Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 264 příspěvků vloženo, 1108 editováno a 296 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang]

Lavochkin La-11 / Лавочкин Ла-11

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lavočkin La-11 Lavochkin La-11
    Originální název:
    Original Name:
    Лавочкин Ла-11
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1947-DD.MM.1951 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1947-DD.05.1947 1st prototype
    DD.08.1947-DD.MM.1951 serial production
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 prototypy La-134 a La-134D
    1182 sériově vyrobených
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1947
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2770 kg 6107 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3730 kg 8223 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3996 kg 8810 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,800 m 32ft 2in
    Délka:
    Length:
    8,620 m 28ft 3in
    Výška:
    Height:
    3,470 m 11ft 5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,59 m2 189.34 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    212,052 kg/m2 43.43 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
    Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
    Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
    driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1100 l (846 kg) 242 UK gallons (290.6 US gal)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    674 km/h v 6200 m 418.8 mph in 20341 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    380 km/h v 4600 m 236.1 mph in 15092 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,63 m/s 2486.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,6 min do 5000 m 6,6 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10300 m 33793 ft
    Dolet:
    Range:
    2835 km 1761.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložená nad motorem, každý se zásobou 75 granátů. Three fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannons, mounted above the engine, 75 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    Kódové jméno v NATO Fang.

    Lavočkin La-11 byl doprovodným stíhačem s dlouhým doletem. Doprovázet měl sovětské strategické bombardéry Tupolev Tu-4. V roce 1948 bojoval nad Koreou.
    Výkony nad 7 000 m byly slabé, pilotům bylo doporučeno, aby se vyhýbali bojům ve větších výškách.
    NATO reporting name Fang.

    Single-seat, piston-engined long-range fighter. Was standard equipment for Soviet Air Force fighter units. This fighter should provide escort for the strategic bombers Tupolev Tu-4. 1182 airplanes built. Used in the Korean war 1948
    The aircraft was found to be poorly suited for combat above 23,000 ft.
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
    http://www.aviation.ru/La/la9-11.html
    http://www.wio.ru/tacftr/lag.htm
    www.airliners.net
    http://great-victory.ru/?m=6773
    http://www.aviastar.org/air/russia/la-11.php
    http://www.airpages.ru/ru/la11.shtml
    archiv autora





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13951#483919Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Odlišnosti dálkového stíhače La-11 od frontového stíhače La-9:




    1.) palivový systém - v souvislosti se změnou určení nového letounu byla zvýšena zásoba paliva na 1 100 litrů (La-11 nepřevzal od druhého prototypu možnost nést přídavné kapkovité nádrže na koncích křídel).

    2.) pohonná jednotka – prodloužila se letová vytrvalost letounu (až na 7 hod.), proto byla zvětšena zásoba motorového oleje, dále se konstruktéři snažili odstranit problém praskajících šroubů na hlavách válců, k tomu docházelo při zatížení podchlazeného motoru. Do hlav byly umístěny snímače teploty.


    3.) chlazení – chladič oleje byl přemístěn pod motor a jeho nasávací otvor byl dole pod kapotou motoru (La-9 měl chladič oleje vzadu pod centroplánem.


    4.) pilotní prostor - byla nesena větší zásoba kyslíku pro pilota a pilotní sedadlo bylo pohodlnější a umožňovalo, aby pilot mohl za letu vykonat svou potřebu.


    5.) podvozek – v důsledku větší hmotnosti letounu byla zesílena konstrukce a podvozková kola byla větší.


    6.) výzbroj - rostoucí hmotnost letounu se konstruktéři snažili snížit demontáží jednoho kanónu NS-23S a to včetně jeho zásoby granátů.


    7.) výstroj – instalace fotokulometu typu S-13 vlastní výroby, radiokompasu ARK-5, přijímače signálu pozemních navigačních radiomajáků typ MRP a posledních 150 vyrobených strojů neslo radiovýškoměr RV-2 popř. gyroskopický kompas EGDM-3. Dále byly prováděny zkoušky s přístrojem USP-48 pro přistání s nulovou viditelností Některé letouny nesly fotoaparát typu AFA-1M.


    8.) ostatní - letoun byl vybaven odmrazovacím zařízením.


    Použité prameny:
    Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/la11.html
    http://www.airpages.ru/ru/la11.shtml
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13951#484011Verze : 0
    MOD
    Avatar
    archiv autora

    La-11 ... bokorys a kamufláže ( není v měřítku )
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13951#250902Verze : 0
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20345.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/13951#558814Verze : 0
    MOD