Název: Name: | Polikarpov I-180-2 | Polikarpov I-180-2 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-180-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.04.1939 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1939-DD.04.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (2nd prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.04.1939 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1646 kg | 3629 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2190 kg | 4828 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,090 m | 33ft 1,24in |
Délka: Length: | 6,900 m | 22ft 7,64in |
Výška: Height: | 2,450 m | 8ft 0,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,11 m2 | 173.41 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,940 kg/m2 | 27.84 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Tumanskij M-87B vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 698,7 kW (950 k) při 2 250 ot/min v h= 4 500 m. Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | Tumansky M-87B fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine rated at 986 hp for take-off and 937 hp at 2,250 rpm at 14,764 ft, driving a VISh-23 three-bladed variable-pitch metal propeller, diam. 10ft 6in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 540 km/h v 5850 m | 335.5 mph in 19193 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,25 min do 5000 m | 6,25 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10250 m | 33629 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel. Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg. | Two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in upper cowling and two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in the wing roots. Bomb load: 88 lb - 441 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Oproti prvnímu prototypu bylo zvětšeno rozpětí a tím se zvětšila i nosná plocha. - První lety provedl E. G. Uljachin. - 1.5.1939 S. P. Suprun v rámci přehlídky přelétl s tímto letounem nad Moskvou. 5.9.1939 - v průběhu 53. letu došlo k havárii, zkušební pilot T. P. Suzi zahynul a letoun byl zničen. | The second prototype I-180-2 with a bigger wingspan and M-87A engine flew on 27 April 1939, and participated in the May Day parade a few days later. Later, the engine was changed to M-87B and the wing construction was strengthened. The prototype was recommended for mass production with the M-88 engine. This aircraft made 53 test flights. On 5 September 1939 was second prototype destroyed in an accident, crashed during high altitude testing, the test pilot Tomas Suzi was killed. |
Zdroje: Sources: | Michaił Masłov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003 Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург. L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180 www.wunderwaffe.narod.ru www.base13.glasnet.ru http://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html www.historyofwar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |