Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 349 příspěvků vloženo, 1496 editováno a 334 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tumanskij M-89

Туманский M-89

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tumanskij M-89 Tumansky M-89
    Originální název:
    Original Name:
    Туманский M-89
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    Státní letecký průmysl SSSR, OKB-29 (S. K. Tumanského), závod č. 29 v Záporoží a později Omsk
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1941-DD.01.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    107
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1940
    Použití:
    Use:
    Tairov Ta-3, Suchoj Su-2, Iljušin DB-3F
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    14
    Hmotnost:
    Weight:
    760 kg 1676 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    ? mm ?
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    ? mm ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    - mm -
    Vrtání:
    Bore:
    146 mm 5,75in
    Zdvih:
    Stroke:
    165 mm 6,5in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    38,65 l 2358.57 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    4B-78 / 95 oktanů 4B-78 / 95 octane
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    Karburátor Carburetor
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,0 : 1 7,0 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    přeplňovaný jednostupňovým trojrychlostním odstředivým kompresorem. single-stage thre-speed geared centrifugal supercharger.
    Chlazení:
    Cooling:
    vzduchem air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    845.6 kW při 2350 ot/min 1134 bhp at 2350 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Vzletový výkon byl 956 kW (1 300 k).
    Oproti motoru M-88 byly provedeny následující úpravy:
    - byl zvýšen kompresní poměr
    - zlepšeno přeplňování (třírychlostní kompresor)
    - změněno časování ventilů
    - zmenšeno oběžné kolo kompresoru
    - úpravy hlav válců
    Motor měl sklony k přehřívání, vibracím a k praskání hlav válců.
    Rated at 1.280 hp for take-off.
    Zdroje:
    Sources:
    forums.airbase.ru
    http://umvk.narod.ru/files/dvigat24.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/141684#459072Verze : 0
    MOD