Fiat G.55/I

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 365 příspěvků vloženo, 1477 editováno a 246 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fiat G.55/I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fiat G.55/I Centauro Fiat G.55/I Centauro
    Originální název:
    Original Name:
    Fiat G.55/I Centauro
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1943-DD.MM.194R SA Aeronautica d’Italia, Torino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1943-DD.09.1944 (Sn. MM91070 - MM91156)
    05.09.1946-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    87 - 105 (do zastavení výroby nařízeného Němci výroba však tajně pokračovala)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    30.04.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2700 kg 5952 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3520 kg 7760 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3718 kg 8197 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,856 m 38ft 10,76in
    Délka:
    Length:
    9,370 m 30ft 8,89in
    Výška:
    Height:
    3,130 m 10ft 3,23in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,11 m2 227.23 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    166.746 kg/m2 34.15 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Fiat R.A 1050 RC-58 Tifone o vzletovém výkonu 1 085kW (1 475 k).
    Vrtule trojlistá Piagio P2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm.
    Fiat R.A 1050 Tifone (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,455 hp at take-off,
    driving a three-blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    560 l + 2x 100 l v přídavných nádržích pod křídly. 123 UK gallons and two 22 UK gallons drop tanks under wings.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    630 km/h v 8000 m 391.5 mph in 26247 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    490 km/h v 5700 m 304.5 mph in 18701 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13,92 m/s 2740.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,2 min do 7000 m 7,2 min to 22966 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12700 m 41667 ft
    Dolet:
    Range:
    1200 km 745.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1650 km 1025.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji,
    2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji pro každý a
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 300 náboji pro každý.
    Pumový náklad: 2x 160 kg puma.
    One fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon, installed in the hub with 250 rounds,
    two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon, wing-mounted, with 200 rpg and
    two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper engine cowling, with 300 rpg.
    Bomb load: two bombs up to 350 lb.
    Uživatelské státy:
    User States:








    Poznámka:
    Note:
    Hlavním rozdílem letounů Serie I. byla instalace dvou kanónů Mauser MG151/20 do křídel, kulomety Breda-SAFAT montované u předsériových G.55/0 pod motorem byly vypuštěny. Tyto zbraně byly nesnadno přístupné pro údržbu. Další úpravy byly méně patrné - mírně odlišné svislé ocasní plochy a kormidlo, zesílená konstrukce ocasní části a úprava křídel pro montáž závěsníků schopných nést dvě stošedesátikilové pumy nebo dvě stolitrové přídavné nádrže. Změnou prošla také plynová páka, která byla upravena dle německého standardu (obrácený směr). The main difference introduced by the Serie I production was the adoption of two wing-mounted Mauser MG151 cannons that replaced the two Breda's mounted under the engine. These guns were not easily accessible making maintenance and operations difficult. Other modifications were the slightly different shape of vertical tail and rudder, the removed chutes for the ejecton of the shells of the lower mounted Breda's, the strengthened tail gear leg and the wing attacks for bombs or external tanks. Another modification was the inverted throttle lever, which now follows the usual German standard.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN.
    Krzysztof Zalewski, Samolot Mysliwski Fiat G.55
    http://comandosupremo.com/g55.html
    http://xoomer.alice.it/g55/G55dat.htm#dat2
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html
    www.wwiivehicles.com
    archiv autora


    Trojpohledový náčrtek.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1320#380257Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fiat G.55 Centauro




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1320#24519Verze : 0
    Avatar
    Fiat G.55 s německými výsostnými znaky v roce 1943 ve výrobním závodě Turín v Itálii

    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1320#345644Verze : 0
    Avatar
    Fiat G.55 ve službách letectva Sýrie na fotografii z Damašku

    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/g55.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1320#345646Verze : 0
    Avatar
    Letadlo provozovala RA (353 Sq - jediny uzivatel) i ANR (hlavne skupina Montefusco-Bonet).


    Pro doplneni vznikl i jeden prototip torpedove verze - byl vyzkousen ale seriova vyroba nenastala.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1320#32667Verze : 0