Polikarpov I-185 M-82A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 551 příspěvků vloženo, 2185 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Polikarpov I-185 M-82A

Polikarpov I-185 M-82A / Поликарпов И-185 M-82A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Polikarpov I-185 Polikarpov I-185
    Originální název:
    Original Name:
    Поликарпов И-185
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Moskevský letecký závod č. 51, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-19.07.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1941
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2437 kg 5373 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3328 kg 7337 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3755 kg 8278 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,800 m 32ft 1,82in
    Délka:
    Length:
    8,100 m 26ft 6,85in
    Výška:
    Height:
    2,500 m 10ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    15,53 m2 167.16 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    214,295 kg/m2 43.89 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov M-82A vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), 1 125 kW (1 530 k) v h= 1 550 m a 978 kW (1 330 k) v h= 4 550 m.
    Vrtule AV-5-119 trojlistá stavitelná o průměru 3 200 mm.
    Shvetsov M-82A fourten-cylinder, two-row, radial engine, rated at 1,677 hp for take-off, 1,509 hp at 5,085 ft and 1,312 hp at 14,928 ft,
    driving a three-blade variable-pitch AV-5-119 propeller of 10ft 6in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    650 l 146 UK gallons (171.7 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    615 km/h v 6450 m 382.1 mph in 21161 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    15,43 m/s 3037.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,35 min do 5000 m 5,35 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    1050 km 652.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1380 km 857.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x pevný synchronizovaný kanón ŠVAK ráže 20 mm, kanóny byly uložen okolo motoru, zásoba střeliva: levý 140, prostřední 250 a pravý 170 granátů.
    Pumový náklad: do 500 kg pum (2x FAB-250 nebo 4x FAB-100 nebo 8x RS-82)
    Three fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted around the engine, stockpile ammunition left cannons 140 rounds, middle cannon 250 rounds and right cannon 170 rounds.
    Bomb load: Up to 1,002 l of bombs (two FAB-250 or four FAB-100 or eight RS-82 unguided rockets).
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Koncem roku 1940 začalo Polikarpovo OKB pracovat na dalším prototypu, který byl tentokrát poháněn čtrnáctiválcovým motorem konstruktéra Švecova označeným M-82A. Motor prošel na podzim státními zkouškami a byl nabídnut snad všem konstrukčním kancelářím a dostalo se tak i OKB N. N. Polikarpova, který byl tou dobou v nemilosti. Tento nový motor měl menší průměr než osmnáctiválce M-90 a M-81, díky tomu bylo možno letoun aerodynamicky zjemnit. Výzbroj byla pozměněna a nově byla tvořena třemi kanóny ŠVAK. Práce na I-185 poháněném motorem M-82A byly oficiálně zahájeny v květnu 1941, pro zástavbu motoru byl vybrán čtvrtý prototyp, letoun byl dokončen 19. 07. 1941 a v srpnu byly zahájeny letové zkoušky. Výkony byly slibné. Navíc zde byla možnost nahradit motor M-82A za pozdější, výkonnější verze, AŠ-82F, který měl upravené chlazení motoru a mohl plný výkon podávat delší dobu a ještě později AŠ-82FN se vstřikem paliva. Late in 1940 Polikarpov began work on the fourth prototype, this time powered by the 1,700hp Shvetsov M-82A, which had a smaller diameter than either of the earlier engines. This reduced drag, and this improved the aircrafts speed. This fourth prototype was armed with three 0.79in ShVAK cannon, all mounted in the nose. The new aircraft was completed in July and flight tests began in August 1941.
    Zdroje:
    Sources:
    Michail Maslov, И-180 / И-185, Russian, Moscow, Tekhnika-molodezhi, Vostochnyi gorizont, 2003.
    L+K 22/1973, Letadla 39-45, Polikarpov I-185, Václav Němeček
    wunderwaffe.narod.ru
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/i185.html
    http://www.airpages.ru/eng/ru/i-185.shtml
    archiv autora





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142152#460204Verze : 0
    MOD