CZK - P-50 (podvalník)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - P-50 (podvalník)

    Avatar
    P-50


    Těžký podvalník P-50 je určen k rychlé přepravě pásové a kolové techniky a jiného materiálu do hmotnosti 63 tun. V nouzovém případě až 80 tun, maximální rychlost však může činit 10 km/h. Je řešen pro jízdu v soupravě s tahačem po komunikacích I. až III. třídy, po cestách se zpevněným povrchem a po únosném terénu bez vnějších nerovností a překážek.


    Podvalník je pětinápravový přívěs s rovnou ložní plošinovou plochou. Skládá se z rámu s plošinou a nájezdovými můstky, náprav s vozidlovými koly, brzdové soustavy, řízení a elektroinstalace.


    Výrobce: Transporta Chrudim



    Technicko-taktická data
    Rozměry:
    - celková délka (včetně oje): 10 715 mm
    - celková výška: 1 420 mm
    - výška ložné plochy: 1 000 mm
    - celková šířka: 3 100 mm
    - rozvor: 940 mm + 4 000 mm + 1 100 mm + 1 100 mm


    Ložná plocha:
    - délka: 6 100 mm
    - šířka: 3 100 mm


    Hmotnosti:
    - pohotovostní: 16 200 kg
    - užitečné zatížení: 63 000 kg



    Rychlost:
    - dovolená: 40 km/h
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#152094Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podvalník P-50 je špeciálny automobilový príves určený v závese za vhodným ťažným vozidlom (T-141, T-813 apod.) k rýchlej preprave všetkých druhov ťažkých strojov ( napr. pásových vozidiel, strojov pre zemné práce apod.) a iných bremien do max. hmotnosti 63 t.


    Pri nakladaní vchádza stroj na plošinu podvalníku po sklopných nájazdových klinoch buď vlastnou motorickou silou, alebo ( v nepojazdnom stave ) sú na ňu vyťahované pomocou lán navijaku ťažného vozidla.


    K zrýchleniu lebo zaisteniu bezpečnosti prepravy v kopcovitom teréne alebo k zaisteniu bezpečnej prepravy za nepriaznivých poveternostných podmienok je možné použiť druhé vozidlo ako tlačné a brzdné.


    Hlavné skupiny podvalníku :


    - podovozok : predný / zadný
    - brzdy vzduchové ovládanie bŕzd,
    - ručné ovládanie bŕzd,
    - rám s príslušenstvom,
    - točňa s ojom a zaisťovacími reťazami,
    - elektrické zariadenie,
    - výstroj, náradie a ich uloženie.


    Popis podvalníku


    P 50 je päťnápravový príves rovnou ložnou plošinou a točnicovým riadením. Konštrukčne je zhodný s P 32 za použitia veľkého počtu zhodných dielov, zvlášť u podvozku.


    Brzdy


    Vzduchotlakové, dvojhadicové a sú pripojené na brzdové ústrojenstvo ťažného vozidla.
    Počet brzdových bubnov : 12


    Rám


    Zvarovaná roštová konštrukcia. Zadná časť rámu je zošikmená a sú na nej umiestnené dva sklopné nájazdové kliny s nastaviteľným rozchodom pre nájazd prepravovaných strojov. V prednej časti rámu je otočný čap, ktorý spája rám s točnou. Točňa je vybavená ojom s ťažným okom a zaisťovacími reťazami, ktorými je podvalník pripojený k ťažnému vozidlu.



    Hlavné technické údaje :


    Podvalník


    Rozmery v mm :


    Dĺžka : 10700 s ojom / 9355 bez oja
    Šírka : 3110
    Výška : 1420 bez klin. nadstavcov / 1540 s nadstavcami


    Svetlá výška : 170 ( pod zadnou nápravou )


    Rozvor náprav : 940 + 4000 + 1100 + 1100
    Rozchod : 2360 vpredu / 2410 vzadu


    Hmotnosť : 16200 kg
    Nosnosť : 50 t ( max. 63 t )


    Ložná plocha


    Rozmery v mm :


    Dĺžka : 6200
    Šírka : 3100
    Výška : 1010 ( nezaťažený podvalník )


    Počet kolies : 40 ( +2 + 6 )


    Pneumatiky : 8,25-15“ eHD
    Max. rýchlosť : 40 km/hod.



    Zdroj : Aut-30-2 Podvalníky P 32 a P 50. Popis a prevádzka – predpis ČSLA, Praha 1967










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#391536Verze : 0
    Avatar
    Tento byl vyráběn v Transportě Chrudim a hojně používán pro přepravu prostředků PVO. Na snímku z Lešan je na něm naloženo torzo stanice navedení raket 1S32M z komplexu KRUG. Jako tahače se u útvarů PVO používaly Tatry 813 8x8´Kolos.


    edit buko1 08/07/2006: Po zavedení vozidiel T-815 sa ako ťahače používali aj vozidlá TATRA 815 VT 8x8.1R, núdzovo aj valníky TATRA 815 VVN 8x8.R so záťažou na korbe (spravidla betónové panely).




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#49137Verze : 0
    Avatar
    Podvalník P-50 východoněmecké armády s naloženým BTR-70 (v NVA označovaných jako SPW-70)

    (Militaertechnik)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#168435Verze : 0
    MOD
    Avatar
    podvalník P-50 (vlastní foto z 90. výročí vzniku samostatného československého státu)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#284966Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Podvalník P-50 ve službách Hasičů ČD.
    Zdroj: soukromý archiv


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#292715Verze : 0
    Avatar
    Podvalník P-50 detail odpružení.
    Zdroj: soukromý archiv




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#293178Verze : 0
    Avatar
    Podvalník P-50 detail tažného zařízení a odpružení přední nápravy.
    Zdroj: soukromý archiv


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#299994Verze : 0
    Avatar
    Podvalník P-50 zadní pohled.
    Zdroj: soukromý archiv


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#307687Verze : 0
    Avatar
    Podvalník bol nedávno renovovaný.


    Zdroj : vlastné fotografie

    Foto 1

    Foto 2

    Foto 3

    Foto 5

    Foto 4

    FOTO 6

    Foto 7
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13537#325176Verze : 0