Název: Name: | Reggiane Re.2005 Sagittario | Reggiane Re.2005 Sagittario |
Originální název: Original Name: | Reggiane Re.2005 Sagittario | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.05.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.05.1944 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy (MM494 a MM495) 13 předsériových 16 "nultá" série (MM.92343 - MM.92358) malé množství 1. série celkem 32-37 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.04.1942 neoficiální vzlet prototypu (MM494) 10.05.1942 oficiální vzlet | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2600 kg | 5732 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3574 kg | 7879 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3610 kg | 7959 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36 ft 1 in |
Délka: Length: | 8,730 m | 28 ft 7 ¾ in |
Výška: Height: | 3,150 m | 10 ft 4 in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,40 m2 | 219.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 175,20 kg/m2 | 35.88 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Fiat RA.1050 RC 58 Tifone kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 085 kW. Vrtule trojlistá Piaggio P.2001 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | Fiat R.A.1050 RC 58 Tifone, (license-built Daimler-Benz DB 605A-1) twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated at 1,475 hp for take-off, driving a right-handed three-bladed Piaggio P.2001 constant speed, mechanically controlled variable-pitch metal propeller. of 10 ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 536 l + 2x 150 l v přídavných nádržích pod křídly | 118 UK gallons and 66 UK gallons in two drop tanks under wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 678 km/h v 6950 m | 421 mph in 22802 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 515 km/h v ? m | 320 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,0 m/s | 3937 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 6000 m | 5,5 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | 980 km | 609 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1270 km | 789 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule se 150 náboji, 2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň a 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 350 náboji na hlaveň. Pumový náklad: maximálně do 1 000 kg pod trupem, normálně 2x 160 kg pumy pod křídly. | One fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon with 150 rounds firing through propellor hub, two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon mounted in the wings, 200 rpg and two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in upper engine cowling, 350 rpg. Bomb load: up to 2,200 lb underfuselage (non standard), two 353 lb bombs under wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 8. 9. 1943 kapitulovala Itálie, po tomto datu je osud letadel Re.2005 nejasný. Některé prameny uvádějí, že letouny byly zničeny, aby nepadly do rukou Němců, některé zdroje uvádějí, že třináct letadel bylo zabaveno Němci a několik letounů potom sloužilo u protivzdušné obrany Berlína. Další možnost, která je zmiňována, Němci je nasadili při obraně rumunských naftových polí v Ploesti. Zde je jisté, že zde létal druhý vyrobený prototyp. | When the armistice was signed, on 8 September 1943, some of the few surviving Re.2005s were destroyed by their pilots, to prevent them from falling into German hands. Six aircraft were used as trainers, however by ANR (Aviazione Nazionale Republicana). Approximately 13 Re. 2005s were seized by Germany. Some sources maintain that these airplanes were used late in 1943 by the Luftwaffe for air defense against Allied bombing raids over Berlin, while others believe that the Reggiane were used by the Germans in Romania as interceptor over Ploesti oil fields. Other research indicates that the aircraft probably never left Italy. |
Zdroje: Sources: | John F. Brindley, Caproni Reggiane Re 2001 Falco II, Re 2002 Ariete & Re 2005 Sagittario, Aircraft in Profile, Vol. 13, Windsor, Berkshire, UK, Profile publications Ltd., 1973, ISBN 0-85383-022-3. L+K 17/1974, Letadla 1939-45, Caproni Reggiane Re.2005 Sigittario, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2005.html http://www.comandosupremo.com/Re2005.html fire.prohosting.com http://members.tripod.com/cm_busc/id19.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Trojpohled