Název: Name: | Polikarpov VIT-2 | Polikarpov VIT-2 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов ВИТ-2 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.05.1938 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.05.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.05.1938 s motory M-103 DD.08.1938 s motory M-105 18.02.1940 po úpravách na SPB | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4032 kg | 9001 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6302 kg | 13894 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7121 kg | 15699 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,500 m | 54ft 1,6in |
Délka: Length: | 12,250 m | 40ft 2,25in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 1,85in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,76 m2 | 438.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 154,612 kg/m2 | 31.67 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-105 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-2e později VIŠ-61 o průměru 3 300 mm. | Klimov M-105 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 1,085 hp for take-off and 1,036 hp at 13,123 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propeller type VISh-2e or later VISh-61 of 10ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 055 l | 232 UK gallons (278.7 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 513 km/h v 4600 m | 318.8 mph in 15092 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 406 km/h v 3200 m | 252.3 mph in 10499 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,25 m/s | 2411.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,8 min do 5000 m | 6,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8200 m | 26903 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Š-37 ráže 37 mm v kořenech křídel, 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v křídlech (nebyly instalované) 1x kanón ŠVAK ráže 20 mm v přední kabině s odměrem ±10° ovládaný bombometčíkem a 1x pohyblivý kanón ŠVAK ráže 20 mm v zadní části kabiny. 1x zdvojený kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pro obranu spodní části letounu. Pumový náklad: 600 kg v trupové pumovnici nebo 2x 500 kg puma FAB-500 pod křídly (celkem s přetížením 1 400 kg). | Two fixed forward-firing 1.5 inch Shpitalnyi Sh-37 cannons were mounted in the wing roots, two fixed forward-firing ShVAK cannons were mounted in the wings (not mounted), one forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon in the noce with 10° of vertical travel, one flexible rearward-firing 0.79 inch ShVAK cannon in a dorsal turret and pair of 0.3 inch ShKAS machine-guns for ventral defense. Bomb load: Up to 1,322 lb of bombs could be carried internally in the fuselage or a pair of 1,102 lb FAB-500 bombs could be carried under the wings. |
Uživatelské státy: User States: | SSSR | Soviet Union |
Poznámka: Note: | - Polikarpov VIT-2 (Vozdušnyj Istrebiťeľ Tankov). - Později upraven na SPB (rychlý střemhlavý bombardér) - 20. července 1940 byl celý program zastaven a zrušen. | - The Polikarpov VIT-2 (Vozdooshny Istrebitel' Tahnkov—Flying Tank Destroyer). - It was recommended for production as SPB a high-speed dive bomber provided that some of the armament was removed to increase its speed. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9 http://www.airwar.ru/enc/aww2/vit2.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/vit-2.html www.warbirds.ru ww2drawings.jexiste.fr www.e-reading.org.ua http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20492.htm wap.politprosvet.forum24.ru http://avia-museum.narod.ru/russia/pol_vit-1.html http://aviationz.narod.ru/tech/pl/vit-2aze.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |