zdroje: Sources: | Chris Bishop, The Encyclopedia of Weapons of World War II, Barnes & Noble, rok 1998, New York, ISBN 0-7607-1022-8 Profile Publications The Fiat B.R.20, Number 110, Two Shillings, Profile Publications Ltd., 1a North street, Leatherhead, Surrey, England, No ISBN. Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925 www.alieuomini.it http://avia.russian.ee/air/italy/fiat_br-20.php http://avions.legendaires.free.fr/br20.php http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_BR.20 http://www.airwar.ru/enc/bww2/br20.html www.eichhorn.ws http://www.base13.glasnet.ru/text/ap/br20.htm archiv autora |