Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 338 příspěvků vloženo, 1421 editováno a 321 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Polikarpov R-5

Polikarpov R-5 / Поликарпов Р-5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Polikarpov R-5 Polikarpov R-5
    Originální název:
    Original Name:
    Поликарпов Р-5
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1928 Moskevský letecký závod č. 25, Moskva /
    DD.MM.1930-DD.MM.1935 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4914 (včetně R-5T a R-5Š / including R-5T and R-5Sh)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.09.1928
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1969 kg 4341 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2955 kg 6515 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3347 kg 7379 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,500 m 50ft 10,25in
    Délka:
    Length:
    10,560 m 34ft 7,75in
    Výška:
    Height:
    3,250 m 10ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    50,20 m2 540.35 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    58,864 kg/m2 12.06 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mikulin M-17B kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 368 kW (500 k) maximální výkon 500 kW (680 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 350 mm.
    Mikulin M-17B twelve-cylinder water-cooled Vee engine rated at 493 hp for take-off and maximum power output 671 hp,
    driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of 11 ft diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    820 l 180.4 UK gallons (216.6 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    228 km/h v 3000 m 141.7 mph in 9843 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    205 km/h v 1000 m 127.4 mph in 3281 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4,92 m/s 968.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10,5 min do 3000 m 10,5 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6400 m 20997 ft
    Dolet:
    Range:
    1000 km 621.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1500 km 932.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm v trupu a
    1x pohyblivý kulomet Děgťarev DA-2 ráže 7,62 mm v zadní kabině v oběžném kruhu TUR-6 (popřípadě zdvojený kulomet shodného typu).

    Pumový náklad: 500 kg pum.
    One fixed forward firing 0.3 inch PV-1 machine-gun and
    one or twin 0.3 inch Degtyaryov DA-2 machine-gun in rear cockpit

    Bomb load: 1,102 lb bombs on bomb racks.
    Uživatelské státy:
    User States:






    (Sin-ťiang)






    (Sinkiang)
    Poznámka:
    Note:
    Údaje platí pro série letadel vyrobených v roce 1930.
    R-5 byl první a nejpočetnější verzí typu R-5, byl používán jako průzkumný a lehký bombardovací letoun. Od roku 1933 byl poháněn motorem Mikulin M-17F.
    R-5 - Main production reconnaissance bomber. Initial production powered by M-17B engine or M-17F from 1933.
    Zdroje:
    Sources:
    Michail Aleksandrovič Maslov, Samolety-razvedčiki R-5 i R-Z, Eksprint, časopis Armada noměr 22, Moskva, 2000.
    L+K č. 09 / 1973 Letadla 39-45, Polikarpov R-5, Václav Němeček
    http://www.airwar.ru/enc/other1/r5.html
    http://www.aviastar.org/air/russia/pol_r-5.php
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#463606Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Polikarpov R-5






    http://www.opoccuu.com/r-5.htm
    https://ru.wikipedia.org


    P-5

    P-5 řez letounem
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#525478Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.mission4today.com
    http://waralbum.ru/201894/


    R-5L (limuzína) s krytou kabínou pre dvoch cestujúcich, Rostov na Done, nedatované.

    R-5 s padákovými výsadkovými kontajnermi podvesenými na bombových závesníkoch, tieto slúžili pre zásobovanie partizánskych oddielov muníciou, zbraňami a zdravotníckym materiálom pri nemožnosti pristátia lietadla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#537248Verze : 2
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    Perský R-5 ve společnosti Hawkeru Persian Audax, který se stal nástupcem tohoto typu perském letectvu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#549371Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviadejavu.ru


    R-5 s podvěšenými "aviabusy" G-68. Šlo o nákladní kontejnery navržené P. I. Grochovským. Tyto konkrétní aviabusy byly jediné svého druhu a byly zrušeny po jejich poškození při testech. Grochovskij ovšem postavil i jiné, určené obvykle pro TB-3.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#549372Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviadejavu.ru


    Další pokusné kontejnery, tentokrát G-61 model 1936, určené pro přepravu 8 výsadkářů.

    Přímý předchůdce, dvoumístný G-61 model 1934.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#549373Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviadejavu.ru


    A další experiment, pokus s motocyklem Harley Davidson.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#549374Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviadejavu.ru


    Startovací vůz ZIL.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1347#549375Verze : 0
    MOD