Jakovlev Jak-3PD

Yakovlev Yak-3PD
Яковлев Як-3ПД
     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-3PD Yakovlev Yak-3PD
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-3ПД
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
?, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1944-DD.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
05.02.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2171 kg 4786 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2616 kg 5767 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 2in
Délka:
Length:
8,500 m 27ft 10,5in
Výška:
Height:
2,420 m 7ft 11,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,35 m2 165.23 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,423 kg/m2 34.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105PD kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s dvoustupňovým kompresorem E-100 konstruktéra V. A. Dolležala, výkon 853,2 kW (1 160 k) v h= 2 700 m a 745,7 kW (1 015 k) v h= 6 650 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-105L-2 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov VK-105PD twelve-cylinder liquid-cooled vee engine with two-stage E-100 supercharger, rated at 1,145 hp at 8,858 ft and 1,000 hp at 21,818 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-105-L-2P propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
365 l a
25 kg směsi metanolu a vody pro vstřik do sání kompresoru.
80.3 UK gallons (96.4 US gallons) and
55.1 lb the mixture of methanol and water for injected into the supercharger.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
692 km/h v 10800 m 430 mph in 35433 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,62 m/s 2878 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,7 min do 5000 m 5,7 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm střílející osou vrtule, 60 nábojů One fixed forward-firing 0.91 inch VYa-23 firing through the propeller spinner, 60 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Zkoušky pokračovaly i po válce.
Zkoušen byl také motor VK-105PV s vrtulí VIŠ-105TL-2.
Tests continued after the war.
Zdroje:
Sources:
Robert Bock, Monografie Lotnicze, No.46., Jak-1 Jak-3, AJ Press, Gdynia, Poland, 1998, ISBN 83-86208-90-2.
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
http://airfield.narod.ru/yak/yak-3/yak-3.html#5
http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak3pd.html
http://airfield.narod.ru/yak/yak-3/yak-3_tth.html
archiv autora

Jakovlev Jak-3PD -


Jakovlev Jak-3PD -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3PD-t146110#469408 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více