Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 387 příspěvků vloženo, 1562 editováno a 324 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Polikarpov I-180-3

Polikarpov I-180-3 / Поликарпов И-180-3

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Polikarpov I-180-3 Polikarpov I-180-3
    Originální název:
    Original Name:
    Поликарпов И-180-3
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.02.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.02.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (3rd prototype)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.02.1940
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2020 kg 4453 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2429 kg 5355 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2640 kg 5820 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,090 m 33ft 1,25in
    Délka:
    Length:
    6,880 m 22ft 6,85in
    Výška:
    Height:
    3,305 m 10ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,11 m2 173.41 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    151,459 kg/m2 31.02 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Tumanskij M-88R, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k).
    Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
    Tumansky M-88R fourten-cylinder air-cooled twin-row radial engine, a two speed geared centrifugal supercharger, rated at 986.3 hp for take-off and nominal power output 1,085 hp,
    driving a VISh-23E three-bladed variable-pitch metal propeller, of 10ft 6in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    270 l 59.4 UK gallons (71,3 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    575 km/h v 7150 m 357.3 mph in 23458 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    15,0 m/s 2952.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,6 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11050 m 36253 ft
    Dolet:
    Range:
    900 km 560 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet synchronizovanýUBS ráže 12,7 mm a
    2x pevný kulomet synchronizovaný ŠKAS ráže 7,62 mm, všechny zbraně byly instalovány v baterii nad motorem.
    Pumový náklad: 40 - 200 kg pum.
    Two fixed forward-firing 0.5 inch UBS synchronized machine-guns and
    two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS synchronized machine-guns, all weapons were stored above the engine in an easily removable battery.
    Bomb load: 88 lb to 441 lg of bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Třetí prototyp I-180-3 měl být etalonem pro sériově vyrobené letouny. Na letounu bylo provedeno několik zásadních úprav, křídlo bylo celokovové, pro pohon byl vybrán motor Tumanskij M-88R, byl to motor s reduktorem, pilotní kabina byla uzavřená a výzbroj byla instalována do baterie kulometů, která byla snadno vyjimatelná. Zálet letounu provedl zkušební pilot E. G. Uljachin. Letoun byl dne 6. 7. 1940 zničen v průběhu státních zkoušek chybou pilota, který se zachránil na padáku.
    Barva byla červená (spíše světlejší) a hvězdy byly stříbrné
    The third prototype was powered by a 1,000hp M-88R engine. This prototype was armed with two 0.3in ShKAS and two 0.5in UBS machine-guns, all weapons were mounted in easily removable battery above the engine, had a modified undercarriage and a new oil cooler. Flight tests ran from February to May 1940. Top speed rose to 357mph at 22,600ft and the service ceiling and rate of climb also improved. The third prototype survived its factory trials and was sent for its State Acceptance Tests, but on 6 July 1940the aircraft's control froze while it was upside down. The test pilot was able to escape safely but the aircraft was lost.
    Zdroje:
    Sources:
    Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1975-1995, London, Osprey, 1995. ISBN 1-85532-405-9.
    L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
    www.wunderwaffe.narod.ru
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142397#116674Verze : 0
    MOD