Pomoc s přečtením

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 630 příspěvků vloženo, 2681 editováno a 302 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Pomoc s přečtením

    Avatar
    Dobrý den ,může mi tu prosím někdo pomoci s přečtením této karty ? Moc se v tom neorientuju. Děkuji
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458513Verze : 0
    Avatar
    ještě jsem zapomněl na tento dokument, nemohu rozlušit ten třetí řádek ,1918 je jasné, ale pak netuším ... Přitom je zvláštní že v knize zemřelých 54 pěšího je uvedeno jako datum zmizení 1916 .Mám v tom trochu chaos, prosím o osvětlení, děkuji moc .
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458520Verze : 0
    Avatar
    No já nevím, ale nikde tam nevidím, že by byl nezvěstný od roku 1916, naopak ještě na jaře 1918 obdržel Karltruppenkreuz..........
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458540Verze : 0
    Avatar
    Zmínku o nezvěstnosti jsem vyčetl ze záznamu z knihy zemřelých, jak mi to poslali z VHU ,tak nevím kde na ten datum došli .
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458579Verze : 0
    Avatar
    Přikládám kopie materiálu z kterého jsem čerpal
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458580Verze : 0
    Avatar
    No tak v tomto případě bych se přikláněl k tomu lístku z kartotéky zemřelých, kde je jasně uvedeno, že je pohřešován od roku 1918 po bojích na italské frontě.............koresponduje s tím i výcuc z kmenového listu. V té knize zemřelých je zřejmě uveden chybně rok, zaměnili 1916 za 1918, ale samozřejmě by to chtělo ještě ověřit, třeba dát dotaz na SOA zda se nedochoval ve fondu okreseního soudu doklad o dědickém řízení, nebo přímo dokument, kde je prohlašován za mrtvého.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458606Verze : 0
    Avatar
    Přesně tak jsem si to myslel, ale děkuji za utvrzení. Mým původním záměrem bylo vypátrání místa pradědova úmrtí a podniknutí výletu na ta místa, to se mi asi vzdaluje. Poslal jsem dotaz na VHA, tak snad mi pošlou plukovní kroniku, zachovala - li se. Možná i tam se dovím více. I SOA jsem zkusil a čekám na odpověď.
    Jen, můžu-li poprosit ,můžete se mi pokusit přeluštit co je napsáno v kmenovém listu hned pod informací o udělení Karlova vojenského kříže ?
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458611Verze : 0
    Avatar
    Je tam napsáno: velitelství Sočské armády a číslo rozkazu.......
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458738Verze : 0
    Avatar
    Děkuji moc za pomoc. Zkrátka mi v tom VHA udělal strašnej chaos. Napsali mi, že můj praděd bojoval na ruské frontě od podzimu 1915 a od 10 června 1916 je nezvěstný. Díky vám koukám, že je to úplně jinak.Dá se z toho kmenový listu přelouskat jak tou vojnou putoval ? Ta první strana je celkem srozumitelná, zřejmě rukování v Olomouci k zákopnickýmu praporu, rozumím-li dobře. Můžu ještě poprosit o přeložení vět nad udělením Karlova kříže ?
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458784Verze : 0
    Avatar
    Přeložen 30.10.1915 k ženijnímu praporu číslo 1 ( od ženijního praporu číslo 2, viz. předchozí strana )
    Zařazen 30.10.1915 k 5. rotě
    Přeřazen 1.1.1918 do 1.4. k 3 rotě


    Na té první straně jsem nenašel nic zajímavého, snad jen to, že v civilu pracoval se dřevem.......
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458786Verze : 0
    Avatar
    Děkuji za překlad. Pátrám všude možně a ne a ne najít kde se třetí rota 1. ženijního praporu v daný okamžik pohybovala. Musela spadat po 54. pěší? Poslední zprávu o pradědovy tedy mám, že byl v únoru 1918 vyznamenán sočskou armádou. Mým koníčkem jsou napoleonské války a v té první světové poměrně plavu. Po bitvách na Soči následovala "pauza" a pak byla Piava, mám pravdu? Nemáte prosím nějaký tip na literaturu či web, kde bych se dopátral k lokaci 3. roty?
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458927Verze : 0
    Avatar
    No, můžete si zkopírovat tento skvost:
    usacac.leavenworth.army.mil


    Poté zkopírovat pdf seznamy z 1. světové války do jednoho adresáře a na kterémkoli z pdf zadat hledání "1st Sapper Battalion" (dnešní ženisti byli v RUA jednak sapéři, jednak pionýři! Váš děd byl u sapérů)


    Pokud to vydržíte, zjistíte, že byl opravdu nejen v Itálii, ale i v Rusku...
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458959Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vyzkoušel jsem ,hledal, ale nenašel vůbec nic. vydržel bych i víc, ale absolutně se v tom nevyznám, ani trochu. zadal jsem 1st Sapper Battalion všude ,týkalo - li se to 1 světové války a nenašel nic.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458979Verze : 0
    Avatar
    Omlouvám se, ale mám momentálně vlastních problémů dost, tak Vám aspoň posílám svoje vlastní soubory, z nich by se to mělo povést. www.ulozto.cz


    Prapor Vašeho dědy je tam skoro 50krát... Rozbalte, otevřete kterýkoli a zadejte. Ostatní je na Vás, protože se musí procházet prakticky každá vyšší jednotka v daném období...
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458987Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141438#458990Verze : 0
    MOD