Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 354 příspěvků vloženo, 1452 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fiat BR.20 Cicogna

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fiat BR.20 Cicogna Fiat BR.20 Cicogna
    Originální název:
    Original Name:
    Fiat BR.20 Cicogna
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.02.1940 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1936-DD.02.1940 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    233
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.02.1936
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6500 kg 14330 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10100 kg 22267 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    10450 kg 23038 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    21,560 m 70ft 8,82in
    Délka:
    Length:
    16,173 m 53ft 0,73in
    Výška:
    Height:
    4,750 m 15ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    74,07 m2 797.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    134,93 kg/m2 27.64 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Fiat A.80 RC.41 o výkonu 767,85 kW, 746 kW v h= 4 100 m při 2 100 ot/min.
    Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton s konstantními otáčkami o průměru 3 531 mm.
    Fiat A.80 RC.41 eighteen-cylinder air-cooled, double row radial, rated at 1,030 hp for take-off and 1,000 hp at 13,450 ft at 2,100 r.p.m.,
    driving three-blade Fiat-Hamilton constant speed metal propellers of 11ft 7in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    6 320 l 796.3 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    430 km/h v 4000 m 267.2 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    350 km/h v 500 m 217.5 mph in 1640 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4,75 m/s 935 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    17,93 min do 5000 m 17,93 min to 16400 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7200 m 23622 ft
    Dolet:
    Range:
    865 km 537.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3000 km 1864.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Breda DR, 500 nábojů pro každý
    1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm v přední věži Breda-H, 500 nábojů
    1x pohyblivý kulomet Breda-Safat ráže 7,7 mm ve výklopném střelišti pod trupem, 500 nábojů.
    Pumový náklad do 1 600 kg, obvykle 2x 800 kg nebo 2x 500 kg nebo 4x 250 kg pumy.
    One 0.303 inch Breda-SAFAT gun trainable forward-firing in nose turret, 500 rounds and
    two 0.303 inch Breda-SAFAT trainable rearward-firing in dorsal turret, 500 rpg and
    one 0.303 inch Breda-SAFAT trainable rearward-firing in ventral hatch position, 500 rounds.
    Bomb load: Up to 3,527 lb of disposable stores carried in a lower-fuselage weapons bay. Normal load: two 1,764 lb bombs, or two 1,102 lb bombs, or four 551 lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    Letová vytrvalost: 5,5 h při rychlosti 350 km/h ve výšce 5 000 m. Endurance at 16,400 ft, and 217 m.p.h. - 5 hours and 30 minutes
    Zdroje:
    Sources:
    Chris Bishop, The Encyclopedia of Weapons of World War II, Barnes & Noble, rok 1998, New York, ISBN 0-7607-1022-8
    Profile Publications The Fiat B.R.20, Number 110, Two Shillings, Profile Publications Ltd., 1a North street, Leatherhead, Surrey, England, No ISBN.
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3. díl, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
    www.alieuomini.it
    http://avia.russian.ee/air/italy/fiat_br-20.php
    http://avions.legendaires.free.fr/br20.php
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_BR.20
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/br20.html
    www.eichhorn.ws
    http://www.base13.glasnet.ru/text/ap/br20.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1316#377237Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Šlo o standardní italský střední bombardér (jediný dvoumotorový) konce třicátých a počátku čtyřicátých let. Konstruktérem byl Celestino Rosatelli po němž je v názvu stroje písmeno R (Bomardero Rosatelli), stroj byl na svou dobu rychlý a celkem úspěšný, ve Španělsku jich bylo užito pohých 16 kusů (byly nové a do jisté míry utajované), asi 70 kusů bylo prodáno Japoncům, ale pro jejich piloty to nebyl vhodný stroj (stížnosti se týkaly především složitosti letounu). Dalším odběratelem byla Venezuela. Bylo vyrobeno celkem 234 BR.20 v původní verzi, 279 BR.20M mírně vylepšených a 15 BR.20bis s motory AS 82. Celkem tedy 528 kusů. Výzbroj byla 2x kulomet ráže 7,69 mm Breda SAFAT, a 1-2 kulomety ráže 12,7 mm, pro zbraň ráže 7,69 se neslo 500 nábojů pro 12,7 pak 350 nábojů.
    Zálet prototypu byl 10.2 1936, prvních 20 kusů bylo dodáno 26.11.1937
    Stroje byla kromě již zmíněného Španělska a Číny užity proti Británii, Maltě, Jugoslávii, na Balkáně, a v severní Africe.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1316#100490Verze : 0
    Avatar
    Nasazení v Číně:


    Japonské armádní letectvo (Rikugun Koku Hombu) potřebovalo pro své válečné tažení v Číně mnoho kategorií letadel, v roce 1937 bylo nutno rychle vyřešit nedostatek těžkých bombardovacích letadel, vlastní vývoj se opozdil a tak japonská nákupní komise sjednala v Itálii kontrakt na dodávku Fiatů BR.20.


    Armádní piloti je potom v Číně používali, ale vůbec si je neoblíbili a byli rádi, když byly tyto letouny vyřazeny a nahrazeny modernějšími letouny vlastní výroby Mitsubishi Ki-21.
    V Číně operovaly v letech 1938-1941.
    Spojenci jim na tomto bojišti dali jméno Ruth.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1316#100466Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat BR.20 (MM.21719) ze stavu 235a Squadriglia (60o Gruppo B.T.), Regia Aeronautica, 1939.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1316#420097Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Benitto Mussolini (vpravo) s vysokými dôstojníkmi pri BR.20, nedatovaný snímok.


    http://blog.daum.net/pzkpfw3485/2243887



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1316#537432Verze : 2
    MOD