Reggiane Re.2000 Falco

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 346 příspěvků vloženo, 1833 editováno a 268 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Reggiane Re.2000 Falco

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Reggiane Re.2000 Falco Reggiane Re.2000 Falco
    Originální název:
    Original Name:
    Reggiane Re.2000 Falco
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1943 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    136 (6 Itálie, 70 pro Maďarsko a 60 pro Švédsko) včetně prototypu
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    24.05.1939
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2090 kg 4608 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2795 kg 6162 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3450 kg 7606 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,000 m 36ft 1,06in
    Délka:
    Length:
    7,992 m 26ft 2,64in
    Výška:
    Height:
    3,200 m 10ft 5,98in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,40 m2 219.58 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    122,70 kg/m2 25.13 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Piaggio P.XI RC 40 o výkonu 736 kW v h= 4 000 m.
    Vrtule trojlistá Piaggio-D'Ascanio P.1001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
    Piaggio P.XI RC 40, fourten-cylinder two row radial air cooled, rated 986 hp at 13,125 ft,
    driving Piaggio-D'Ascanio P.1001 three-bladed constant speed propeller of 10ft 2in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    695 l 153 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    529 km/h v 5200 m 328.7 mph in 17060 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    440 km/h v 6000 m 273.4 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,0 m/s 2165.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,17 min do 6000 m 6,17 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10500 m 34449 ft
    Dolet:
    Range:
    840 km 522 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1400 km 869.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm s 300 náboji na zbraň.
    Pumový náklad: do 200 kg.
    Two 0.50 inch Breda-SAFAT fixed forward-firing in the upper nose, 300 rpg.
    Bomb load: two 220lb bombs
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Popis v historii. The Re.2000 was the first of a series of Italian fighter aircraft produced by the Reggiane subsidiary of the Caproni group. The Re.2000 arrived too late to compete in the 1938 contest to find a new fighter for the Regia Aeronautica (Italian Air Force), and only a very small number entered Italian service.


    It had originally been intended that Reggiane would concentrate on licensed production of American aircraft. Instead it was decided to produce a semi-original aircraft, heavily based on the Seversky P-35. This was a single seat fighter powered by the 1,050hp Twin Wasp engine, capable of reaching 305 mph.


    The Reggiane design retained the fuselage and wings of the P-35. It was powered by the Piaggio P.XI RC.40 14-cylinder air-cooled radial engine, providing 986hp. Despite the less powerful engine, the Re.2000 was still faster than the P-35, with the prototype reaching a top speed of 320mph.
    Zdroje:
    Sources:
    Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966
    L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45
    http://histaviation.com/Reggiane_Re_2000.html
    http://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html
    www.xs4all.nl
    http://www.comandosupremo.com/Re2000.html
    www.historyofwar.org
    www.reocities.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#380514Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie letounu:

    Re.2000 byl první z řady italských stíhacích letounů vyráběných společností Reggiane. Letoun přišel pozdě a nemohl se zúčastnit soutěže v roce 1938, soutěž měla zajistit výběr vhodného letounu pro italské letectvo (Regia Aeronautica).

    Původní záměr byl taková, že Reggiane bude licenčně vyrábět tehdy úspěšné (alespoň vzhledově) americké stíhací letouny Seversky P-35. Nakonec bylo rozhodnuto, že společnost Reggiane bude vyrábět vlastní letoun, který byl velice silně ovlivněn americkou konstrukcí.

    Vzhledově se nový letoun podobal svému americkému vzoru, jistou zajímavostí bylo, že italský letoun byl poháněn méně výkonným motorem Piaggio P. XI RC.40, ale dosahoval mírně vyšší rychlosti.

    Italskému letectvu předvedený prototyp však přišel příliš pozdě, aby byl přijat do jeho výzbroje, půl roku před předvedením byl prohlášen za vítěze soutěže Macchi C.200 Saetta. Italské letectvo navíc vcelku oprávněně připomínkovalo použitý motor, který byl příliš nový a od dosud nezavedeného výrobce. Další výtku si vysloužily palivové nádrže v křídlech. Nádrže zde byly snadno zasažitelné nepřátelskou palbou a zvyšovaly tak nebezpečí požáru. Ministerstvo letectví nakonec zrušilo předběžnou objednávku ba 188 letadel. Nepomohla ani skutečnost, že Re.2000 bylo obratnější než Macchi C.200.

    Společnost Reggiane získala povolení k exportu a brzy získala dosti významné zakázky. Nejprve to bylo Maďarsko, které mělo zájem až o 70 letadel, dále to bylo Švédsko, to mělo zájem o 60 letadel a největší zakázku na 300 Re.2000 dojednávala Velké Británie. Posledně jmenovaná zakázka se neuskutečnila, protože Itálie vstoupila do války. Italské letectvo nakonec zařadilo asi 25 letadel Re.2000 do své výzbroje, tyto letouny měly také dostatečný dolet, ten se podařilo ještě zvýšit u verze Re.2000 GA.

    Italské letouny létaly v jakémsi polooperačním - polozkušebním provozu až do září 1942 nad Sicílií, Maltou (zde jako stíhací bombardéry) a nad severní Afrikou.


    Použité prameny:Cattaneo Gianni, The Reggiane Re. 2000, Profile Publications No.123, Leatherhead, UK, rok 1966
    L+K 5/1968, Letadla 1939 - 45
    http://home.att.net/~historyzone/Reggiane.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#380515Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Prototypy modelu Reggiane Re.2000



    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2000.html

    první prototyp

    druhý prototyp

    prototyp v polní kamufláži
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#345693Verze : 0
    Avatar
    .

    Re-2000 Héja I s výsostným označením používaným do 1. 3. 1942. Zobrazený stroj se zúčastnil bojů na východní frontě. Spodní plochy světle šedé, horní pískové s množstvím tmavě zelených skvrn.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#401317Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Re.2000 Falco
    Zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#245863Verze : 0
    MOD
    Avatar
    som rad ze som tu nasiel,zaujimave fakta o tejto vybornej talianskej stihacke,v minulosti som sa venoval plastikovemu modelarstvu,tak mi napadlo ze model tejto stihacky je medzi nimi,veru som sa potesil ked som po navsteve domova na manzarde tuto masinu nasiel,este boli na nej zvysky mojej kamuflaze,a boli na nej aj zbytky svedskych vysostnych znakov,darmo stale je to este pekny model,vyrobca draku bol asi z byvalej DDR, ale inak prevedenie vyliskov naozaj bolo dost kvalitne,no ana krabicy bol vyobrazeny stroj v svedskej verzii.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#380562Verze : 0
    Avatar
    ano ano, mel jsem tento model take Very Happy modra kamuflaz, tre kronor, vidim to jako dnes Wink
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#380564Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vzpomínky jsou jak vidno věc ošidná, model dělal u nás Směr, původní formy byly snad od firmy Artiplast z Itálie. A kamo na krabičce byla opravdu švédská, ale žlutozelená (ona byla v podstatě italská se švédskými znaky) Model byl pokud vím 1/50 a ne 1/48 (formy byly staré a původně se dost používala metrická měřítka) z toho co bylo na trhu to opravdu asi patřilo k tomu lepšímu, dělaly se i další italové.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#380568Verze : 0
    Avatar
    nevim jestli je to ono, to meritko mi moc nesedi, ale barva muze byt, ta zelenozluta skvrnita kamuflaz tam byla myslim na prebalu, ale to nebylo nic pro me Very Happy, tu modrou ale znam taky, buh vi tedy odkud Very Happy
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1327#380572Verze : 0
    MOD