Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Škoda ŠOT (TO)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Škoda ŠOT Škoda ŠOT
    Originální název:
    Original Name:
    Škoda ŠOT
    Kategorie:
    Category:
    lehký tank light tank
    Výrobce:
    Producer:
    Škodovy závody, Plzeň, /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1939
    Osádka:
    Crew:
    3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    8900 kg 19621 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    5250 mm 17ft 2,68in
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2500 mm 8ft 2,43in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2360 mm 7ft 8,9in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    300 mm 11,81in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    270 mm 10,63in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    6-16 mm 6-16 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Avia TR-12a (zážihový vzduchom chladený 7-valec objemu 12078 cm3) Avia TR-12a (V7, gasoline, air cooled, 12078 ccm)
    Výkon:
    Power:
    114 kW při 2200 ot/min 152.9 bhp at 2200 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    7 vpred + 7 vzad 7 forward + 7 backward
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    41,5 km/h 25.8 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,15 m 84,6in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,8 m 31,5in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    plávajúci tank m floating tank
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    2x ZB vz.37 ráže 7,92 mm (4000 nábojov) 2x ZB vz.37 cal. 7,92 mm (4000 rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2


    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/143009#462168Verze : 0
    MOD
    Avatar
    24.10.1936 poverilo Vojenský technický a letecký útvar (VTLÚ) firmu Škoda, aby vypracovala projekt obojživelného tanku. Podľa zadaných špecifikácií malo ísť o vozidlo s maximálnou hmotnosťou 6500 kg, s pancierovaním 12-15mm. Dvojčlenná alebo trojčlenná posádka mala mať k dispozícii dvojicu ťažkých guľometov. Požadovalo sa dosahovanie vysokých maximálnych rýchlostí, ktoré mali byť v teréne 45 km/hod a pri plavbe 16 km/hod.
    Konštruktéri pôvodne zvažovali použiť ako základ konštrukcie obojživelného tanku odľahčenú verziu Š-IIa (LT vz.35). Voľba však nakoniec padla na rozvinutie skoršieho návrhu projektu ŠO (Škoda obojživelný), ktorý firma riešila ešte v roku 1933 (projekt ale v tom čase nenašiel podporu). Pôvodná dvojica navrhovaných motorov (z Veľkej Británie a USA) nevyhovovala, preto sa rozhodlo o použití upraveného leteckého hviezdicového 7-valcového motora Avia TR-12.
    Návrh bol zástupcami VTLÚ schválený a bol objednaný prototyp, ktorý mala firma dodať do polovice 8/1938. Výroba prototypu sa komplikovala pretože sa predlžovali dodacie termíny francúzskej elektromagnetickej prevodovky Maag-Cotal. Dodanie prototypu bolo posunuté na koniec roka 1938. Ani tento termín však nebol reálny. Dvojica prevodoviek dorazila až 3/1939. Následne prišla nemecká okupácia a prototyp už nebol dokončený a prevzatý československou armádou. Okupačné orgány povolili dokončenie prototypu a jeho otestovanie. V 5/1939 bol projekt preznačený na TO (Tank Obojživelný). Testy prebehli v 6-7/1939 v okolí Plzne a na rieke Labe. Výsledky, hlavne plavebných testov boli veľkým sklamaním. Práce na projekte boli 12.2.1940 zastavené a prototyp následne poslúžil pri stavbe prototypu ŠET (Škoda Elektrický Tank).



    Škoda ŠOT (monografie jednoho vozu)



    *zdroje:


    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 6, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-46-2
    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/143009#514092Verze : 0
    MOD