Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 332 příspěvků vloženo, 1438 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

T30

    Avatar
    T30


    Ordnance Committee Minutes 25117 z 14. září 1944 zadal postavení čtyřech prototypů těžkých tanků po dvou kusech ve dvou seriích. Dva měli být vyzbrojené kanónem ráže 105 mm typu T5E1 označované jako T29 a zbylé dva měli dostat kanón ráže 155 mm T7 ozančených jako T30. Původně to měly být identické tanky s různou kanónovou výzbrojí. Na jaře 1945 ale bylo přistoupeno k výměně motoru chlazených vzduchem typu Continental AV-1790-3 které měly výkon 810 Hp při 2800 ot/min. Tyto motory se společně s převodovkou CD-850-x staly základem pohonu amerických tanků na dalších 20 let. Instalace takovéhoto pohonu vyžadovala změnu přívodu vzduchu k chlazení.


    T 30 byli k dispozici na polygonu Aberdeen Proving Ground v Marylandu krátce po prvních testech T 29. První dorazil na konci května druhý v červnu.
    Hlaveň kanónu T7 byla dlouhá L/40 ( 6197 mm) a vážila 2 383,6 kg. Munice byla dělená , HE granát vážil 43 kg a nábojnice s prachovou náplní 61 kg. Úsťová rychlost náboje byla 717 m/s. Nabíjení ulehčoval poloautomatický pružinový podavač.


    24. 6.1947 byl do jednoho z prototypů instalovaný automatický nabíjecí systém. Tento nabíjecí systém byl poměrně složitý, skládal se z automatického vyvažovače do vodorovné polohy a opětovného návratu do původní pozice náměru. Podavače a nabíjecího zařízení, automatického vyhazovače nábojnice.


    Takto zmodernizovaný tank dostal označení T30 E1. Kanón při této modernizaci dostal nové lůžko T 124E1.
    Vizuelně se tank liší pouze otvorem ve věži pro vyhazování nábojnic.


    Prototyp T30 je dnes v depozitáři Patton Museum v Fort Knox v Kentucky


    TTD:
    Prázdná hmotnost: 64 682 kg
    Bojová hmotnost: 70 tun
    Osádka: 6 osob


    Rozměry:
    Délka: 10897 mm
    Délka korby: 7610 mm
    Šířka: 3800 mm
    Výška po velitelskou věžičku :3223 mm
    Světlá výška: 477,5 mm
    Průměr prstence osazení věře: 2032 mm
    Tlak na půdu: 0,865 kg na cm2
    Výzbroj:
    Kanón - ráže 155mm T7 o délce L/40 v uložení T124
    - jeden kulomet ráže 12,7mm HB M2 v uložení T123
    - jeden kulomet ráže 7,.62mm M1919A4 v kulovém lůžku.
    - jeden kulomet ráže 12,7mm HB M2
    - osobní zbraně posádku samopaly M3


    Munice:
    34 nábojů ráže 155mm
    2200 nábojů ráže 12,7mm
    1080 nábojů ráže 11,43mm
    2500 nábojů ráže 7,62mm
    12 ručních granátů


    Mířidla:
    Zaměřovače velitele: 6 pozorovacích otvorů ve velitelské věžičce plus periskop M15
    Mířič: Dalekohled T143E1, periskop M10E9
    Řidič: periskop M13
    Pomocník řídiče: periskop M13


    Pohoná jednotka:
    Motor 12- válec Continental AV-1790-3
    Objem 29360,7 cm3
    Max. výkon 810 Hp při 2800 ot/min


    Převodovka typu cross-drive CD-850-1
    8 pojezdových kol zavěšených na torzních tyčích, sedm napínacích kladek na každé straně
    Pásy typu T80E3 nebo T84E3 o šířce 711mm
    Stejnosměrný zdroj pro 24 V


    Komunikace:
    Radiostanice - SCR 508 nebo SCR 528 a AN/VRC-3 zamontovaná v převisu věže


    Max. rychlost: 35,4 km/h
    Svah: 60%
    Příkop: 1905 mm
    Stěna: 660 mm
    Brod: 1067 mm
    Palivo: 1 211 litrů
    Dojezd, silnice: 161 km


    Pancéřování:
    Horní deska: 102mm
    Dno - podvozek: 70mm
    Boky korby:
    - předek - 76mm
    - zadek - 51mm
    - zadek strop - 51mm
    - podvozek 19mm
    - stropy - 38mm
    Věž:
    - věž čelo uložení od 279mm do 203mm
    - předek - 178mm
    - boky - 127mm (5 ")
    - zaď - 102mm (4 ")
    - strop - 38mm (1,5")




    Verze T 30 E1 výzbroj:
    Verze - 155mm kanón T7E1 v loži T124E1


    Zdroj+ foto:
    Archiv autora




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1376#241354Verze : 0