Jakovlev I-26-I

Yakovlev I-26-I
Яковлев И-26-I
     
Název:
Name:
Jakovlev I-26-I Yakovlev I-26-I
Originální název:
Original Name:
Яковлев И-26-I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
29.06.1939-27.12.1939 objednájka a dokončení 1. prototypu
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 pro letové zkoušky
1 pro statické testy
První vzlet:
Maiden Flight:
13.01.1940 1st prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2206 kg 4863 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2600 kg 5732 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 10in
Délka:
Length:
7,475 m 24ft 6in
Výška:
Height:
2,640 m 8ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2 184.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
151,603 kg/m2 31.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-52P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov M-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,085 hp for take-off, nominal power 1,006 hp and combat power 1,085 hp at 6,562 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-52P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
408 l 90 UK gallons (107.8 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
586 km/h v 5100 m 364.1 mph in 16732 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,2 min do 5000 m 5,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11150 m 36581 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 nábojů a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, po 420-650 nábojích.
One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK firing through the propeller spinner, 130 rounds and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns, 420~650 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje se vztahují k prvnímu prototypu I-26-I. Tento letoun nalétal 13 h 9 min běhěm 43 letů, 27. dubna 1940 byl zničen při hávárii. Data refer to the first prototype I-26-I. This aircraft flew a total of 13 h 9 min at 43 takeoffs. On 27 April the first prototype was lost in fatal accident, killing long time Yakovlev's test pilot Yu.I.Piontkovskij. The cause was a manufacturing defect and pilot's hurry to push prototype to its limits.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i26.html
http://amocs.com/ru/ACES/yakfighters/i26spec.htm
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-26.html
http://ram-home.com/ram-old/i-26.html
ww2drawings.jexiste.fr
http://www.ww2warbirds.net/ww2htmls/yakoyak1.html
http://img.wp.scn.ru/camms/ar/349/pics/1_18.jpg
archiv autora

Jakovlev I-26-I -


Jakovlev I-26-I -


Jakovlev I-26-I -


Jakovlev I-26-I -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-I-26-I-t145471#468073 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více