Název: Name: | Macchi C.205V Veltro serie I. | Macchi C.205V Veltro Series I |
Originální název: Original Name: | Macchi C.205V Veltro I° Serie | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.06.1943 Aeronautica Macchi SpA, Varese | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.06.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 100 (MM.9287 - MM 9386) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.04.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2540 kg | 5600 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3400 kg | 7496 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,580 m | 34ft 8,54in |
Délka: Length: | 8,850 m | 29ft 0,43in |
Výška: Height: | 3,488 m | 11ft 5,31in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,80 m2 | 180.83 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 202,38 kg/m2 | 41.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone (licenční výroba DB 605A-1) o vzletovém výkonu 1 085kW. Vrtule trojlistá Piaggio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone, (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,475 hp at take off. Driving three blade Piagio P2001 constant-speed propeller of 10 ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 435 l | 96, UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 643 km/h v 7400 m | 399.5 mph in 24278 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 500 km/h v 6000 m | 310.7 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 19,1 m/s | 3759.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,88 min do 6000 m | 5,88 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11270 m | 36975 ft |
Dolet: Range: | 855 km | 531.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1040 km | 646.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 370 nábojů pro každý 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech 500 nábojů pro každý. Pumový náklad: 2x 160 kg. | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper cowling, 370 rpg and two fixed forward-firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings 500 rpg. Bomb load: two 353 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | MC205 Veltro serie II měl být vyráběn továrnou Fiat, továrna byla poškozena bombardováním a tak bylo pravděpodobně vyrobeno (pokud vůbec) jen pár letadel. | The prototype flew to Guidonia, where it was put into trials against the other fighters of the so-called Serie 5 Fiat G55/0 and the formidable Reggiane Re.2005 Sagittario, all of them built around the powerful Daimler-Benz DB 605 engine. The Macchi C.205V was good at low and medium altitudes, fast and with good diving characteristics but its performance dropped considerably over 26,250 ft, particularly in handling. |
Zdroje: Sources: | Famous Fighters of the Second World War-2, London, Macdonald, 1962, No ISBN. William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume Two. London, Macdonald & Co. Ltd., 1961, No ISBN. www.ilvolo.it http://www.airwar.ru/enc/fww2/mc205.html www.flugzeuginfo.net http://www.aviastar.org/air/italy/macchi_c-205.php archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |