SM 150
Dvoumotorový skrejpr SM 150 je tvořen tažnou částí a částí pracovní, které jsou spojeny pevným závěsem umožňujícím řízení stroje a vzájemné natáčení náprav ve svislém směru. Stroj je poháněn dvěma motory, jejichž ovládání je řešeno synchronně, nebo samostatně. Převodový systém na obou pohonech sestává z automatické převodovky, hydrodynamického měniče kroutícího momentu a převodovky s řazením pod zatížením o dvou rychlostních stupních a blokováním měniče. Převodovka je doplněna dalším dvoustupňovým, přídavným převodem, řazeným elektropneumaticky. Pohon zadní nápravy není samostatně odpojitelný. Kroutící moment je dále přenášen na diferenciál s uzávěrem v nápravách a planetové redukce v kolech. Řízení stroje a ovládání pracovních orgánů je hydraulické. Veškeré ovládání stroje je řešeno z uzavřené, vytápěné kabiny. Stroj je určen pro těžení, přepravu a rozprostírání zeminy třídy 1 - 4, ve třídě 4 a těžších s předchozím rozrušením zeminy rozrývačem. Skrejpr pracuje bez postrku, výjimečně lze použít vhodného dozeru o tažné síle do 150 kN. Při přepravě zemin, nakládaných všemi druhy nakladačů do velikosti zrna 100 mm.
Výrobce: ZTS Stavostroj, n. p.
Rok výroby: 1984
Technicko-taktická data
Rozměry:
- celková délka: 13 000 mm
- celková šířka: 3 100 mm
- celková výška: 3 400 mm
- rozvor náprav: 7 200 mm
- rozchod: 2 200 mm
- světlost pod břitem korby: 470 mm
Celková šířka záběru: 2 950 mm
Maximální zahloubení nožů: 220 mm
Maximální tloušťka rozprostírané vrstvy: 450 mm
Jmenovitý obsah korby: 15 m3
Rozměr pneumatik: 26,5 x 29´´
Pohotovostní hmotnost: 24 400 kg
Užitečná hmotnost: 22 000 kg
Tlaková síla při pohotovostní hmotnosti:
- přední náprava: 132, 4 kN
- zadní náprava: 106,9 kN
Talková síla při celkové hmotnosti:
- přední náprava: 209,1 kN
- zadní náprava: 245,5 kN
Motor:
- výkon: 2 x 148 kW
Rychlost pojezdu: 0-42 km/h
Maximální hnací síla: 300 kN
Teoretický výkon při odvozní vzdálenosti 500 m: 128 m3/hod
Převzato z firemních materiálů Stavostroj n.p.
Dvoumotorový skrejpr SM 150 je tvořen tažnou částí a částí pracovní, které jsou spojeny pevným závěsem umožňujícím řízení stroje a vzájemné natáčení náprav ve svislém směru. Stroj je poháněn dvěma motory, jejichž ovládání je řešeno synchronně, nebo samostatně. Převodový systém na obou pohonech sestává z automatické převodovky, hydrodynamického měniče kroutícího momentu a převodovky s řazením pod zatížením o dvou rychlostních stupních a blokováním měniče. Převodovka je doplněna dalším dvoustupňovým, přídavným převodem, řazeným elektropneumaticky. Pohon zadní nápravy není samostatně odpojitelný. Kroutící moment je dále přenášen na diferenciál s uzávěrem v nápravách a planetové redukce v kolech. Řízení stroje a ovládání pracovních orgánů je hydraulické. Veškeré ovládání stroje je řešeno z uzavřené, vytápěné kabiny. Stroj je určen pro těžení, přepravu a rozprostírání zeminy třídy 1 - 4, ve třídě 4 a těžších s předchozím rozrušením zeminy rozrývačem. Skrejpr pracuje bez postrku, výjimečně lze použít vhodného dozeru o tažné síle do 150 kN. Při přepravě zemin, nakládaných všemi druhy nakladačů do velikosti zrna 100 mm.
Výrobce: ZTS Stavostroj, n. p.
Rok výroby: 1984
Technicko-taktická data
Rozměry:
- celková délka: 13 000 mm
- celková šířka: 3 100 mm
- celková výška: 3 400 mm
- rozvor náprav: 7 200 mm
- rozchod: 2 200 mm
- světlost pod břitem korby: 470 mm
Celková šířka záběru: 2 950 mm
Maximální zahloubení nožů: 220 mm
Maximální tloušťka rozprostírané vrstvy: 450 mm
Jmenovitý obsah korby: 15 m3
Rozměr pneumatik: 26,5 x 29´´
Pohotovostní hmotnost: 24 400 kg
Užitečná hmotnost: 22 000 kg
Tlaková síla při pohotovostní hmotnosti:
- přední náprava: 132, 4 kN
- zadní náprava: 106,9 kN
Talková síla při celkové hmotnosti:
- přední náprava: 209,1 kN
- zadní náprava: 245,5 kN
Motor:
- výkon: 2 x 148 kW
Rychlost pojezdu: 0-42 km/h
Maximální hnací síla: 300 kN
Teoretický výkon při odvozní vzdálenosti 500 m: 128 m3/hod
Převzato z firemních materiálů Stavostroj n.p.