CZK - P-50N (podvalník)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - P-50N (podvalník)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    P-50N P-50N
    Originální název:
    Original Name:
    P-50N
    Kategorie:
    Category:
    podvalník low-loading trailer
    Výrobce:
    Producer:
    ZTS Stavostroj, Nové Město nad Metují /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1988-DD.MM.1991 (?)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    265+
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.198R
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    15600 kg 34392 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Weight:
    65600 kg 144623 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    11975 mm 39ft 3.5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3150 mm 10ft 4in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2470 mm 8ft 1.25in
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    60 km/h 37 mph
    Nástavba:
    Superstructure:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Aut-30-5 - Nízkoplošinový přívěs P-50N, Praha, 1991
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#365020Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-50N


    Těžký podvalník P-50N (N = nízkoplošinový přívěs) je určen k rychlé přepravě pásové a kolové techniky a jiného materiálu do hmotnosti 50 tun. Je řešen pro jízdu v soupravě s tahačem po komunikacích I. až III. třídy, po cestách se zpevněným povrchem a po únosném terénu bez vnějších nerovností a překážek.


    Podvalník je šestinápravový přívěs s rovnou ložní plošinovou plochou. Skládá se z rámu s plošinou a nájezdovými můstky, náprav s vozidlovými koly, brzdové soustavy, řízení, hydraulického zařízení a elektroinstalace. K zadní zešikmené části jsou připojeny dva dvoudílné sklopné nájezdové můstky pro najíždění přepravované techniky. Nakládání a skládání usnadňuje výškové nastavení plošiny v rozmezí 160 mm a její příčné naklonění až o 12°. Můstky se zvedají a sklápějí hydraulicky. V zadní části přívěsu je závěs pro připojení dalšího brzdného či tlačného vozidla.


    Podvalníky P-50N byly vyvinuty a vyráběny v tehdejším ZTS Stavostroj n. p. v Novém Městě nad Metují. Na přelomu 80. a 90. let začaly ve výzbroji československé armády nahrazovat podvalníky P-32 a P-50. K úplné obměně starých podvalníků za nové P-50N však nedošlo.



    Technicko-taktická data
    Rozměry:
    - výška ložné plochy zatíženého podvalníku: 1 130 mm
    - výška ložné plochy nezatíženého podvalníku: 1 220 mm
    - rozvor: 1 400 mm (všechny nápravy)
    - nejnižší světlá výška: 310 mm
    - rozchod vnějších / vnitřních kol: 2825 / 2165 mm
    - výška osy tažného zařízení vpředu / vzadu: 850 / 750 mm
    - další rozměry: viz obrázek


    Hmotnosti:
    - pohotovostní: 15 600 kg
    - užitečné zatížení: 50 000 kg
    - celková hmotnost: 65 600 kg
    - maximální celková hmotnost při 20% přetížení: 75 600 kg


    Rychlost:
    - maximální: 60 km/h
    - maximální při 20% přetížení: 25 km/h


    Obrysový průměr zatáčení:
    - vnější: 20,4 m
    - vnitřní: 10 m


    Nájezdový úhel:
    - přední: 35°
    - zadní: 25°


    Pneumatiky / rozměr:
    - 24 ks +2 / 10,00R-20


    Brodivost:
    - s přípravou: 1 500 mm
    - bez přípravy: 670 mm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#48938Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    (ATOM)

    (ATOM)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#48940Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Řízení podvalníku
    1 – tažná oj
    2 – řídící deska
    3 – podélná tyč
    4 – příčná tyč
    5 – řídící páka
    6 – kulisa stabilizace

    (ATOM)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#48941Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nájezdové můstky
    1 – velký můstek
    2 – malý můstek
    3 – opěra
    4 – přímočarý hydromotor
    5 – páka hřídele
    6 – zajišťovací řetěz
    7 – náhradní kolo

    (ATOM)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#48942Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-50N (VPZ 417 30-89), vojenský útvar neznámý, srpen 2004.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#65024Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-50N (VPZ 383 53-59) z výzbroje Roty logistiky 71. mechanizovaného praporu, duben 2006.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#154261Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podvalník P-50N (VPZ 417 33-68) na pardubickém letišti.
    foceno 30.5.2008, Pardubice

    zdroj: vlastní archív

    zdroj: vlastní archív

    zdroj: vlastní archív
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#261952Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podvalník P-50N (VPZ 405 85-60, výrobní číslo 136, rok výroby 1990) z výzbroje Roty logistiky 132. smíšeného dělostřeleckého oddílu, 28.10.2008.
    (vlastní foto z 90. výročí vzniku samostatného československého státu)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13529#284967Verze : 0
    MOD