Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 405 příspěvků vloženo, 1133 editováno a 753 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Macchi C.202 Folgore

Macchi MC.202 Folgore

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Macchi C.202 Folgore II. série Macchi C.202 Folgore Serie II
    Originální název:
    Original Name:
    Macchi C.202 Folgore II° Serie
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1940-DD.08.1943 SA Aeronautica Macchi, Varese /
    DD.07.1941-DD.09.1943 Societa Italiana Ernesto Breda per Costruzioni Meccaniche, Sesto San Giovanni /
    DD.11.1941-DD.07.1942 Societa Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.09.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~1150 (C.202 všech sérií)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.08.1940
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    23571) kg 5196 1) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2778 kg 6124 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2937 kg 6475 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,580 m 34ft 8,54in
    Délka:
    Length:
    8,855 m 29ft 0,62in
    Výška:
    Height:
    3,496 m 11ft 5,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,82 m2 181.05 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    165,16 kg/m2 33.83 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone o vzletovém výkonu 864 kW/1175 k při 2 500 ot/min.
    Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
    Alfa Romeo RA.1000 RC 41-I Monsone, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee, rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off,
    driving three-bladed Piaggio P.1001 constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    355 l + 82 l v přídavné interní nádrži
    2x 100 l přídavná nádrž (pozdější série)
    77 Imp gallons plus provision for 18 Imp gallons of auxiliairy fuel in a fuselage tank
    2x 22 Imp gal drop tank (latter series)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    5952) km/h v 5600 m 369.7 2) mph in 18373 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    544 km/h v 6000 m 338 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    18,0 m/s 3543.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,963) min do 5000 m 4,963) min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10546 m 34600 ft
    Dolet:
    Range:
    7804) km 484.7 4) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, po 360 nábojích
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, po 500 nábojích (od VI. série)


    na strojích posledních sérií dva závěsníky pod křídly pro 2x 160kg 100kg nebo 50kg pumy
    2x fixed forward-firing 0.50 in Breda-SAFAT machine guns in the upper engine cowling 360 rpg
    2x fixed forward-firing 0.303 in Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings (starting with Serie VI machines)


    last productions series carried two underwing hardpoints for two 352 lb, 220 lb or 110 lb bombs
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    První tři výrobní série nesly výzbroj skládající se ze dvou velkorážných kulometů Breda-SAFAT.
    Počínaje čtvrtou sérií byla tato výzbroj rozšířena o dva křídelní kulomety táže 7,7 mm.
    Od deváté série bylo křídlo vybaveno univerzálními závěsníky, závěsníky byly celkem dva a bylo na něj možno zavěsit pumu o hmotnosti do 160 kg nebo jednu stolitrovou nádrž.
    Několik stovek letounů, pocházejících z různých výrobních sérií, bylo vyzbrojeno německými kanóny MG 151/20, ty byly instalovány do gondolek pod křídlo, v gondolce byla nesena i zásoba 200 granátů.


    Data pro stroje posledních sérií:
    1) 2515 kg
    2) 599 km/h
    3) 4,67 min
    4) 765 km
    The first series were only armed with two 0.50 inch Breda-SAFAT guns in the nose. Starting from Series VI armament was increased with two 0.303 inch Breda-SAFAT guns in the wings.
    Starting from Series XI underwing hardpoints were added to carry either bombs or drop tanks.
    An unknown Series had two 0.79 inch MG 151/20 cannons in underwing gondolas.


    Data for late series machines:
    1) 5545 lb
    2) 372.2 mph
    3) 4,67 min
    4) 475.3 mi
    Zdroje:
    Sources:
    William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3
    Gianni Cattaneo, The Macchi C.202, Number 28, Profile Publications, 1967, No ISBN
    L+K 17/1965, Letadla 1939-45, MC 202 Folgore
    http://web.archive.org/web/20060928032342/.../macchi_us.htm
    http://www.century-of-flight.net/.../ww2/Macchi%20MC.202%20Folgore.htm
    http://www.constable.ca/mc202.htm
    http://www.cofe.ru/avia/M/M-2.htm
    http://www.go2war2.nl/artikel/1288/3
    http://wp.scn.ru/ru/ww2/f/920/32/1
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc202.html
    archiv autora


    Pohled z boku.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#380680Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie, na kterých je Folgore zachycen na různých bojištích




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#212566Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrt C.202.


    zdroje uvedeny výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#212565Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tato Macchi C.202 (VII. série) létala u 356. perutě 21. skupiny na východní frontě. Operovala v listopadu 1942 z letiště Millerovo v Rusku. Kamufláž pouštního typu, horní a boční plochy kryje písková (Nocciola Chiaro), na ní pak nastříkané množství olivově zelených skvrn (Verde Oliva Scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio Azzurro Chiaro). Na kýlovce znak 21. Gruppo (viz detail). Černé trojčíslí 356 slouží k určení jednotky, zatímco bílá 1 je pořadovým číslem letounu uvnitř jednotky.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#403407Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Macchi C.202, která létala v létě 1942 u 382. perutě, patřící pod 21. skupinu na východní frontě. Stroj nese tzv. kontinentální kamufláž - horní a boční plochy (a spodní plocha zadní části trupu) tmavě zelené (Verde Mimetico 2) doplněné množstvím pískových skvrn (Giallo Mimetico 2). Spodní plochy světle šedé (Grigio Mimetico).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#403409Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento MC.202 patřil ke 20. stíhací skupině a operoval v červnu na Sardinii. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných "kroužků" (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#412841Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Macchi C.202 Folgore 7. série (151-2), 151. Squadriglia, 20. Gruppo, 51. Stormo, pilot major Eunio Tarantolo, severní Afrika.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#467900Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Macchi C.202 s taktickým označením 85-2 sloužil v lednu 1943 u 85. Squadriglia, 18 Gruppo, 3 Stormo Caccia Terrestre. Stroj pilotoval Sergente Maggiore Luigi Gorrini, jedno z předních italských es. Kamufláž standardní italská: horní a boční plochy písková (Giallo mimetico 2) doplněná zelenými skvrnami, tentokrát ve forma nepravidelných "kroužků" (tzv. univerzální zelená - Verde oliva scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio mimetico).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#611646Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Macchi C.202, jenž sloužil v září 1942 u 153. Gruppo Autonomo, Caccia Terrestre. Na stroji létal velitel skupiny Maggiore Andrea Favini. Stroj nese taktické označení CL III, šlo o zvláštnost skupiny - tato jednotka nepoužívala standardní číselné označení.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1322#611655Verze : 0
    MOD