Polikarpov I-16 typ 20

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 378 příspěvků vloženo, 1228 editováno a 421 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Polikarpov I-16 typ 20

Polikarpov I-16 Type 20 / Поликарпов И-16 тип 20

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Polikarpov I-16 typ 20 Polikarpov I-16 Type 20
    Originální název:
    Original Name:
    Поликарпов И-16 тип 20
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1939-DD.MM.1939 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1939-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    80
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1939
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1342 kg 2959 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1738 kg 3832 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1925 kg 4244 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,004 m 29ft 6,5in
    Délka:
    Length:
    6,074 m 19ft 11,15in
    Výška:
    Height:
    3,250 m 10ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,54 m2 156.51 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    119,532 kg/m2 24.48 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
    Vrtule AV-1 dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu
    Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514 ft,
    driving a two-blade metal variable-pitch propeller Type AV-1
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    225 l + 2x 93 l v přídavných nádržích pod křídly 49.5 UK gallons (59,5 US gallons) and 41 UK gallons (49,15 US gallons) in two additional tanks under wings.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    448 km/h v 3160 m 278.4 mph in 10367 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14,3 m/s 2815 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,6 min do 5000 m 7,6 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8260 m 27100 ft
    Dolet:
    Range:
    520 km 323.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    865 km 537.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý se 450 náboji a
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji.
    Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns in the fuselage, 450 rpg and
    two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings, 650 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) 427 km/h s přídavnými nádržemi
    Jednalo se o experimentální stíhací letoun s dlouhým doletem vyrobený v omezené sérii. První zkoučky byly prováděny v roce 1937 s dvousetlitrovými nádržemi (dolet byl 1 200 km), ty se ale neosvědčily a tak byly další přídavné nádrže vyrobeny dle japonských přídavných nádrží, Rusové je získali společně s jednou ukořistěnou Nakadžimou Ki-27.
    1) 274 mph with two additional tanks under wings.
    It was the experimental fighter with long range produced ​​in a limited series.
    Zdroje:
    Sources:
    Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 2, Aircraft in Action number 158., Carrollton, TX, Squadron/Signal Publications, Inc., 1996. ISBN 0-89747-355-8.
    Michail Maslov, Istrebitěl I-16, Выпуск №2: М. Aрмада, 1997
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/i16-20.html
    http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft21182.htm
    http://militera.lib.ru/tw/maslov/01.html
    http://i16fighter.ru/mods/t20/t20.htm
    lemairesoft.sytes.net
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142291#460613Verze : 0
    MOD