Jakovlev I-26-III

Yakovlev I-26-III
Яковлев И-26-III
     
Název:
Name:
Jakovlev I-26-III Yakovlev I-26-III
Originální název:
Original Name:
Яковлев И-26-III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1940-17.09.1940 objednájka a dokončení prototypu
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
18.09.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2401 kg 5293 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2801 kg 6175 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m 32ft 10in
Délka:
Length:
7,475 m 24ft 6in
Výška:
Height:
2,640 m 8ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2 184.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
163,324 kg/m2 33.45 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov M-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,085 hp for take-off, nominal power 1,006 hp and combat power 1,085 hp at 6,562 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
408 l 90 UK gallons (107.8 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,0 m/s 2952.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 5000 m 5,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 135 nábojů a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem, každý s 750 náboji.
One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK firing through the propeller spinner, 135 rounds and
two fixed-forward-firing 0.3 inch ShKAS mounted above engine, 750 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje se vztahují k třetímu prototypu I-26-III.
Letoun prošel továrními i státními zkouškami.
Oproti druhému prototypu byl zvětšen olejový chladič a byla upravena regulace chladícího vzduchu, sání motoru se přestěhovalo do kořene levého křídla.
Data refer to the third prototype I-26-III.


I-26-III - Different shape of oil cooler. Adjustable oil cooler flap at the outlet. Retractable tailwheel. Air intake at the base of port wing.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Krzysztof Cieslak, Samolot mysliwski Jak-1,
TBiU.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i26.html
http://amocs.com/ru/ACES/yakfighters/i26spec.htm
http://ram-home.com/ram-old/i-26.html
http://www.ww2warbirds.net/ww2htmls/yakoyak1.html
archiv autora

Jakovlev I-26-III -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-I-26-III-t145546#468268 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více