Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 503 příspěvků vloženo, 1227 editováno a 808 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fiat CR.42AS Falco

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fiat CR.42AS Falco Fiat CR.42AS Falco
    Originální název:
    Original Name:
    Fiat CR.42 AS Falco
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    není znám přesný počet veze AS
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1941
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1802 kg 3973 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2320 kg 5115 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2405 kg 5302 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,700 m 31ft 9,88in
    Délka:
    Length:
    8,270 m 27ft 1,58in
    Výška:
    Height:
    3,590 m 11ft 9,34in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,42 m2 241.33 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    103,48 kg/m2 21.19 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Fiat A.74 RC.38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, výkon 648 kW (870 k) při 2 400 ot/min. v h= 3 810 m.
    Vrtule trojlistá Fiat-Hamilton 3D41.В s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 800 mm.
    Fiat A.74 RC.38, fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 840 hp at 12,500ft,
    driving a three-blade metal Fiat-Hamilton 3D41.В variable-pitch constant-speed propeller of 9ft 2,23in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    Dvě interní nádrže o objemu 350 l a 110 l + 2x 100 l přídavné nádrže pod křídly. Two tanks 77 UK gallons and 24 UK gallons internally and 44 UK gallons in two drop tanks.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    430 km/h v 5330 m 267.2 mph in 17487 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    378 km/h v 6000 m 234.9 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,3 m/s 2224.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9,45 min do 6000 m 9,45 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10150 m 33301 ft
    Dolet:
    Range:
    720 km 447.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1015 km 630.7 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 400 nábojích a
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm pod křídly.
    Pumový náklad: do 200 kg (2x 50 nebo 2x 100 kg)
    Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine-guns in nose, 400 rpg and
    two ixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine-guns in underwing fairing on some.
    Bomb load: Up to 441 lb (two 220 lb bombs).
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - reflexní zaměřovač San Georgio typ B
    - Jednalo se o Fiat CR.42BN, který byl upraven pro službu v Africe, tzn. byly instalovány protiprachové filtry vzduchu,
    instalace filtrů snižovala výkon motoru, který by se bez filtrů zadřel během několika málo hodin provozu.
    A close air-support version. The two standard 12.7mm machine guns could be supplemented with two more. There were underwing racks for two 220 lb (100 kg) bombs. AS stands for 'Africa Settentrionale.' There was an additional engine filter to prevent damage from sand which caused a loss in power, a common occurrence in North Africa, since filter-less engines could be damaged after only a few hours use.
    Zdroje:
    Sources:
    George Punka, Fiat CR 32/CR 42 in action, Squadron/Signal Publications, Carrollton, rok 2000, ISBN 0-89747-411-2
    Gianni Cattaneo, Fiat C.R.42, Aircraft Profile No.16, Profile Publications, rok 1967
    L+K 4/1970, Letadla 39-45, Václav Němeček
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr42.html
    http://www.comandosupremo.com/Cr42.html
    www.xs4all.nl
    http://www.aviastar.org/air/italy/fiat_cr-42.php
    http://www.cofe.ru/avia/F/F-60.htm
    http://www.militarium.net/viewart.php?aid=291
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1318#382993Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kostra z příhradové trubkové ocele a duralove karoserie po kabinu, dozadu plátno. Křídla z celokovové duralové kostry, potah plátěný. To samé ocasní plochy.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1318#52264Verze : 0
    Avatar
    Fiat CR.42AS, 20. Squadriglia, Kyrenaika, podzim 1942.
    Stroj nese kamufláž tvořenou zelenou (Verde Olova Scuro) a hnědou barvou (Nocciola Chiaro) na horních a bočních plochách, spodek je natřen středně šedou (Grigio Azzuro Chiaro). Výsosné znaky na horním křídle byly tvořeny jen černou barvou bez bílého podkladu.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1318#398386Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat CR.42AS od 15° Stormo, Sicílie, léto 1943.
    Horní a boční plochy kryje písková barva Nocciola Chiaro s množstvím "kouřových obláčků" v zelené barvě Verde Oliva Scuro (tento typ kamufláže byl používán spíše na letounech Macchi). Spodní plochy šedomodré (barva Grigio Azzuro Chiaro).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1318#398298Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Fiatů v Africe
    Zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1318#246603Verze : 0
    MOD