Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1574 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič I-220 AM-39

Mikoyan-Gurevich I-220 AM-39 / Микоян и Гуревич И-220 АМ-39

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič I-220(A) Mikoyan-Gurevich I-220(A)
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич И-220(A)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1944-DD.08.1944 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1944-DD.08.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 + 1 konverze I-220 AM-38F
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3101 kg 6837 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3647 kg 8040 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,000 m 36ft 1in
    Délka:
    Length:
    9,603 m 31ft 6in
    Výška:
    Height:
    3,160 m 10ft 4,4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,38 m2 219.37 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    178,95 kg/m2 36.65 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-39 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW (1 800 k) a 1 103 kW v h= 7 100m.
    Vrtule trojlistá kovová AV-5L-126A s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 m.
    Mikulin AM-39 twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 1,775 hp for take-off and 1,480 hp at 23,294 ft,
    driving a three-blade AV-5L-126A metal variable-pitch propeller for high amplitude of the diameter 10ft 6in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    455 l 100 UK gallons (120.2 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    697 km/h v 7200 m 433.1 mph in 23622 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    585 km/h v 5600 m 363.5 mph in 18373 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    18,66 m/s 3673.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,5 min do 5000 m 4,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11000 m 36089 ft
    Dolet:
    Range:
    660 km 410.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    960 km 596.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm instalované nad motorem se zásobou 100 granátů pro každý. Four fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted above the engine, 100 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    V dubnu 1943 se na brzdě rozeběhl první motor Mikulin AM-39, pro instalaci motoru bylo nutno upravit chlazení motoru. Bylo nutno nainstalovat nové a především účinnější chladiče. Krátce po prvním letu letoun I-220 havaroval, po opravě byl znovu nouzově instalován motor AM-38F, ale brzy byl nahrazen výškovým motorem AM-39. S tímto motorem byl zkoušen od ledna do srpna 1944. Druhý prototyp vzlétl s motorem AM-39 v září 1944 a od prvního prototypu se odlišoval mohutnější výzbrojí (4x 20 mm kanón) The prototype I-220 was re-engined with AM-39 rated at 1,775 hp for take-off and flown in January 1944, flight testing continuing until the following August. A second prototype also powered by the AM-39 flew in September 1944, but differed in weapons, being the first Soviet fighter to carry four 0.79in ShVAK cannon. The data relate to the second prototype.
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
    Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
    Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/i220.html
    http://www.aviastar.org/air/russia/mig_i-220.php
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-220.html
    www.topedge.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141524#117298Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie a trojpohledový náčrtek








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141524#124405Verze : 0
    MOD