Název: Name: | Polikarpov VIT-1 | Polikarpov VIT-1 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов ВИТ-1 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | utility aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.10.1937 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.10.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 31.10.1937 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4013 kg | 8847 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6453 kg | 14226 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,500 m | 54ft 2in |
Délka: Length: | 12,700 m | 41ft 8in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 1,85in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,40 m2 | 434.86 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 159,727 kg/m2 | 32.71 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-103 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k), 706 kW (960 k) v h= 4 000 m a 367,75 kW (500 k) v h= 9 400 m. Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu VIŠ-2 o průměru 3 300 mm. | Klimov M-103 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 986 hp for take-off, 946 hp at 13,123 ft and 493 hp at 30,839 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propeller type VISh-2 of 10ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 055 l | 232 UK gallons (278.7 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 530 km/h v 3000 m | 329.3 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 417 km/h v 1500 m | 259.1 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,92 m/s | 1952.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,4 min do 5000 m | 8,4 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | 26247 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Š-37 ráže 37 mm v kořenech křídel, 1x kanón ŠVAK ráže 20 mm v přední kabině s odměrem ±10° ovládaný bombometčíkem a 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní střelecké věži. Pumový náklad: 600 kg v trupové pumovnici nebo 2x 500 kg puma FAB-500 pod křídly (celkem s přetížením 1 400 kg). | Two fixed forward-firing 1.5 inch Shpitalnyi Sh-37 cannons were mounted in the wing roots, one forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon in the noce with 10° of vertical travel, one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in a dorsal turret. Bomb load: Up to 1,322 lb of bombs could be carried internally in the fuselage or a pair of 1,102 lb FAB-500 bombs could be carried under the wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun byl původně byl označen MPI-1, ale v průběhu stavby bylo označení změněno na VIT-1, jednalo se o víceúčelový celokovový letoun. Zalétal jej V. P. Čkalov. | The Polikarpov VIT-1 (Russian: Vozdooshny Istrebitel' Tahnkov - Flying Tank Destroyer) was a three-seat all metal multi-purpose aircraft, planned as tank buster, dive bomber, reconnaissance, close range high speed bomber and heavy fighter. |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, The Osprey Encyclopedia of Russian Aircraft 1875–1995, London, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-405-9 http://www.airwar.ru/enc/aww2/vit1.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/vit-1.html school415.narod.ru http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft20492.htm http://www.airpages.ru/ru/vit2.shtml http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/1-02.htm |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |