Polikarpov I-17 (CKB-19bis)

Polikarpov I-17 (TsKB-19bis)
Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис)
     
Název:
Name:
Polikarpov I-17 (CKB-19bis) Polikarpov I-17 (TsKB-19bis)
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-17 (ЦКБ-19бис)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.11.1936 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-12.11.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
12.11.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1465 kg 3230 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1917 kg 4226 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2026 kg 4467 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 9,66in
Délka:
Length:
7,425 m 24ft 4,33in
Výška:
Height:
2,560 m 8ft 4,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,65 m2 189.98 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,612 kg/m2 22.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-100P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 552 kW (750 k) a bojový výkon 632,5 kW (860 k) v h= 3 300 m.
Vrtule dvoulistá kovová dvoupolohová o průměru 3 400 mm.
Klimov M-100P twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 740 hp for take-off and combat power 848 hp at 10,827 ft,
driving a two-blade metal two-position propeller of 11ft 2in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
490 km/h v 3300 m 304.5 mph in 10827 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v ? m 236.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 5000 m 7,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm uložený mezi válce motoru - střílející hřídelí vrtule a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm střílející mimo okruh vrtule.
Pumový náklad: do 100 kg (8x 10 kg nebo 4x 25 kg).
One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon had been installed in the interstice of cylinders of V-shape engine and
two fixed forward-firing ShKAS machine-guns in the wingsmounted firing outside the propeller disk.
Bomb load: Up to 220 lb of bombs (eight 22 lb or four 55 lb).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Třetí prototyp TsKB-19bis postaven koncem roku 1936 a po havárii byl opraven a upraven.
Od druhého prototypu se lišil:
- Novým krytem kabiny, nyní odsouvatelný vzad.
- Mezi válce motoru byl nainstalován kanón ŠVAK, střílející osou vrtule.
- Křídelní kulomety ŠKAS byly zredukovány o vnější zbraně.
- Na kuželu vrtule byl ozubec pro startování.
- Chladiče pod křídly byly mírně prodlouženy.
- Pod motor byl namontován menší chladič, byl asymetricky posunut od podélné osy.
- Před havárií byl letoun byl nalakován rudou barvou a příď byla z leštěného hliníku.
- Po havárii byl kryt motoru přelakován černou barvou.
Letoun byl při zkouškách často poškozen, státní zkoušky nebyly dokončeny.
The third prototype TsKB-19 bis is known in two configurations:
the first configuration differs from TsKB-19 for:
- new two-piece, rearward-sliding цанопы.
- one 0.79in cannon ShVAK firing from the propeller axis
- only two machine-guns ShKAS in the wing were retained.
- starter tooth protruding from the spinner.
- underwing cooler were slightly extended rearwards.
- additional cooler under the nose, in an asymmetrical position to not cover the supercharger intake.
- this aircraft was painted red with polished alluminium engine cowling.
- later black repainted engine cowling.
Zdroje:
Sources:
L+K 9/1987, Monografie, Polikarpov I-17, Václav Němeček
http://hobbyport.ru/avia/i_17.htm
http://www.litmir.me/br/?b=175422&p=33
school415.narod.ru
http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-17.php
http://www.airpages.ru/eng/ru/i17.shtml
www.wunderwaffe.narod.ru
http://aviair.ru/smp2/id/292
www.e-reading.org.ua
http://www.dmitray.narod.ru/i17.htm
archiv autora

Polikarpov I-17 (CKB-19bis) -


Polikarpov I-17 (CKB-19bis) -


Polikarpov I-17 (CKB-19bis) -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-17-CKB-19bis-t142681#461448 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více