Keystone Aircraft Corp. [1927-932]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 487 příspěvků vloženo, 1846 editováno a 282 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Keystone Aircraft Corp. [1927-932]

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Keystone Aircraft Corp. Keystone Aircraft Corp.
    Originální název:
    Original Name:
    Keystone Aircraft Corp.
    Historie názvů:
    History of Names:
    DD.MM.1920-DD.MM.1920 Ogdensburg Aeroway Corp.
    DD.MM.1920-DD.MM.1925 Huff, Daland & Co.1)
    DD.MM.1925-08.03.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc.
    08.03.1927-DD.MM.1932 Keystone Aircraft Corp.
    DD.MM.1920-DD.MM.1920 Ogdensburg Aeroway Corp.
    DD.MM.1920-DD.MM.1925 Huff, Daland & Co.1)
    DD.MM.1925-08.03.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc.
    08.03.1927-DD.MM.1932 Keystone Aircraft Corp.
    Obory výroby:
    Production Subjects:
    letectví aviation
    Sídlo hlavního závodu:
    Headquarters:
    DD.MM.1920-DD.MM.1925 Ogdensburg (New York)
    DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Bristol (Pensylvánie)
    DD.MM.1920-DD.MM.1925 Ogdensburg (New York)
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Bristol (Pennsylvania)
    Názvy a sídla poboček:
    Subsidiary Name and Location:
    DD.MM.1924-DD.MM.1928 Huff Daland Dusters, Inc., Monroe (Louisiana)
    DD.MM.1928-DD.MM.1932 Loening Aeronautical Division, Bristol (Pensylvánie)
    DD.MM.1924-DD.MM.1928 Huff Daland Dusters, Inc., Monroe (Louisiana)
    DD.MM.1928-DD.MM.1932 Loening Aeronautical Division, Bristol (Pennsylvania)
    Vznik:
    Founded:
    DD.MM.1920
    DD.MM.1920
    Zánik:
    Cancelled:
    DD.MM.1932
    DD.MM.1932
    Produkty:
    Products:
    DD.MM.1920-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-1B Early Bird
    DD.MM.1920-DD.MM.RRRR Huff-Daland TA-2
    DD.MM.1921-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-5 Petrel
    DD.MM.1921-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-7 Dizzy Dog
    DD.MM.1922-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-8 Plover
    DD.MM.1922-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-9A
    DD.MM.1923-DD.MM.1927 Huff-Daland LB-1 Pegasus
    DD.MM.1923-DD.MM.RRRR Huff-Daland HD-22
    DD.MM.1923-DD.MM.RRRR Huff-Daland HO-1
    DD.MM.1924-DD.MM.RRRR Huff-Daland TW-8
    DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland HN-1
    DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland HN-2
    DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland Pelican
    DD.MM.1925-DD.MM.RRRR Huff-Daland TW-5
    DD.MM.1926-DD.MM.1926 Huff-Daland XHB-1 Cyclops
    DD.MM.1926-DD.MM.1927 Keystone LB-5
    DD.MM.1926-DD.MM.RRRR Huff-Daland AT-2
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Keystone XLB-3
    DD.08.1927-DD.MM.1927 Keystone XB-1B
    DD.MM.1927-DD.MM.RRRR Keystone K-47 Pathfinder
    DD.12.1927-DD.09.1929 Keystone LB-6
    DD.02.1928-DD.07.1928 Keystone LB-5A
    DD.MM.1928-DD.MM.1930 Keystone NK-1
    DD.MM.1928-DD.MM.RRRR Keystone K-55 Pronto
    DD.MM.1928-DD.MM.RRRR Keystone XO-15
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Keystone LB-10
    DD.02.1929-DD.06.1929 Keystone LB-7
    DD.06.1929-DD.06.1929 Keystone LB-12
    DD.11.1929-DD.11.1929 Keystone LB-8
    DD.MM.1929-DD.MM.RRRR Keystone K-78 Patrician
    DD.MM.1929-DD.MM.RRRR Keystone-Loening K-84 Commuter
    DD.03.1930-DD.03.1930 Keystone LB-11
    DD.10.1930-DD.03.1931 Keystone B-3A
    DD.MM.1930-DD.09.1931 Keystone PK-1
    DD.MM.1930-DD.MM.RRRR Keystone XOK-1
    DD.03.1931-DD.03.1931 Keystone LB-9
    DD.06.1931-DD.06.1931 Keystone Y1B-4
    DD.06.1931-DD.MM.1931 Keystone Y1B-6
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Keystone B-5A
    DD.08.1931-DD.01.1932 Keystone B-6A
    DD.01.1932-DD.04.1932 Keystone B-4A
    DD.MM.1932-DD.MM.RRRR Keystone-Loening Air Yacht
    DD.MM.1932-DD.MM.RRRR Keystone-Loening XO2L-1
    DD.MM.1932-DD.MM.RRRR Keystone-Loening XS2L-1
    Poznámka:
    Note:
    1) objevují se i varianty Huff Daland Aero Corp. nebo Huff-Daland Airplane Co.


    1928 koupena firma Loening
    1929 součástí Curtiss-Wright Corp.
    1932 továrna kvůli nedostatku zakázek uzavřena; objekt koupen nejprve firmou Fleetwings Inc. a poté Hall-Aluminum
    -
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.aerofiles.com/_huff.html
    http://www.aerofiles.com/_keys.html
    airandspace.si.edu
    www.rootsweb.ancestry.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142408#460908Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled do továrny Keystone v Bristolu s rozestavěným LB-5 27-336 v popředí.


    www.nationalmuseum.af.mil





    Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/461263
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142408#461264Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Firma Keystone Aircraft Corp. byla založena v roce 1920 v Ogdensburgu, stát New York, Thomasem Huffem a Elliotem Dalandem, kteří ji krátce poté přejmenovali po sobě. Thomas Henri Huff byl v letech 1917-1919 šéfkonstruktérem firmy Standard Aircraft Corp., kde se také seznámil s Dallandem. Oproti jejich pozdější hlavní činnosti, stavbě bombardérů, Huff-Daland začal jako dopravní společnost s jedím létajícím člunem, aby krátce nato začal se stavbou lehkých sportovních a cvičných letadel řady Petrel. Pro armádní letectvo postavila několik cvičných prototypů, jako TA-2 a TA-6, a nakonec i malou sérii AT-1. Od počátku při konstrukci používala celokovovou konstrukci trupu a další na svou dobu pokročilé technologie, některé stroje měly i křídla s tehdy populárním profilem Götingen, převzatým z Fokkerů D.VII. Ještě v roce 1923 ale vznikl prototyp, který se stal základem produkce firmy až do jejího zániku - lehký bombardér XLB-1. Šéfkonstruktérem firmy byl v této době C. T. Porter, několik měsíců zde ale sbíral zkušenosti i James McDonnell.


    V roce 1921 vznikla jako dceřiná společnost Huff Daland Aero Corp., obchodní společnost snažící se prodat jejich nový třímístný letoun, a v roce 1924 založila v Maconu v Georgii pobočku Huff Daland Dusters, provozující letecké práškování. Tato firma se brzy přesunula do Louisiany, nakonec se osamostatnila a stala se základem pro aerolinky Delta Air Lines. I mateřská společnost se přestěhovala, v roce 1925 si našla nové sídlo v pensylvánském Bristolu, strategicky umístěné mezi řekou Delaware a železnicí. Zde tak vznikal jejich nejznámější produkt, bombardéry s bojovnými jmény Cyclops, Pirate a Panther, kterých pro americké armádní letectvo postavila asi 200 kusů. Keystone se ještě stihl zúčastnit další z dobových mánií, pokusů o přelet Atlantského oceánu. Její K-47 Pathfinder, odvozený z bombardéru LB-5, ale havaroval a usmrtil svou posádku.


    V roce 1927 firma Huff-Daland, která konečně získala větší množství objednávek, potřebovala finanční zázemí. Ty poskytla a majitelem reorganizované firmy se stala newyorská makléřská společnost Hayden, Stone & Co., která dala firmě nové jméno, Keystone Aircraft Corp. V této podobě čelila firma době velkých změn v leteckém průmyslu, která přicházela po roce 1928. V této době se začalo formovat několik velkých bloků, postupně sjednocujících velkou část z dosud roztříštěného amerického leteckého průmyslu. Některé firmy si toto daly i do názvu - Consolidated Aircraft, či United Aircraft & Transport Corp., organizace zřízená firmou Boeing a obsahující třeba také výrobce motorů Pratt & Whitney. Podobný blok velkého leteckého výrobce a motorářské firmy vznikl brzy nato i v podobě koncernu Curtiss-Wright. Keystone Aircraft se do slučovací mánie zapojila v říjnu 1928 koupením firmy Loening, živící se hlavně výrobou obojživelných létajících člunů pro US Navy. Firma byla přeměněna v divizi a přestěhována do Bristolu, zatímco v jejích původních prostorách si novou společnost založila skupina bývalých zaměstnanců v čele s jistým inženýrem Grummanem. Pravděpodobně ještě tohoto roku ale skončila samostatnost i pro Keystone, ve kterém koupila podíl společnost Wright Aeronautical, a skrze kterou se v roce 1929 stal součástí již zmíněného koncernu Curtiss-Wright.


    Přestože vyhlídky pro firmu po získání mocného "ochránce" se sítí zahraničních zákazníků a zkušenou exportní divizí vypadaly vcelku dobře, ale ani Keystone se nevyhnul následkům hospodářské krize. Ještě v roce 1930 se sice podařilo získat objednávku na 18 létajících člunů PK-1, a na 26 amfibií Loening OL-9, po jejich dokončení ale chyběla práce a koncern v roce 1932 rozhodl o uzavření pobočky. Továrnu v Bristolu nejprve získala začínající firma Fleetwings, která zde již pravděpodobně několik let byla "v podnájmu", a od roku 1934 na této adrese sídlilo další z dnes již zapomenutých, ale na svou dobu velkých jmen, Hall Aluminum Aircraft.



    www.airfields-freeman.com
    www.flightglobal.com
    www.flightglobal.com
    http://www.aerofiles.com/_huff.html
    http://www.aerofiles.com/_keys.html
    airandspace.si.edu
    www.rootsweb.ancestry.com
    www.flightglobal.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/142408#461581Verze : 0
    MOD