Název: Name: | Mikojan-Gurevič I-220(A) | Mikoyan-Gurevich I-220(A) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич И-220(A) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.01.1944-DD.08.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1944-DD.08.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 + 1 konverze I-220 AM-38F | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3101 kg | 6837 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3647 kg | 8040 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 9,603 m | 31ft 6in |
Výška: Height: | 3,160 m | 10ft 4,4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,38 m2 | 219.37 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 178,95 kg/m2 | 36.65 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 1 103 kW v h= 7 100m. Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m. | Mikulin AM-39 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,775 hp for take-off and 1,480 hp at 23,294 ft, driving a three-blade AV-5L-126A metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 455 l | 100 UK gallons (120.2 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 697 km/h v 7200 m | 433.1 mph in 23622 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 585 km/h v 5600 m | 363.5 mph in 18373 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 18,66 m/s | 3673.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,5 min do 5000 m | 4,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 660 km | 410.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 960 km | 596.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 100 granátů pro každý. | Four fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 100 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V dubnu 1943 se na brzdě rozeběhl první motor Mikulin AM-39, pro instalaci motoru bylo nutno upravit chlazení motoru. Bylo nutno nainstalovat nové a především účinnější chladiče. Krátce po prvním letu letoun I-220 havaroval, po opravě byl znovu nouzově instalován motor AM-38F, ale brzy byl nahrazen výškovým motorem AM-39. S tímto motorem byl zkoušen od ledna do srpna 1944. Druhý prototyp vzlétl s motorem AM-39 v září 1944 a od prvního prototypu se odlišoval mohutnější výzbrojí (4x 20 mm kanón) | The prototype I-220 was re-engined with AM-39 rated at 1,775 hp for take-off and flown in January 1944, flight testing continuing until the following August. A second prototype also powered by the AM-39 flew in September 1944, but differed in weapons, being the first Soviet fighter to carry four 0.79in ShVAK cannon. The data relate to the second prototype. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html www.topedge.com archiv autora |