Mikojan-Gurevič DIS-200 IT

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 394 příspěvků vloženo, 1095 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič DIS-200 IT

Mikoyan-Gurevich DIS-200 IT / Микоян-Гуревич ДИС-200 ИТ

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič DIS-200 IT (MiG-5) Mikoyan-Gurevich DIS-200 IT (MiG-5)
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич ДИС-200 ИТ(МиГ-5)
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.MM.1942 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    28.01.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6540 kg 14418 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8066 kg 17782 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,300 m 50ft 2,33in
    Délka:
    Length:
    11,850 m 38ft 10,5in
    Výška:
    Height:
    3,400 m 11ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    38,90 m2 418.72 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    207,352 kg/m2 42.47 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Švecov AŠ-82F vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m.
    Vrtule čtyřlistá stavitelná AV-9L-118 o průměru 3 200 mm.
    Shvetsov ASh-82F fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine, rated at 1,677 hp for take-off, 1,509 hp at 5,020ft and 1,312 hp at 14,930ft,
    driving a four-blade variable-pitch AV-9L-118 propellers of 10ft 6in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2 709 l 596 UK gallons (715.6 US galllons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    604 km/h v 5000 m 375.3 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13,23 m/s 2604.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,3 min do 5000 m 6,3 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9800 m 32152 ft
    Dolet:
    Range:
    2500 km 1553.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm v přídi každý se 150 granáty,
    4x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 250 nábojů.
    Two fixed forward-firing 0.91 inch VYa-23 cannon 150 rpg mounted in the nose and
    four fixed forward-firing 0.5 inch UBK machine-guns 250 rpg in a wing root.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4.
    Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5.
    Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4
    L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
    http://www.ase.ee/~star/air/russia/mig-5.html
    http://www.dmitray.narod.ru/mig5dis2.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141618#458948Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Stručná historie:




    V roce 1942 bylo již OKB-155 a zároveň také celý výrobní závod, ve kterém se vyráběly letouny Mikojana a Gureviče, tedy to vše bylo přestěhováno z Moskvy do Kujbyševa.
    V té době se mohl konstrukční tým vrátit k odloženému projektu DIS-200T. Projekt byl odložen krátce po přepadení Sovětského svazu, protože letectvo nutně potřebovalo především frontové stíhačky, strategické bombardéry a tím i doprovodné stíhačky potřebné nebyly. V roce 1941 byla spuštěna výroba Švecovova čtrnáctiválce M-82 a naopak byla zastavena výroba Mikulinových motorů AM-35A a AM-37. Konstruktéři vedení A. I. Mikojanem museli, pokud chtěli na projektu DIS pokračovat, zaměnit pohonné jednotky právě za dvouhvězdicové AŠ-82F a zároveň určení letounu přizpůsobit pro stíhání, bombardování a pro bitevní úkoly. Výzbroj byla tedy mohutnější. Nový letoun byl továrně označen jako Izdělije IT, pro státní zkoušky byl označen jako DIS-200IT. Zkouškami prošel úspěšně a byl doporučen do výroby. Státní komise jej však nedoporučila, protože stejné úkoly již plnil frontový letoun Pe-2 a bylo zbytečné zvyšovat počet vyráběných typů letadel. Pro případnou výrobu bylo rezervováno označení MiG-5.



    Použité prameny:
    L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141618#458950Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Mikojan-Gurevič DIS IT
    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5.html






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141618#458949Verze : 0
    MOD