Polikarpov I-16 typ 6

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 545 příspěvků vloženo, 2148 editováno a 298 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Polikarpov I-16 typ 6

Polikarpov I-16 Type 6 / Поликарпов И-16 тип 6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Polikarpov I-16 typ 6 Polikarpov I-16 Type 6
    Originální název:
    Original Name:
    Поликарпов И-16 тип 6
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1937-DD.MM.1937 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1937-DD.MM.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    30 (109?)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1937
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1260 kg 2778 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1660 kg 3660 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,000 m 29ft 6,33in
    Délka:
    Length:
    5,990 m 19ft 7,85in
    Výška:
    Height:
    3,250 m 10ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,54 m2 156.51 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    114,168 kg/m2 23.38 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov M-25A vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 537 kW (730 k).
    Vrtule V-25 dvoulistá kovová na zemi polohovatelná o průměru 2 900 mm.
    Shvetzov M-25A nine-cylinder air-cooled radial engine,
    rated at 720 hp for nominal power,
    driving a two-blade metal on land positionable propeller V-25 of 9ft 6in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    225 l 49.5 UK gallons (59,5 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    440 km/h v 3000 m 273.4 mph in 9843 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14,17 m/s 2789.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,7 min do 5000 m 7,7 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9100 m 29856 ft
    Dolet:
    Range:
    520 km 323.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a
    1x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 nebo ŠKAS ráže 7,62 mm pod motorem se 450 náboji.
    Pumový náklad: do 200 kg.
    Two fixed forward-firing 0.30 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg and
    one fixed forward-firing 0.30 inch PV-1 or 0.3 inch ShKAS machine-gun under engine, 450 rounds.
    Bomb load: Up to 441 lb
    Uživatelské státy:
    User States:



    ?



    ?
    Poznámka:
    Note:
    I-16 typ 6 byl první verzí, která reagovala na zkušenosti ze španělských bojů.
    Za záda pilota byl instalován pancíř o tloušťce 8 mm a piloti si vynutili návrat k jednodušší otevřené kabině
    Dle většiny pramenů byl pod motor nainstalován ještě jeden kulomet PV-1 nebo ŠKAS. Tato verze dostala také mírně výkonnější motor M-25A a byly provedeny úpravy na podvozku.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Yefim Gordon and Keith Dexter. Polikarpov's I-16 Fighter, Its Forerunners and Progeny, Red Star, Vol.3., Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2002. ISBN 1-85780-131-8
    Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
    Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
    L+K 5/1997, Polikarpov I-60 tip 5 - 29, Václav Němeček.
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-6.html
    http://www.wio.ru/tacftr/poli-rus.htm
    http://www.airpages.ru/ru/i16_10.shtml
    http://i16fighter.ru/mods/t6/t6.htm
    http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21181.htm
    archiv autora











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142261#460492Verze : 0
    MOD