Název: Name: | Jakovlev Jak-3PD | Yakovlev Yak-3PD |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-3ПД | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | ?, ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1944-DD.01.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.02.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2171 kg | 4786 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2616 kg | 5767 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 2in |
Délka: Length: | 8,500 m | 27ft 10,5in |
Výška: Height: | 2,420 m | 7ft 11,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,35 m2 | 165.23 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,423 kg/m2 | 34.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala, výkon 853,2 kW (1 160 k) v h= 2 700 m a 745,7 kW (1 015 k) v h= 6 650 m. Vrtule trojlistá VIŠ-105L-2 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov VK-105PD twelve-cylinder liquid-cooled vee engine with two-stage E-100 supercharger, rated at 1,145 hp at 8,858 ft and 1,000 hp at 21,818 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-105-L-2P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 365 l a 25 kg směsi metanolu a vody pro vstřik do sání kompresoru. | 80.3 UK gallons (96.4 US gallons) and 55.1 lb the mixture of methanol and water for injected into the supercharger. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 692 km/h v 10800 m | 430 mph in 35433 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,62 m/s | 2878 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,7 min do 5000 m | 5,7 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13000 m | 42651 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm střílející osou vrtule, 60 nábojů | One fixed forward-firing 0.91 inch VYa-23 firing through the propeller spinner, 60 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Zkoušky pokračovaly i po válce. Zkoušen byl také motor VK-105PV s vrtulí VIŠ-105TL-2. | Tests continued after the war. |
Zdroje: Sources: | Robert Bock, Monografie Lotnicze, No.46., Jak-1 Jak-3, AJ Press, Gdynia, Poland, 1998, ISBN 83-86208-90-2. Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. http://airfield.narod.ru/yak/yak-3/yak-3.html#5 http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak3pd.html http://airfield.narod.ru/yak/yak-3/yak-3_tth.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |