Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 352 příspěvků vloženo, 1134 editováno a 430 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Focke-Wulf Fw 190

přehled verzí

    Avatar
    Focke-Wulf Fw 190



    Focke-Wulf Fw 190 A


    Focke-Wulf FW 190 A-0
    předprodukční model, vyrobeno 30 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-1
    první produkční model, ale se slabou výzbrojí (4x 7,92mm), 102 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-2
    stejný jako A-1 ale s lepší výzbrojí (2x 20mm MG FF a 2x 7,92mm MG 17) a vylepšený motor BMW 801C-2, vyrobeno 426 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-3
    motor BMW 801D-2, vyrobeno 509 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-4
    jako A-3, ale s přepracovaným radiovým vybavením a motorem vybaveným vstřikováním vody a metanolu MW1, vyrobeno 894 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-5
    jako A-4, ale motor posunut o 15cm vpřed kvůli těžišti, vyrobeno 723 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-6
    produkční verze A-5/U10, vyzbrojen 4x 20mm MG 151/20 a 2x 7,92mm MG 17, vyrobeno 596 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-7
    produkční verze A-5/U9, vyzbrojen 2x MG 151/20 a 2x 7,92mm MG 17 a novým zaměřovačem, vyrobeno 80 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-8
    vyrobeno 1334 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 A-8/R2
    útoky na bombardéry, výzbroj 2x 30mm kanon MK 108, 2x 20mm kanon MG 151/20 v křídlech a 2x 7,92mm kulomet MG 17 nad motorem


    Focke-Wulf Fw 190 A-9


    Focke-Wulf Fw 190 B
    program ukončen kvůli problémům s přetlakovou kabinou a vstřikováním dusíku do motoru, vyrobeno pouze 6 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 C
    kvůli problémům s kabinou a turbodmychadlem a již probíhající produkci Fw-190D vyrobenou pouze 9 kusů, jedním z nich byl také Fw 190 V16


    Focke-Wulf Fw 190 D-0


    Focke-Wulf Fw 190 D-9
    vycházel z draku A-8, motor Jumo 213 A-1 se vstřikováním vody a metanolu (MW50)


    Focke-Wulf Fw 190 D-10
    instalace motoru Jumo 213 C a vrtule VS9 umožnila zástavbu kanónu MK 108 mezi válce motoru (3 prototypy)


    Focke-Wulf Fw 190 D-11
    výkonný motor Jumo 213 E s trojrychlostním kompresorem a různé varianty výzbroje.


    Focke-Wulf Fw 190 D-12
    motor Jumo 213 F s vysokotlakým vstřikováním vody a metanolu MW HD, vyzbrojen 2x MG 151/20 a 1x 30mm kanonem MK 108


    Focke-Wulf Fw 190 D-13
    byl shodný s D-12 s vyjímkou záměny kanónu MK 108 za MG 151/20 a motoru Jumo 213 EB


    Focke-Wulf Fw 190 D-14
    dva prototypy upravené pro motor DB 603 EA


    Focke-Wulf Fw 190 D-15
    byl poslední dlouhonosou verzí "190" poháněnou motorem DB 603 G


    Focke-Wulf Fw 190 F


    Focke-Wulf Fw 190 F-1
    produkční model A-5/U3 se zesíleným podvozkem a zlepšenou ochranou pilota, motoru a olejové nádrže, vyrobeno asi 30 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 F-2
    vycházel z draku A-5, vylepšený překryt kabiny, vyrobeno 271 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 F-3
    vycházel z draku A-6 se dvěma závěsníky ETC 250 místo čtyř ETC 50, vyrobeno asi 250 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 F-3/R1
    zjednodušen mechanismus uvolňování bomby


    Focke-Wulf Fw 190 F-8
    kulomety MG 17 vyměněny za 13mm kulomety MG 131, vylepšen systém vstřikování paliva, radiová výbava, možnost nést 55mm rakety R4M, vyrobeno 385 kusů


    Focke-Wulf FW 190 G


    Focke-Wulf Fw 190 G-1
    založena na draku A-4, motor BMW 801 D-2, vyrobeno 49 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 G-2
    vycházel z draku A-5, závěsníky Messerschmitt pro přídavné nádrže které umožňovaly dolet 1550 km, vyrobeno 468 kusů


    Focke-Wulf Fw 190 G-3
    jako G-2, ale s autopilotem PKS 11, závěsníky Foce-Wulf


    Focke-Wulf Fw 190 G-4
    jako G-3 ale se třemi závěsníky ETC 503


    Focke-Wulf Fw 190 G-8
    vycházel z draku A-8


    Focke-Wulf Fw 190 G-8/R4
    motor BMW 801 D-2 se vstřikováním oxidu dusného GM 1


    Focke-Wulf Fw 190 G-8/R5
    motor BMW 801 TU (1.491 kW), navíc čtyři křídelní závěsníky ETC 50 k trupovému ETC 501
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13705#50569Verze : 5
    Avatar
    Narazil som na zaujímavú fotografiu Fw 190 pravdepodobne verzie F na letisku v Hradci Králové, máj 1945. Stroj s najväčšou pravdepodobnosťou patril Schlachtgeschwader 4 (SG 4).


    Zaujalo ma číslo stroja ("Biela 13"), ktoré okrem obvyklého miesta na trupe, bolo namaľované aj na kryte podvozku. Stretli ste sa už niekto s takýmto označovaním?


    http://www.smirice.eu/valka/litomisky3.htm
    http://www.vrtulnik.cz/ww2/protektorat-hk2.htm





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13705#547869Verze : 3
    MOD