Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 405 příspěvků vloženo, 1133 editováno a 753 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Macchi C.200 Saetta

Macchi MC.200

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Macchi C.200 Saetta XXI. série Macchi C.200 Saetta Serie XXI.
    Originální název:
    Original Name:
    Macchi C.200 Saetta XXI° serie
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1937-DD.09.1941 SA Aeronautica Macchi, Varese /
    DD.06.1940-DD.08.1942 Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
    DD.06.1940-DD.10.1942 Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1939-DD.10.1942 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1103 (všechny verze / all versions)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    24.12.1937 (MM.336)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1964 kg 4330 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2327 kg 5130 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2395 kg 5280 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,580 m 34ft 8,54in
    Délka:
    Length:
    8,250 m 27ft 0,8in
    Výška:
    Height:
    3,051 m 10ft 0,12in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,82 m2 181.05 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    138,34 kg/m2 28.33 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Fiat A.74 RC. 38, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 640 kW/870 k při 2 520 ot./min.
    Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček
    (prvních 27 Fiat-Hamilton)
    Fiat A.74 RC. 38, fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 858 hp at 2,520 rpm for take-off,
    driving a three-blade constant-speed Piaggio P.1001 metal propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    313 + 83 l interní
    2x 100 l nebo 2x 150 l vnější přídavné
    69 UK gallons + provision for 18 UK gallons of auxiliairy fuel
    2x 44 or 66 UK gallons drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    504 km/h v 4500 m 313.2 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    465 km/h v 6000 m 288.9 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    15,3 m/s 3011.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,55 min do 6000 m 7,55 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8900 m 29199 ft
    Dolet:
    Range:
    571 km 354.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    870 km 540.6 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 370 náboji na hlaveň.


    Pumový náklad: max. 320 kg (8x 15 kg nebo 2x 50 kg nebo 2x 100 kg)
    2x 0.50 inch Breda-SAFAT fixed forward firing in the upper nose, 370 rpg.


    Bomb load: Up to 705 lb bombs under the wings (eight 33 lb bombs or two 110, 220, or 330 lb bombs).
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    uvedená TTD se vztahují na pozdější výrobní série -
    Zdroje:
    Sources:
    William Green a Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
    Gianni Cattaneo, The Macchi M.C.200 Saetta, Aircraft Profile No.64
    L+K 15/1985, Letadla 39 - 45, Václav Němeček
    www.alieuomini.it
    http://it.wikipedia.org/wiki/Macchi_M.C.200
    http://www.aviastar.org/air/italy/a_macchi.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc200.html
    www.xs4all.nl
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#382557Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Macchi C.200
    zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#246179Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Macchi C.200, která se zúčastnila italského tažení na východní frontě. Letoun patří 356. peruti 21. skupiny a operoval v roce 1942 na Ukrajině. Zobrazený letoun je kamuflován tmavě zelenou barvou (Verde Mimetico 2) na horních a bočních plochách, přičemž na trupu přechází i na spodní plochy. Spodní plochy křídel a VOP kryje světlá šedá (Grigio Mimetico). Žluté doplňky i bílé trojúhelníky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#538344Verze : 1
    MOD
    Avatar
    .

    Macchi C.200 Italského spojeneckého letectva (Italian Co-Belligerent Air Force). To se začalo vytvářet po italské kapitulaci 8.9.1943. Dne 21. 9. byla přijata změna markingu, kde původní fašistické znaky nahradily tříbrevné kokardy. Zobrazený letoun se v říjnu 1943 nacházel na letišti v Lecce a patřil stavu 93a Squadriglie (8. gruppo autonomo caccia terrestre). Letoun je na všech plochách natřen tmavou zelenou barvou. Výjimkou jsou spodní plochy křídel a výškovky, které kryje světlá šedá.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#396426Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Macchi C.200, která se zúčastnila italského tažení na východní frontě. Letoun patří 362. peruti 22. skupiny a operoval v srpnu 1941 z letiště Krivoj Rog. Je zajímavé, že většina strojů typu C.200 létala s demontovanou odklápěcí částí krytu kabiny a to i později v podmínkách ruské zimy! Zobrazený letoun je kamuflován tmavě zelenou barvou (Verde Mimetico 2) na horních a bočních plochách, přičemž na trupu přechází i na spodní plochy. Nátěr je doplněn množstvím pískových skvrn (Nocciola Chiaro). Spodní plochy křídel a VOP kryje světlá šedá (Grigio Mimetico). Žluté doplňky sloužily k rychlé identifikaci cizí-vlastní všech letounů Osy na východní frontě. Na zádi trupu letoun netypicky (v místě, kde obvykle bylo taktické označení stroje) nese znak 22. skupiny (viz detail).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#403393Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    MC.200 patřící 160. peruti 12. stíhací skupiny. Letoun vyfotografován po nouzovém přistání. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#412840Verze : 0
    MOD
    Avatar
    a několik fotografií, nahoře je druhý sériově vyrobený letoun
    zdroj je uveden výše








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#246180Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Macchi C.200 Saetta (MM5311/369-1) v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1321#372170Verze : 0
    MOD